استفاده از هوش مصنوعی از آموزش تا بهداشت

اهداف اصلی توسعه فناوری کره جنوبی تا سال ۲۰۳۰

۰۳ آذر ۱۴۰۲ | ۱۴:۰۰ کد : ۲۰۲۳۱۸۹ آسیا و آفریقا اقتصاد و انرژی نگاه ایرانی
مرتضی سلطانپور در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: در زمینه زیست پیشرفته، کره ای ها تصمیم گرفتند با استفاده از فناوری زیست شناسی مصنوعی با استفاده از همگرایی دیجیتالی و زیستی، ساخت داده های بزرگ زیستی کره ای و فناوری انتقال مواد ژنتیکی ایمن، کارایی تولید زیستی را ۱۰ برابر افزایش دهند.
اهداف اصلی توسعه فناوری کره جنوبی تا سال ۲۰۳۰

دیپلماسی ایرانی: دولت کره جنوبی قصد دارد یک مدل یادگیری ایجاد کند که داده ها و مصرف انرژی را تا 50 درصد در زمینه هوش مصنوعی (AI) و هوش مصنوعی ایمن عمومی (AGI) و هوش مصنوعی قابل توضیح (XAI) کاهش دهد.

در زمینه زیست پیشرفته، کره ای ها تصمیم گرفتند با استفاده از فناوری زیست شناسی مصنوعی با استفاده از همگرایی دیجیتالی و زیستی، ساخت داده های بزرگ زیستی کره ای و فناوری انتقال مواد ژنتیکی ایمن، کارایی تولید زیستی را 10 برابر افزایش دهند.

بر اساس نقشه راه اعلام شده در زمینه توسعه حوزه هوش مصنوعی چهار فناوری کلیدی به شرح ذیل برنامه ریزی شده است:

یادگیری کارآمد و پیشرفت زیرساخت های هوش مصنوعی، مدل سازی و تصمیم گیری پیشرفته، استفاده صنعتی و هوش مصنوعی نوآورانه، و ایمنی و هوش مصنوعی قابل اعتماد.

توسعه فن آوری که می تواند داده ها، محاسبات، و بار نیروی مورد نیاز برای یادگیری هوش مصنوعی را تا بیش از 50درصد کاهش دهد و فناوری های منبع AGI ایمن که نزدیک به انسان هستند، مانند یادگیری داده های بسیار کوچک، همکاری بین هوش مصنوعی، استدلال عقل سلیم، شبیه سازی چندوجهی و شبکه عصبی مغز ارتقا دهد.

در زمینه زیست پیشرفته، یک نقشه راه برای چهار فناوری کلیدی، شامل زیست شناسی مصنوعی، ژن و سلول درمانی، واکسن بیماری های عفونی و درمان تجزیه و تحلیل و استفاده از داده های سلامت دیجیتال ایجاد شده است.

زیست شناسی مصنوعی از هوش مصنوعی و ربات ها برای ایمن سازی فناوری برای افزایش کارایی طراحی و تولید قطعات زیستی تا 10 برابر استفاده می کند.

کره ای ها همچنین توسعه فناوری تحویل مواد ژنتیکی مانند پلت فرم اسید ریبونوکلئیک (RNA) و سلول درمانی نسل بعدی را با هدف ورود به آزمایش های بالینی برای درمان های جدید بیماری های صعب العلاج دنبال خواهند کرد.

در طراحی انجام شد کره ای ها معتقدند «هوش مصنوعی و بیوتکنولوژی پیشرفته فناوری‌هایی هستند که نه تنها رقابت برای هژمونی فناوری، بلکه رشد نسل‌های آینده و نوآوری در همه صنایع را رهبری می‌کنند. بنابر این «تحقیق و توسعه مأموریت‌محور و تأمین امنیت فناوری‌های مهم‌تر از هر چیز دیگری است.»

کلید واژه ها: هوش مصنوعی مرتضی سلطانپور آی تی چت جی پی تی کره جنوبی اقتصاد کره جنوبی


( ۱ )

نظر شما :