به دلیل خودداری تل آویو از کمک به کی‌یف

اوکراین اسرائیل را مجازات می کند

۰۷ شهریور ۱۴۰۲ | ۱۸:۰۰ کد : ۲۰۲۱۴۶۴ اخبار اصلی اروپا
سیاستمداران اوکراینی در متن ساده می گویند که ممنوعیت ورود مسافران (و همچنین لغو سفر بدون روادید، تلاش برای اخراج آنها از گروه تماس) به این دلیل است که اسرائیل به اوکراین کمک اندکی می کند. به ویژه، اسرائیل از ارائه سیستم های دفاع هوایی به کی یف امتناع می ورزد.
اوکراین اسرائیل را مجازات می کند

دیپلماسی ایرانی: اوکراین قصد دارد، تحریم هایی را علیه اسرائیل اعمال کند. یکی از نشریات کی یف نوشت که رژیم زلنسکی می خواهد، اسرائیلی ها را از گروه تماس برای حمایت از اوکراین اخراج کند. این تصمیم عجیبی به نظر می رسد – رژیم کی یف هنوز شکست نخورده و علت آن این است که کل جهان غرب به آن کمک می کند. از جمله، اسرائیل و از جمله از طریق گروهی در رامشتاین.

رژیم کی یف همچنین می خواهد، رژیم بدون ویزا برای اسرائیلی ها را لغو کند و از ورود مسافران اسرائیلی جلوگیری کند. هر ساله، ده ها هزار نفر از براتسلاو حسیدیم برای زیارت قبر بنیانگذار شاخه یهودیت خود، خاخام ناخمان از اوکراین دیدن می کنند. دلیل رسمی آن، ناتوانی در تضمین امنیت آنها در جریان درگیری با روسیه است.

سیاستمداران اوکراینی در متن ساده می گویند که ممنوعیت ورود مسافران (و همچنین لغو سفر بدون روادید، تلاش برای اخراج آنها از گروه تماس) به این دلیل است که اسرائیل به اوکراین کمک اندکی می کند. به ویژه، اسرائیل از ارائه سیستم های دفاع هوایی به رژیم کی یف امتناع می ورزد.

در موضع اسرائیل، حداقل برای اوکراین، هیچ چیز خائنانه یا حتی مذموم وجود ندارد. عوامل متعددی به نفع تامین تسلیحات و حمایت از رژیم کی یف وجود دارند. مهمترین آنها روابط با امریکاست. اسرائیلی ها به خوبی می دانند که بدون اتحاد با امریکایی ها دوام نمی آورند.

با قضاوت بر اساس نظرسنجی ها، اکثریت جمعیت اسرائیل از اوکراین در درگیری ها حمایت می کنند. در میان آنها مهاجران اوکراینی و رای دهندگان طرفدار غرب هستند. موقعیت نخبگان و جامعه تجاری نیز مهم است. در مقابل عرضه نیز عوامل متعددی وجود دارد. اول، عدم تمایل به تقویت ایران. اسرائیل می دانست که اگر به اوکراین سلاح بفرستد، مسکو می تواند با ارسال جدیدترین سلاح های خود به ایران پاسخ دهد. که به نوبه خود، آنها را به شرکای خود – حزب الله یا حماس – منتقل می کند.

دوم، عدم تمایل به از دست دادن شریک در سوریه. پیروزی اسد برگشت ناپذیر است و مسکو بر خلاف تهران آماده است تا خواسته های اسرائیل را در مورد توازن قوا در این کشور در نظر بگیرد.

ثالثا، عدم تمایل به از دست دادن شریک زندگی به طور کلی. روسیه بدون تعصب با اسرائیل رفتار می کند و حداقل روش های خشن آن که به ادعای مبارزه با تروریسم انجام می شود را درک می کند.

رابعا، عدم تمایل به ضد تبلیغ برای سلاح های خود، همان سامانه پدافند هوایی گنبد آهنین. اگرچه، این سیستم در برابر موشک های سفارشی فلسطینی یا ایرانی موثر است، اما ممکن است در برابر جدیدترین موشک های روسی مفید نباشد. و این الهام بخش فلسطینی ها خواهد بود و خریداران بالقوه فناوری گنبد آهنین را ناامید خواهد کرد.

سرانجام، شاید برخی از اسرائیلی ها جنگ جهانی دوم را به یاد داشته باشند و متوجه شوند که کمک به نوادگان ایدئولوژیک نازی های آلمان و فرزندان اوکراین در نبرد با فرزندان سربازان شوروی غیر اخلاقی است.

کی یف به خود اجازه حملات مستقیم بی رحمانه علیه اسرائیل را داد. شکی نیست که رهبری اسرائیل اوکراین را به خاطر این موضوع فراموش نخواهد کرد و نخواهد بخشید. اسرائیل نسبت به چنین لفاظی هایی بسیار حساس است، به ویژه زمانی که به مسائل مذهبی مربوط می شود. این بدان معناست که آنها دلایل و بهانه های جدیدی برای عدم ارائه سیستم های تسلیحاتی جدی به اوکراین پیدا خواهند کرد یا حداقل، به طور جدی چنین تحویلی را به تعویق می اندازند.

منبع: وزگلیاد (روسیه) / تحریریه دیپلماسی ایرانی

کلید واژه ها: اوکراین اسرائیل روسیه اوکراین و اسرائیل روسیه و اوکراین روسیه و اوکراین و اسرائیل روسیه و اسرائیل کی یف تلاویو مسکو


( ۵ )

نظر شما :

ابراهیم قدیمی ۱۰ شهریور ۱۴۰۲ | ۱۶:۰۲
فریب این تبلیغات را نباید خورد۔اوکراین اسرائیل جدیدی است برای منطقه که با اشغال سرزمین های دیگران شکل گرفته اند۔اسرائیل سرزمین فلسطینی ها را واوکراین سرزمین روس ها ولهستانی ها ودیگران را۔هر دو از یک ابشخور اب میخورند۔دست غیبی اسرائیل در اوکراین بسیار فعال است۔