چالش‌سازی‌های افراطی‌ترین دولت اسرائیل پایانی ندارد

جنایت در بلاطه

۰۲ خرداد ۱۴۰۲ | ۰۸:۰۰ کد : ۲۰۱۹۶۰۲ اخبار اصلی خاورمیانه
نیروهای زیادی از ارتش اشغالگر سحرگاه دوشنبه در میان تیراندازی و درگیری شدید به اردوگاه آوارگان بلاطه یورش بردند که منجر به شهادت سه جوان و زخمی شدن شش نفر دیگر شد. شاهدان عینی گزارش دادند که نیروهای اشغالگر تک‌تیراندازهای خود را بر فراز برخی منازل نزدیک اردوگاه مستقر و از ورود آمبولانس‌ها به داخل کمپ و تخلیه تعدادی از مجروحان جلوگیری کردند.
جنایت در بلاطه

نویسنده: حسین فاطمی، روزنامه نگار

دیپلماسی ایرانی: افراطی‌ترین کابینه تاریخ رژیم صهیونیستی هر روز با خلق یک جنایت تازه یک چالش و بحران تمام عیار را برای خود ایجاد می‌کند. در جدیدترین مورد وزارت بهداشت فلسطین صبح دیروز دوشنبه اعلام کرد که در جریان یورش نیروهای رژیم صهیونیستی به اردوگاه آوارگان بلاطه در شرق نابلس، سه جوان فلسطینی شهید و شش نفر دیگر زخمی شدند که در میان آنها برخی جراحت‌شان وخیم است.

به گزارش خبرگزاری فلسطینی «سما»، بر اساس اعلام وزارت بهداشت، فلسطین این سه شهید فتحی جهاد عبدالسلام رزق (۳۰ ساله)، شهید عبدالله یوسف محمد ابوحمدان (۲۴ ساله) و شهید محمد بلال محمد زیتون (۳۲ ساله) هستند. نیروهای زیادی از ارتش اشغالگر سحرگاه دوشنبه در میان تیراندازی و درگیری شدید به اردوگاه آوارگان بلاطه یورش بردند که منجر به شهادت سه جوان و زخمی شدن شش نفر دیگر شد. شاهدان عینی گزارش دادند که نیروهای اشغالگر تک‌تیراندازهای خود را بر فراز برخی منازل نزدیک اردوگاه مستقر و از ورود آمبولانس‌ها به داخل کمپ و تخلیه تعدادی از مجروحان جلوگیری کردند.

نظامیان صهیونیست قبل از عقب‌نشینی از اردوگاه، چندین خانه را منفجر کردند که بر اثر اصابت ترکش، دو نفر زخمی شدند که یکی از آنها دختر بود. به گفته شاهدان عینی، نظامیان صهیونیست در جریان عملیات خود در اردوگاه تعدادی از جوانان را دستگیر کردند. با شهادت این سه جوان در اردوگاه بلاطه، تعداد شهدای تیراندازی نیروهای اشغالگر و شهرک‌نشینان رژیم صهیونیستی از ابتدای امسال (۲۰۲۳) به ۱۵۶ نفر رسید که ۳۶ نفر از آنها در نوار غزه به شهادت رسیده‌اند و از جمله آنها ۲۶ نفر کودک بوده‌اند.

واکنش جریان مقاومت

یورش صهیونیست‌ها به اردوگاه بلاطه واکنش گروه‌های مقاومت را در پی داشت. جنبش مقاومت اسلامی حماس شهادت سه مبارز فلسطینی در درگیری‌ مسلحانه با نظامیان اشغالگر اسرائیلی در اردوگاه بلاطه در جنوب نابلس را تسلیت گفت. به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، این جنبش در بیانیه‌ای اعلام کرد: «جنایت وحشیانه بامداد دوشنبه دشمن صهیونیستی در اردوگاه بلاطه که به شهادت سه نفر و انفجار و تخریب خانه‌های شماری از شهروندان فلسطینی انجامید، تأثیری در روحیه ملت فلسطین که علیه اشغالگران اسرائیلی و برای دفاع از مسجدالاقصی و مقدسات خود به پا خاسته‌اند، نخواهد داشت.»

حماس همچنین بیان کرد که تشدید تجاوزات و جنایات اشغالگران اسرائیلی از جمله جنایت در اردوگاه بلاطه یا تعرض ایتامار بن‌گویر وزیر تندروی رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی و برگزاری نشست هفتگی دولت اشغالگر در تونلی زیر دیوار براق، موجب خواهد شد حساب این رژیم سنگین‌تر شود، زیرا مقدسات فلسطین خط قرمز ما است و هرگونه تعرض به آن قطعاً بی‌پاسخ نخواهد بود. این جنبش تأکید کرد: «عملیات زیرگیری روز گذشته در حواره که به زخمی شدن یک نظامی صهیونیست منجر شد، اولین پاسخ به جنایات دشمن صهیونیستی علیه ملت و مقدسات فلسطین بود.»

جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز شهادت سه فلسطینی در اردوگاه بلاطه را به فلسطینی‌ها تسلیت گفت و تأکید کرد که جنایات دشمن عزم مردم ما را برای ادامه راه شهدا که در امتداد خاک مبارک سرازیر شده افزایش می‌دهد و مقاومت آماده انتقام این خون پاک است. این جنبش از رزمندگان دلاور مقاومت که حماسه‌ای دلاورانه آفریدند و با شجاعت به هجوم دشمن پاسخ دادند، تجلیل کرد و خواستار تشدید مقاومت شد تا اشغالگر جنایتکار بداند که خون شهدا محرک اصلی راه آزادی و رستگاری است.

درخواست فلسطین برای محاکمه عوامل جنایت در اردوگاه بلاطه

به دنبال یورش تازه رژیم صهیونیستی، وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین از دیوان کیفری بین‌الملل خواست به سکوتش پایان داده و عاملان جنایت در حق فلسطینی‌ها و حامیان آنها را محاکمه کند.

به گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین در بیانیه‌ای جنایات نظامیان صهیونیست را که آخرین مورد آنها یورش به اردوگاه بلاطه در شرق نابلس بود و به شهادت سه فلسطینی و زخمی شدن چند فلسطینی دیگر منجر شد، محکوم کرد. همچنین این وزارتخانه دولت تل‌آویو را مسئول کامل و مستقیم این جنایات دانست و از جامعه بین‌الملل خواست حمایت جهانی از ملت فلسطین را فراهم کند.
وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین در ادامه نیز تأکید کرد: «جنایاتی که نظامیان صهیونیست مرتکب می‌شوند، بخشی جدایی‌ناپذیر از زنجیره قتل‌های روزانه آنها در حق مردم ما است که با حمایت و موافقت مسئولان سیاسی این رژیم انجام می‌شود.» این وزارتخانه با بیان اینکه این جنایت شنیع را در دیوان کیفری بین‌الملل پیگیری خواهد کرد، از دادستان کل این دیوان خواست به سکوتش پایان داده و هرچه سریع‌تر و بدون هیچ تردیدی مسئولیت خود را در انجام تحقیقات درباره جنایات انجام شده در حق فلسطینی‌ها بر عهده گرفته و عاملان آنها و حامیانشان را محاکمه کند.

وقتی رژیم صهیونیستی پا پس می‌کشد

اگر چه موج تازه جنایات رژیم صهیونیستی با حمله به اردوگاه بلاطه، یورش بن گویر به مسجدالاقصی و دستگیری‌های وسیع آغاز شده است، اما در سوی دیگر اداره زندان‌های این رژیم تسلیم فشارهای اسرای جبهه مردمی شد و به حبس انفرادی سه فرمانده این جبهه پایان داد. به گزارش شبکه خبری المیادین، مرکز فلسطینی اسرا و آزادگان حنظله در بیانیه‌ای اعلام کرد که اداره زندان‌های رژیم صهیونیستی تسلیم فشارهای جبهه مردمی و تهدید این جبهه برای ورود به جنگی گسترده در داخل زندان‌ها شد و به حبس انفرادی احمد سعدات، دبیرکل جبهه مردمی آزادی فلسطین، عاهد ابوغلمی، اسیر فرمانده و ولید حناتشه، از دیگر فرماندهان جبهه مردمی پایان داد.

مرکز اسرا اعلام کرد که فشارها همچنان برای توقف هجمه علیه اسرای این جبهه و نقل و انتقال اسرا به زندان‌های مختلف ادامه دارد. وزارت اسرا و آزادگان فلسطینی به اداره زندان‌های رژیم صهیونیستی درباره مجازات حبس انفرادی برای دومین هفته متوالی علیه سعدات و همراهانش هشدار داد. رسانه‌های رژیم صهیونیستی مدعی شدند که اسیر سعدات بعد از مصاحبه با روزنامه الخبر الجزایر از بخش عادی در زندان ریمون به سلول انفرادی منتقل شده است. اداره زندان‌های رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که سعدات مجوز مصاحبه نداشته و در مصاحبه درباره اوضاع اسرا و اوضاع مناطق فلسطینی صحبت کرده و نسبت به انتفاضه سوم هشدار داده است.

کلید واژه ها: فلسطین غزه اسرائیل حمله اسرائیل به غزه جهاد اسلامی اسرائیل و فلسطین بنیامین نتانیاهو افراطیون اسرائیلی راستگراترین دولت تاریخ اسرائیل


نظر شما :