افشاگری از قتل عام در جشنواره موسیقی هفتم اکتبر

حماس نکشت ارتش اسرائیل کشتار کرد

۲۹ آبان ۱۴۰۲ | ۰۸:۰۰ کد : ۲۰۲۳۱۳۸ اخبار اصلی خاورمیانه
بر خلاف آنچه در روزهای نخست پس از عملیات طوفان الاقصی از زبان رسانه های غربی و عبری نقل می شد اکنون مشخص شده که رژیم صهیونیست‌ی توسط بالگرد خود کشتار کنسرت هفتم اکتبر را رقم زده است. در این راستا روزنامه صهیونیستی هاآرتص فاش کرد که تحقیقات پلیس رژیم اشغالگر نشان می‌دهد که یک بالگرد آپاچی متعلق به این رژیم در روز هفتم اکتبر زمان حمله حماس شرکت کنندگان در جشنواره موسیقی در نزدیکی شهرک ریعیم در اطراف نوار غزه را بمباران کرده است.
حماس نکشت ارتش اسرائیل کشتار کرد

حسین فاطمی، روزنامه نگار

دیپلماسی ایرانی: بر خلاف آنچه در روزهای نخست پس از عملیات طوفان الاقصی از زبان رسانه های غربی و عبری نقل می شد اکنون مشخص شده که رژیم صهیونیست‌ی توسط بالگرد خود کشتار کنسرت هفتم اکتبر را رقم زده است. در این راستا روزنامه صهیونیستی هاآرتص فاش کرد که تحقیقات پلیس رژیم اشغالگر نشان می‌دهد که یک بالگرد آپاچی متعلق به این رژیم در روز هفتم اکتبر زمان حمله حماس شرکت کنندگان در جشنواره موسیقی در نزدیکی شهرک ریعیم در اطراف نوار غزه را بمباران کرده است.

این نشریه عبری زبان سرانجام با انتشار ابعاد واقعی کشتار صهیونیست‌ها در روز عملیات طوفان الاقصی ( هفتم اکتبر) در یک فستیوال موسیقی در روستای ریعیم در نزدیکی نوار غزه اعلام کرد برخلاف اظهارات پیشین مقامات صهیونیست علیه حماس، این افراد در جریان حملات یک بالگرد هدف قرار گرفته و کشته شده‌اند. تحقیقات پلیس رژیم صهیونیستی از خلبان این بالگرد اذعان می دارد حماس اساسا در روز عملیات طوفان الاقصی در جریان این فستیوال موسیقی نبوده است. بر همین اساس شواهد و بازجویی‌های انجام شده از خلبان بالگرد اسرائیلی نشان می‌دهد 364 صهیونیست در خلال این مراسم با حملات و بمباران بالگردهای ارتش رژیم صهیونیستی و نه حماس کشته شده‌اند. این خلبان مدعی است با تصور آنکه افراد حاضر در این محل همگی رزمندگان حماس بوده‌اند، اقدام به بمباران این منطقه و کشتار 364 صهیونیست کرده است.

-    انتشار فیلم هاآرتص و رسوایی صهیونیست‌ها

هاآرتص شنبه شب با انتشار ویدئویی فاش کرد که نتیجه تحقیقات اولیه پلیس رژیم اسرائیل نشان می‌دهد که یک بالگرد ارتش این رژیم غیرنظامیان صهیونیست را در اولین روز عملیات طوفان الاقصی هدف قرار داده بود و تل‌آویو کشته‌های آن را به اسم جنبش حماس زده بود. در این ویدیو بالگرد ارتش صهیونیستی به صورت کور به سمت هرجنبده‌ای بر روی زمین در فستیوال «سوپرنوا» در روستای ریعیم شلیک می‌کند که بعدها مشخص شد خود  صهیونیست‌ها خودزنی کرده و به دنبال این بودند که آن را به اسم «جنایت حماس» به خورد افکار عمومی داخلی و خارجی بدهند.

به گفته یک منبع پلیس در رژیم صهیونیستی، بررسی‌ها به شکل جزئی تر نشان می‌دهند که ظاهرا یک بالگرد رزمی ارتش این رژیم که به محل حادثه رسیده و به سمت مهاجمان شلیک کرده، گلوله‌هایش به برخی از شرکت‌کنندگان این جشنواره نیز اصابت کرده است. به گفته پلیس و دیگر مقامات صهیونیستی، یکی از یافته‌هایی که این ارزیابی را تقویت می‌کند، این است که اولین حمله‌کننده‌ها از مسیر ۲۳۲ به محل رسیده‌اند و نه از جهت مرز. علاوه بر این مسئله، به گفته منابع پلیس صهیونیستی، این فستیوال در ابتدا برای پنجشنبه و جمعه برنامه‌ریزی شده بود و به درخواست برگزارکنندگان، یک روز اضافی در روز شنبه به آن اضافه شد. تغییر لحظه آخری این ارزیابی را تقویت می‌کند که جنبش حماس از این رویداد اطلاعی نداشت. یک منبع پلیس صهیونیستی هم گفته که بر اساس برآورد ما حدود ۴۴۰۰ نفر در این مراسم شرکت کردند که اکثریت آن‌ها چهار دقیقه پس از حمله موشکی، متفرق شدند و فرار کردند. با این همه هنوز دقیقا مشخص نیست علت این کشتار چیست که آیا بالگرد رژیم صهیونیستی به اشتباه شهرک نشینان و حاضران در کنسرت را قتل عام کرده است و یا به عمد و با هدف محکومیت حماس به دنبال تلفات بیشتر از خودی ها بوده‌اند؟!

این در حالی است که روزنامه هاآرتص روز شنبه در گزارشی اعلام کرد که «ارزیابی تشکیلات امنیتی اسرائیل» بر اساس تحقیقات پلیس و بازجویی از اعضای دستگیر شده حماس، این است که این گروه برای هدف قرار دادن این رویداد برنامه‌ریزی نکرده بود. با این وجود رسانه‌های حامی رژیم صهیونیستی در زمان وقوع این حمله که همزمان با آغاز عملیات طوفان الاقصی در ۷ اکتبر صورت گرفت، تلاش کردند احساسات جهانی را علیه نیروهای حماس برانگیزند. آنها مدعی شدند که این حمله توسط نیروهای حماس صورت گرفته و این نیروها دست به کشتار شهرک‌نشینان صهیونیستی زدند که در جشنواره موسیقی مذکور شرکت کرده بودند.

-    دروغ بزرگ درباره سربریدن کودکان 

البته افشگری هاآرتص در خصوص کشتار شهرک نشیان به دست خود رژیم صهیونیستی و نوشتی این قتل عام پای حماس اولین مورد از دروغ گویی های این رژیم نیست. در همان روز های نخست عملیات طوفان الاقصی ادعایی دال بر سربردیدن کودکان در شهرک های غلاف غزه به دست حماس هم منتشر شد. با این حال تحقیقات انجام شده توسط الجزیره حاکی از آن است شبکه‌ای از حساب‌های راست‌گرای نزدیک به رژیم صهیونیستی، که بیشتر آنها در ایالات متحده آمریکا هستند، ادعاهای نادرستی مبنی بر سر بریدن 40 کودک اسرائیلی توسط جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در جریان عملیات طوفان الاقصی در 7 اکتبر امسال را منتشر کردند. 

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این تحقیقات توسط آژانس نظارت و راستی آزمایی "سند" در شبکه الجزیره انجام شده که منابع ادعاها و روایتی را که باعث انتشار اخبار کذب بدون راستی‌آزمایی می‌شود شناسایی می‌کند. آژانس مذکور تاکید کرد که هدف از انتشار این گونه اخبار بسیج افکار عمومی جهان علیه مقاومت فلسطین و ساکنان نوار غزه و توجیه تجاوز وحشیانه اسرائیل به این باریکه است. البته حماس همان رزوهای اول این شایعه را تکذیب کرد و در بیانیه‌ای با بیان اینکه «مقاومت فلسطین، کودکان را هدف قرار نمی‌دهد و رسانه‌ها باید دقت بیشتری در نقل اخبار کنند و کورکورانه از روایت سراسر دروغ و افتراء صهیونیست‌ها دنباله‌روی نکنند»، اعلام کرد که، «جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) قاطعانه تأکید می‌کند که ادعاهای ساختگی که برخی رسانه‌های غربی رواج می‌دهند و روایت سراسر دروغ صهیونیست‌ها را ملاک قرار می‌دهند، دروغ است؛ ادعاهایی که جدیدترینش ادعای کشتار کودکان و سر بریدن آنان و حمله به غیرنظامیان است و ما این را جانبداری بدون تحقیق از روایت صهیونیست‌ها می‌دانیم.»

-    آغاز داستان

ماجرا از آنجا شروع شد که یک روزنامه نگار اسرائیلی به نام نیکول زدک که برای کانال اسرائیلی "i24" کار می کند، طی پوشش زنده ای از شهرک کفار عزه در نزدیکی مرز با نوار غزه ادعا کرد که مقاومت فلسطین 40 کودک را در این مکان سر بریده است. حساب‌های نزدیک به اسرائیل و برخی حساب‌های راستگرای امریکایی این شایعه گمراه کننده را بدون تایید رسمی رژیم صهیونیستی به سرعت دریافت و مخابره کرده‌اند. این شایعه سیل عظیمی از واکنش‌ها را  در سراسر جهان به ‌ویژه در جهان غرب برانگیخت و با ادعای جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر دیدن تصاویری از کودکان اسرائیلی که توسط حماس سربریده شده‌اند، تقویت یافت، اما کاخ سفید بعداً تکذیب کرد که بایدن این تصاویر را ندیده است. وی تاکید کرد که فقط از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مورد آنها شنیده است.

با انتشار ادعاهایی مبنی بر سر بریدن کودکان در کفار عزه، تعدادی از خبرنگاران که با روزنامه نگار اسرائیلی منتشر کننده این خبر گمراه کننده در همان مکان حاضر بودند، گفتند که هیچ مدرکی دال بر آن ادعای شنیع نیافتند. آنها مصاحبه های زیادی با سربازان و مقامات اسرائیلی انجام دادند وحتی اظهارات شاهدان عینی را ضبط کردند اما دلیلی بر این ادعاها نبود. تحقیقات انجام شده توسط وب سایت مستقل آمریکایی "The Grey Zone" نشان داد که منبع ادعای سر بریدن کودکان اسرائیلی توسط نیروهای مقاومت یک سرباز اسرائیلی به نام دیوید بن زیون است که در مصاحبه ای که توسط "I24" اسرائیلی با وی انجام شد، از او به عنوان "رهبر شهرک نشینان افراطی" نام برده شد.

تحقیقات نشان می‌دهد که رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران گزارش‌های اولیه در این زمینه را پس از عدم امکان اثبات ادعای سر بریدن کودکان پس گرفتند، از جمله روزنامه انگلیسی ایندیپندنت، شبکه آمریکایی سی‌ان‌ان و کاخ سفید که در بیانیه ای از ادعای مشاهده تصاویر سر بریدن کودکان اسرائیلی به دست مقاومت توسط بایدن عقب نشینی کرده‌اند.

-    چه کسی اخبار جعلی را تبلیغ کرد؟

این تحقیقات دو توییت اول را که این اخبار جعلی را از خارج از فلسطین اشغالی منتشر می‌کردند و در شبکه اجتماعی ایکس نیز به بطور گسترده بازارسال شدند، رصد کرده است. یکی از آنها توسط حساب شخصی به نام گابریل نورونها، کارمند سابق وزارت خارجه آمریکا منتشر شد که اکنون در موسسه یهودی برای امنیت ملی آمریکا کار می کند. توئیت دوم توسط حساب روزنامه نگاری به نام "اما وپ"، که برای GB News، یک شبکه بریتانیایی راست‌گرا کار می کند، منتشر شد. آنها در توئیت های خود ادعای کذب در خصوص سر بریدن کودکان را منتشر و آن را به عنوان خبر تایید شده معرفی کردند. در عرض 4 ساعت پس از ارسال اولین توییت، 30000 بازخورد از حدود 25000 حساب در پلتفرم X داشت.

این تحقیقات نشان داد که توییت‌ها در اولین ساعات انتشار خود بیشترین میزان بازخورد را در ایالات متحده داشتند و به ترتیب در هند، رژیم صهیونیستی و بریتانیا نیز به طورت گسترده به آن واکنش نشان داده شد. چهره‌ها و فعالان رسانه‌ای در شبکه‌های اجتماعی در انتشار این ادعای نادرست و ترویج آن به صورت گسترده فعال بودند که بیشتر آنها با جریان راست افراطی در ایالات متحده در ارتباط بودند و برجسته‌ترین آنها "بن شاپیرو"، روزنامه‌نگار و فعال صهیونیست معروف آمریکایی است که توییت‌هایش باعث انتشار این ادعای دروغ به طور گسترده شد.پس از آن ، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی تصویری را منتشر کرد که به ادعای او مربوط به یک کودک اسرائیلی است که توسط حماس سوزانده شده بود، اما جکسون هینکل، روزنامه نگار آمریکایی فاش کرد که آن تصویر جعلی است و در اصل تصویری از یک سگ در کلینیک دامپزشکی بود که با استفاده از هوش مصنوعی، تصویری از بدن زغال‌شده یک کودک جایگزین آن شد.

-    باید دقت بیشتری می کردم

در ادامه افشاگری خبرنگاران پیرامون دروغ های صهیونیست ها، خبرنگار سی ان ان هم  که خبر دروغ سر بریدن کودکان توسط مبارزان فلسطینی را در این شبکه (سی ان ان) منتشر کرده بود، چند رزو بعد در شبکه اجتماعی ایکس ابراز تاسف کرده و نوشت باید در انتخاب کلمات بیشتر دقت می‌کرده است. خبرنگار و مجری شبکه سی ان ان آمریکا برای انتشار خبر کذب سر بریدن کودکان توسط جنبش مقاومت حماس عذرخواهی کرد و گفت که رژیم اسرائیل اعلام کرده است که نمی تواند ادعای دفتر بنیامین نتانیاهو مبنی بر سر بریدن کودکان را تایید کند.

شبکه تلویزیونی سی ان ان آمریکا که در جریان درگیری میان نیروهای مقاومت فلسطین و رژیم اسرائیل، تمام توان خود را برای تحریک احساسات و افکار عمومی جهان در حمایت از رژیم اشغالگر قدس بسیج کرده بود، خبر کذب سر بریدن کودکان توسط حماس را در بخش خبری زنده خود منتشر کرد. سارا سیدنر خبرنگار و مجری سی ان ان یک هفته بعد از عملیات طوفان الاقصی و پس از برملا شدن این دروغ بزرگ و ساختگی در حساب کاربری خود در شبکه ایکس (توییتر سابق) نوشت که، «روز گذشته دفتر نخست وزیر اسرائیل در برنامه زنده سی ان ان سر بریدن نوزادان و کودکان توسط حماس را تایید کرد. امروز دولت اسرائیل می گوید نمی تواند سر بریدن نوزادان را تایید کند. باید بیشتر مراقب اظهاراتم می بودم و عذرخواهی می کنم.»

جالب اینجاست که دروغ های صهیونیست ها تا کاخ سفید هم کشیده شد. به گزارش ایرنا، جو بایدن، 11 اکتبر (19 مهر) در نشستی با روسای جوامع یهودیان در آمریکا درباره تحولات در سرزمین های اشغالی فلسطین با تکرار ادعاهای مقامات و رسانه های رژیم اسرائیل مدعی شد: «من مدت زیادی در این کار بوده‌ام اما هیچ گاه تصور نمی‌کردم که چنین چیزی ببینم، تصاویر تایید شده‌ای از سربریدن کودکان توسط تروریست ها.» در پی این اظهارات بایدن، یک مقام دولت همان روز (11 اکتبر /19 مهر) در گفتگو با رسانه های آمریکایی در توجیه گاف رئیس جمهور سالخورده آمریکا توضیح داد آنچه بایدن در مورد جنایات ادعایی در حمله حماس گفت از اظهارات مقامات اسرائیلی نشات گرفته است. این مقام دولت آمریکا تصریح کرد که نه بایدن و نه هیچ یک از مقامات، تصاویر یا گزارش های تایید شده در مورد سر بریدن کودکان توسط حماس را ندیده اند. ادعای بایدن در مورد جنایات ادعایی بر اساس ادعاهای سخنگوی نخست وزیر رژیم اسرائیل است.

-    قطار دروغ گویی صهیونیست ها در ایستگاه بیمارستان الشفاء

در ادامه سلسله دروغ های رژیم صهونیستی در انتساب جنایت ها به حماس، این رژیم سعی داشت برای توجیه کشتار و جنایت در نوار غزه از افسانه‌ای به نام تونل‌های حماس در مراکز بهداشتی و درمانی و سپر انسانی مردم فلسطین استفاده کند. هرچند طی 44 روزی که از عملیات طوفان الاقصی می گذرد این افسانه به بهانه ای برای کشتار 12 هزار فلسطینی بدل شد و حتی صهیونیست‌ها با توسل به همین دروغ از بامداد چهارشنبه هفته گذشته رسماً میدان جنگ را به داخل بیمارستان الشفا کشاندند و بامداد روز شنبه این بیمارستان را به طور کامل تخلیه کردند، اما اکنون این دروغ و افسانه «تونل‌های حماس در مراکز بهداشتی و درمانی و سپر انسانی مردم فلسطین» به رسوایی بزرگی برای صهیونیست‌ها تبدیل شده است. چون هم خود مقامات صهیونیستی و هم رسانه‌ها به نبود نشانه و مدرکی دال بر حضور اسرا و همچنین نیروهای حماس در بیمارستان‌ الشفا اذعان دارند. پیش تر این موضوع توسط نتانیاهو نو نیز سی ان ان، نیویورک تایمز و بی بی سی تایید شده بود.  

حالا در تاه ترین مورد، روزنامه انگلیسی دیلی تلگراف هم به نقل از یک پزشک نوشت، سربازان ارتش رژیم صهیونیستی حین تفتیش بیمارستان الشفای غزه برای نشان دادن ادعایشان درخصوص وجود یک پایگاه حماس در زیر این بیمارستان، «هیچ چیزی پیدا نکردند.» به گزارش ایسنا، سربازان ارتش رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه گذشته به مجتمع بیمارستان الشفا در شمال غزه حمله کردند و از آن زمان تا کنون به تفتیش این مجتمع برای اثبات ادعایشان در مورد وجود آنچه که «زیرساخت به خوبی پنهان‌سازی شده» در زیر آنجا خواندند، مشغول بوده‌اند. روزنامه دیلی تلگراف انگلیس نوشت، هنوز رژیم صهیونیستی نتوانسته سند و مدرکی در رابطه با ادعایش مبنی بر این که این بیمارستان روی یک مرکز کنترل و فرماندهی حماس قرار دارد عرضه کند. ارتش صهیونیستی قبل از حمله به این بیمارستان نیز مدعی بود که این بیمارستان یکی از مراکز مهم متعلق به حماس است.

دکتر احمد المخللاتی، پزشک جراح زاده ایرلند که در قاهره آموزش دیده و در لندن نیز پزشکی کرده و در محل تاسیسات بیمارستان الشفا گرفتار شد، گفت، نیروهای رژیم صهیونیستی در ضمن تفتیش این مجتمع بیمارستانی «هیچ چیز پیدا نکردند.»او بیان داشت: «آنها هیچ نیروی مقاومتی پیدا نکرده و هیچ گلوله‌ای در داخل حوزه بیمارستان به آنها شلیک نشد.» ارتش رژیم صهیونیستی روز جمعه ادعا کرد، آنچه را که «تونل دوم حماس در محل این تاسیسات» خواند بعد از یافتن «اولین ساختار زیرزمینی، تسلیحات و وانت بمب‌گذاری شده» در روز پنجشنبه در آنجا پیدا کرده است. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی ادعا کرد، این رژیم «سند و مدرک مستدل» مبنی بر اینکه حماس از این بیمارستان برای اهداف نظامی استفاده کرده در اختیار دارد.

او در ادامه ادعاهایش گفت، اطلاعات دریافتی «نشانه‌های قوی» دال بر نگهداری شدن اسرای صهیونیستی در این بیمارستان بوده‌اند و این اطلاعات به تصمیم برای حمله به آنها با نیروهای زمینی منجر شده است. به نوشته دیلی تلگراف، ارتش رژیم صهیونیستی اجساد دو اسیر صهیونیست را در نزدیکی بیمارستان الشفا به همراه یک محموله تسلیحات شامل بمب در داخل بیمارستان پیدا کرده است. این نشریه انگلیسی عنوان کرد، محدود کردن دسترسی رسانه‌ای به بیمارستان الشفا و کیفیت اسناد و مدارک ارائه شده از سوی اسرائیل پرسش‌هایی را برانگیخته است.

نیروهای رژیم صهیونیستی به کارکنان رسانه‌های بی.بی.سی انگلیس و فاکس نیوز آمریکا اجازه فیلمبرداری در محل بیمارستان را اما صرفا در مکانهای گزینش شده از سوی ارتش رژیم دادند. ارتش رژیم صهیونیستی یک ویدیوی هفت دقیقه‌ای را منتشر کرده و در ضمن آن مدعی شد این ویدیو یافته‌های آنها در بیمارستان الشفا را نشان داده و ثابت می‌کنند که حماس در حال استفاده از این بیمارستان برای اهداف نظامی بوده است. اما یک گزارش بی.بی.سی حاکی از آن بود که مجموعه تسلیحاتی که توسط ارتش اسرائیل در نزدیکی یک دستگاه ام.آر.آی یافت شده، بعد از حمله به بیمارستان در آن نقطه قرار داده شده است. این ارتش بعدا مجبور شد از ادعایش به بی.بی.سی مبنی بر اینکه سربازانش لپ‌تاپی حاوی تصاویر و ویدیوهای اسرای نگهداری شده در این مجتمع را کشف کردند عقب نشینی کند. این ارتش روز پنجشنبه مدعی شد، نیروهایش یک رایانه حامل یک عکس از یک سرباز به اسارت گرفته شده توسط حماس را پیدا کردند و این عکس از او قبل از اسیر شدن توسط این جبش گرفته شده است.

حماس استفاده از بیمارستان الشفا به عنوان پایگاهش را رد و تاکید کرد: «این ادعای اسرائیل مبنی بر یافتن تسلیحات در آنجا تداوم دروغ‌ها و پروپاگاندای بی ارزشی است که اسرائیل با استفاده از آن می‌خواهد جنایاتش با هدف از بین بردن بخش بهداشت و درمان در غزه را توجیه کند.» دکتر مخللاتی گفت، کارمندان بیمارستان الشفا بعد از آنکه درگیری‌ها پیرامون بیمارستان تشدید شد مجبور به مخفی ساختن خود شدند و هشدار داد که آب و غذا در این بیمارستان رو به اتمام است. او گفت: «این یک وضعیت کاملا وحشتناک بود. در اینجا تانک‌ها و سربازان اسرائیلی در داخل منطقه بیمارستان و در سراسر مجموعه آن رفت و آمد داشتند.»

-    شبکه آمریکایی صحنه‌سازی صهیونیست‌ها در بیمارستان الشفا را زیر سوال برد

با پررنگ تر شدن رسوایی صهیونیست ها در بیمارستان الشفاء حالا شبکه آمریکایی سی ان ان در گزارشی، صحنه سازی ارتش رژیم صهیونیستی در این بیمارستان (الشفا) در نوار غزه با هدف متهم کردن جنبش حماس به نگهداری سلاح در آن را بعید ندانست. به گزارش ایسنا، شبکه سی‌ان‌ان در این باره فاش کرد، بعید نیست که خود صهیونیست‌ها پیش از رسیدن خبرنگاران خارجی به بیمارستان الشفا صحنه سازی کرده و اقدام به جاسازی اسلحه در آن کرده باشند.

این شبکه اعلام کرد که ویدئوی ارتش رژیم صهیونیستی در 15 نوامبر از بازرسی تسلیحات در بیمارستان الشفا، سلاح‌های کمتری را نسبت به فیلم‌های بعدی که توسط خبرنگاران بین‌المللی فیلمبرداری شده بود نشان می‌دهد، این مسئله حاکی از آن است که این سلاح‌ها ممکن است قبل از رسیدن خبرنگاران به آنجا منتقل شده باشند. طبق گزارش سی‌ان‌ان، «جاناتان کنریکوس» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در این ویدئو یک سلاح را به نمایش می‌گذارد و ساعت روی مچ دست او 13.18 را نشان می‌دهد. چند ساعت بعد، خبرنگار فاکس نیوز وارد بیمارستان شد و در گزارش خود اعلام کرد که فیلمبرداری در «نیمه شب» انجام شده است. این شبکه گزارش داد که به خبرنگار کیسه‌ای حاوی دو تفنگ 47  AK- نشان داده شد. این درحالی است که در ویدئوی ارتش اسرائیل که قبلاً ضبط شده بود، تنها یک تفنگ 47  AK- نشان داده شد. مشخص نیست که دومین تفنگ 47  AK-از کجا آمده و چرا در ویدیوی قبلی که قبلاً فیلمبرداری شده بود، دیده نمی‌شود. در همین راستا، نیویورک تایمز نیز پیشتر گزارش داد که سربازان ارتش رژیم صهیونیستی مانع از سرکشی خبرنگاران به بخش‌های مختلف بیمارستان الشفا شدند.

کلید واژه ها: اسرائیل نوار غزه حماس بی بی سی سی ان ان بنیامین نتانیاهو جو بایدن دروغ بیمارستان الشفاء


( ۱۱ )

نظر شما :