نگاهی به شعارهای تجزیه طلبانه در ورزشگاه یادگار امام تبریز

فتنه تورانیزه کردن تبریز

۰۸ فروردین ۱۴۰۳ | ۰۹:۰۰ کد : ۲۰۲۵۲۱۹ آسیا و آفریقا انتخاب سردبیر
دکتر احمد کاظمی در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: هر کدام از شهرهای ایران به جهاتی پایتخت فرهنگی یا مذهبی یا گردشگری و... محسوب می شوند؛ اما تبریزِ جان، را به دلیل داشتن تاریخی پرشکوه می توان توامان پایتخت تمدنی، شیعی، فرهنگی و تاریخی ایران خواند که به تعبیر مقام معظم رهبری همواره تاریخ ساز و تحول آفرین بوده است. تبریزِ جان طی ماههای اخیر شاهد مجموعه اقدامات اسفناک از سوی عناصری با چهره های گونه گون رسمی و غیررسمی بوده است که در پوشش های مختلف به دنبال دمیدن قوم گرایی تصنعی در این دیار ایران اسلامی هستند. وقایع هدایت شده توسط مراکز خارجی در ورزشگاه یادگار امام تبریز در بازی های تراکتور تا انواعی از جشنواره های جنجالی، انتشار کتب مملو از تحریف تاریخ و ادبیات، تا تخم گذاری اورخون یا طَمغاها در ائل گلی، از این دسته هستند. 
فتنه تورانیزه کردن تبریز

نویسنده: دکتر احمد کاظمی 

دیپلماسی ایرانی: هر کدام از شهرهای ایران به جهاتی پایتخت فرهنگی یا مذهبی یا گردشگری و... محسوب می شوند؛ اما تبریزِ جان، را به دلیل داشتن تاریخی پرشکوه می توان توامان پایتخت تمدنی، شیعی، فرهنگی و تاریخی ایران خواند که به تعبیر مقام معظم رهبری همواره تاریخ ساز و تحول آفرین بوده است. تبریزِ جان طی ماههای اخیر شاهد مجموعه اقدامات اسفناک از سوی عناصری با چهره های گونه گون رسمی و غیررسمی بوده است که در پوشش های مختلف به دنبال دمیدن قوم گرایی تصنعی در این دیار ایران اسلامی هستند. وقایع هدایت شده توسط مراکز خارجی در ورزشگاه یادگار امام تبریز در بازی های تراکتور تا انواعی از جشنواره های جنجالی، انتشار کتب مملو از تحریف تاریخ و ادبیات، تا تخم گذاری اورخون یا طَمغاها در ائل گلی، از این دسته هستند. 

درباره هرکدام ازاین رویدادها  نکات متعددی می توان مطرح کرد که از حوصله این قلم خارج است اما سه نکته اساسی را می توان در خصوص مجموع این رویدادها تبیین نمود : 

اول: همه این رویدادها و اقدامات بظاهر پراکنده، در اصل از یک مرکز واحد و با یک هدف کانونی صورت می گیرد و آن استحاله هویت اصیل آذربایجانی و تورانیزه - ترکیزه کردن این هویت پرافتخار ایرانی است. هویت آذربایجانی به لحاظ ریشه تاریخی؛ هویتی ایرانی، شیعی و بومی است که در طول تاریخ، بیشترین ضربه و جنایت را از هویت مغولی، تورانی و ترکی آناتولی دیده و بارها نه تنها آثار و میراث تمدنی و دینی تبریز، بلکه نوامیس آن در تعرض تُرک های متجاوز عثمانی قرار گرفته و بیشرمانه به تقریر مورخان آنها نیز در آمده است؛ که البته ضروری می نماید در این خصوص کسانی که سنگ تُرک های مغولی و آناتولی را به سینه می زنند، بیشتر مطالعه نمایند. آذری چه در آذربایجان ایران و چه در جمهوری آذربایجان به لحاظ تاریخی، تمدنی، نژادی ،مذهبی، فرهنگی، هویتی و زبانی ارتباطی به تُرک های مغول، اوغوز، تاتار و آناتولی ندارد و حتی «آذربایجانچولیق» حیدر علی اف با تاکید بر تمایز هویت آذربایجانی از هویت تُرکی مطرح  شد.

بنابراین بر خلاف تصور اولیه، نه تنها ارمنستان، بلکه این هویت اصیل آذربایجانی است که مانعی در برابر باصطلاح جهان توران و جهان تُرک می باشد. برای شکل گیری فتنه ژئوپلیتیکی تورانیسم و ایجاد باصطلاح جهان تُرک، از نظر انگلستان باید هویت شریف آذربایجانی از بین برود. محور لندنی – صهیونی – نوعثمانی با تمام توان ایجاد توهم باصطلاح جهان ترک را از طریق دالان تورانی ناتو (کریدور جعلی زنگزور) در اولویت قرار داده اند. در همین راستا و در کمال تعجب، خاندان پیمانکار علی اف، بموازت بستن مرزهای زمینی بر روی آذریهای ایران، در آران تاریخی، هر روز تیشه بر ریشه «آذربایجانچولیولیق» می زنند و به دنبال تورانیزه کردن مردم جموری آذربایجان از زبان گرفته تا سایر عناصر فرهنگی هستند. همین راهبرد با فکر محور  لندنی – صهیونی – نوعثمانی و با صرف میلیون دلار از سوی خاندان علی اف، در تبریز و آذربایجان ایران نیز دنبال می شود. چگونه است که پذیرفته و آشکار می شود که خاندان علی اف صدها میلیون دلار در اروپا و امریکا صرف ترویج پان تورانیسم می کنند اما تبریز را که به قِبله آمال قومی شان تبدیل کرده اند، از قلم می اندازند؟

بنابرین از کنار وقایع به ظاهر پراکنده در تبریز نمی توان به سادگی عبور کرد. عناصر این رویدادها، پیاده نظام همان طیفی هستند که وقیحانه دو سال پیش از ضرورت پیوستن ایران به اتحادیه باصطلاح کشورهای تُرک سخن می گفتند و اینگونه القاء می کردند که آذریهای ایران بخشی از باصطلاح جهان ترک و توران هستند. اینها کسانی هستند که به دنبال جایگزینی مکتب امام حسین ع با مکتب ماده گرگ پرستی و تمدن ایرانی به جای تمدنی مغولی – ترکی هستند.  

دوم : اگرچه «وقاحت ، ناسزا گویی، سفسطه بازی، پررویی و فرار به جلو» ویژگی مشترک همه پان ها و عناصر قومی اعم از رقاصه یا افراد مقدس مآب هست؛ اما رویداد تخم مرغی در تبریز یک موضوع را بیشتر عیان کرد و آن راهبرد شبکه وابسته قومی اعم از عناصر متجاسر و عناصر خفی آن برای استفاده از انگ ایرانشهری برای مقابله  با انتقادات و افشاءگریهاست. از آنجا که امت گرایی یک آرمان اسلامی هست؛ عناصر قومی این مساله را به خوبی از اربابان انگلیسی شان یاد گرفته اند که چگونه از آرمان ها برای فریب عده ای سوء استفاده کنند. عناصر قومی که آشکارا اقداماتی علیه تمامیت ارضی و هویت ملی و اسلامی انجام می دهند؛ برای به انفعال کشاندن نهادهای امنیتی و دولتی یک پیوست از قبل آماده دارند؛ و آن نسبت دادن اعتراض ها و مطالبات عموم مردم، به ایرانشهری هاست.

بنابراین اهمیت دارد روشنگری درباره ماهیت، حدود و ثغور ایرانشهری صورت بگیرد تا مانع سوء استفاده از آن گردد؛ چه اینکه در مقطع حاضر کسانیکه از ایرانشهری به عنوان یک ابزار برای فرار از مجازات و توجیه اقدامات و اظهارات ضد وحدت ملی (وحدت کلمه مورد نظر امام راحل مان) استفاده می کنند در سابقه خود از قضا در یک نقطه بایکدیگر اشتراک عمیق دارند که تصادفی نیست. آنها یکبار هم در برابر شیعه ستیزی سیستماتیک  در جمهوری آذربایجان، یا در برابر توهمات تاریخی خاندان علی اف، یا مداخله علی اف در امور آذریهای ایران ، یا ایران هراسی در آران، یا چرایی بسته ماندن مرزهای زمینی دو کشور و یا اظهارات ضدایرانی اردوغان از خود واکنش نشان ندادند، گویا علی اف و اردوغان برای آنها پدرخوانده های معنوی یا احتمالا مالی که مراودات شان در لابلای ده پرده صورت می گیرد، هستند. بنابراین آنها نه درد اسلام دارند و نه درد ایران؛ و ایرانشهری برای آنها یک وسیله برای پوشش اقدامات تجزیه طلبانه است. 

سوم: با توجه به آنچه در سطور فوق گذشت، سطحی نگاه کردن به اتفاقات تبریز یک اشتباه بزرگ ملی است. این رویدادها نه خودجوش و یا تصادفی یا سهوی بلکه مجموعه ای از فرایندی است که در قالب پان تورانیسم انگلیسی و راهبرد تورانیزه کردن تبریز برنامه ریزی و شبکه سازی شده است. این رویدادهای تصنعی با آنچه در جمهوری آذربایجان و ترکیه و تحولات مربوط به دالان جعلی زنگزور (دالان تورانی ناتو) می گذرد، ارتباط دارد ؛ کما اینکه مورد استقبال احزاب شوونیستی آنها مانند حزب توران نیز قرار گرفته است؛ بنابراین در برخورد با این رویدادها، باید به عوامل پیش پاافتاده بسنده نکرد و به سراغ کانون های اصلی در داخل و خارج از کشور رفت. ضمن اینکه ضرورت دارد استانداری آذربایجان شرقی در مجموعه اولویت های خود برای سالجاری و سالهای آتی اهمیت ویژه ای به مباحث فرهنگی قرار دهد و در تراز تبریز به عنوان نمونه ای از الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت با این موضوع برخورد کند. همچنین پیشنهاد می شود نمایشگاهی از عناصر و نمادهای تاریخی و دینی و تمدنی هویت اصیل آذربایجانی در تبریز به نمایشگاه گذاشته شود تا بر همگان بیشتر مشخص گردد که نماد تبریز توهمات وارداتی یا تحمیلی اورخونی یا طَمغایی نیست بلکه هزاران نمود و نمادی هست که گویا پرچمداری تبریز در صیانت از مرزهای هویتی، دینی ، تاریخی و تمدنی و جغرافیایی ایران است.  

کلید واژه ها: ایران تبریز تورانیزه کردن ورزشگاه یادگار امام تبریز ارمنستان جمهوری آذربایجان جهان ترک


( ۲۶۵ )

نظر شما :

سیدمهدی ۰۸ فروردین ۱۴۰۳ | ۱۰:۰۶
من را یاد پرچم داعش می‌اندازد
سیدمهدی ۰۸ فروردین ۱۴۰۳ | ۱۰:۱۷
نویسنده گرامی استان آذربایجان شرقی چقدر جمعیت دارد؟ آیا این افراد حس اقلیت بودن داشته‌اند که چنین نمایشی را برگزار کردند؟ ورزشگاه تبریز چقدر ظرفیت دارد؟ تمام این قضیه مرتبط به الهام است و این پروژه این فرد در جهت پیشبردن بحث ارمنستان است. بلکه بتواند فشاری وارد کند تا در این ماجرا ما حق خودمان را به جمهوری آذربایجان واگذار کنیم. بعدش فردا روزی می‌آییم و دیگران را شماتت می‌کنیم که چرا آرارات را واگذار کردند. خب مسخره نیست که ما دیگران را متهم کنیم در حالی که خودمان اینجور برخورد می‌کنیم؟ حرف بنده این نیست که این مسئله را دستکم بگیریم (صدالبته دستکم می‌گیریم) اما دقت کنید این افراد، مخصوصا این ورزشگاه را برای حضورشان انتخاب می‌کنند، چون تجمعشان را پررنگ تر می‌کند. سعی دارند اینگونه القا کنند که اقلیت نیستند.
نریمان ۰۸ فروردین ۱۴۰۳ | ۱۱:۰۸
شاید مردم آذربایجان و تبریز و کلهم علاقمند باشند که یکبار مثل مردم سوریه شخم بخورند تا تکلیف خودشون رو با ایران روشن کنند , ایرانشهر به اقوام ایرانی تعلق داره , مثل خوزستان که خود مردم آذربایجان براش جنگ کردند و حفظ شد , شاید هم بهتر باشه قبل از اینکه مردم ما قربانی فتنه الهام جون و حاج رجب بشوند , یک گوش مالی به الهام جون و حاج رجب داده بشه تا کسی در آذربایجان عزیز ما قربانی این دو تا پت و مت نشه ...
یوسف اکبری ۰۸ فروردین ۱۴۰۳ | ۱۱:۱۷
کاظمی جان رسما به هزیان گویی افتادی . این همه حرص و جوش خوردن برات خوب نیست ممکنه سکته کنی
هیوا ۰۸ فروردین ۱۴۰۳ | ۱۱:۴۱
جهان ترک واقعیت است ایران هم با چهل میلیون ترک باید خود را قطعه ای از پازل بزرگ جهان ترک بداند و از مزایای آن بهره برداری کند. در غیر این صورت با تبعاتش دست و پنجه نرم خواهد کرد
ناشناس ۰۸ فروردین ۱۴۰۳ | ۱۲:۱۴
پشت پرده ی این نمایشهای محدود اما به شدت پر سر و صدا اسراییل و ترکیه هستند . اسراییل از این جهت که خواهان نابودی ایران است تا نابودی خودش منتفی شود و اما ترکیه ... گسل کردی – ترکی در ترکیه به اوج فعالیت خودش رسیده . ترکیه از جنوب به طور کامل و از شرق تا حدود زیادی توسط کردها محاصره شده ( نفرت ارامنه از آنها که جای خود دارد ) . اونها می دانند که دیر یا زود دعواهای کردی – ترکی از خیابانهای اروپا به خیابانهای ترکیه خواهد کشید و بدرستی می دانند که ایران به طورغریضی برای حذف رقیب منطقه ای خود از فرصت حداکثر استفاده را خواهد کرد . برای ترکیه یک راه می ماند درگیر کردن ایران . هم رقیب از رقابت کنار رفته و هم از حواسهای پرت شده می تواند بیشترین بهره را برای سرکوب کردها ببرد هر چند نه کامل و با امید کم . زنگه زور به دو دلیل بالا توسط اسراییل و ترکیه طراحی شده تا بلکه بتوانند در بهترین حالت ( برای آنها ) ایران را به جان آذربایجان بیاندازند ... هدیه ای بزرگ برای ترکیه و اسراییل ... اونها روی پانترکیسم که از قضا ساختۀ خودشان است سرمایه گذاری کرده اند . پانترکسیم محدود در ایران و پانترکیسم رها در آذربایجان . خانوادۀ علیف را هم آلودۀ این بازی کرده اند . دست ایران همچنان برتر است ... نگران نباشید ... با دو تا پارچه نوشته اتفاقی نمی افتد یا با چند تا شعار هیجانی در فلان ورزشگاه ... مراقب باشید اما نگران نه .
خسرو ۰۸ فروردین ۱۴۰۳ | ۱۲:۳۳
مایه انبساط خاطر است که احمدکاظمی بعنوان یک آذربایجان ستیز ، پیشنهاد کرده است که آذربایجانچیلوق و پرداختن به فرهنگ و تمدن آذربایجان اولویت شود اگر فقط به اصل ۱۵ قانون اساسی ایران در آموزش زبان مادری آذربایجانیها عمل شود بیشتر این نگرانی ها رفع می‌شود ۹۹درصد مردم آذربایجان اعتقادی به پانترکیسم ندارند ولی همین ۹۹ درصد به زبان و فرهنگ و ادبیات ترکی خود علاقه دارند شما بخواهید یا نخواهید ما آذربایجانیها ، خود را ترک می‌دانیم و ترکمن‌ها و قشقایی ها و خلج ها و ... تامغاها که در تخم‌مرغ معروف نقاشی شده است امروز اختراع نشده اند در فرشها و کلیم های مادربزرگ هایمان در ظروف مسی قدیمی ، در سنگ قبرها ، در مکان‌های تاریخی ، در نقش و نگار لباس های ایلی و بسیار جای دیگر وجود دارند
مجتبی ۰۸ فروردین ۱۴۰۳ | ۱۲:۴۱
یاد حمایت و حتی سکوت اهل سنت عراق و شام در برابر فتنه عربی ترکی و غربی با شعار ازادی اهل سنت از حکومت شیعه و علوی عراق و سوریه افتادم در جنگ تحمیلی هم صدام عراقی پرچم حمایت از اعراب را بلند کرد اما بعد این اتفاقات تروریستهای قفقازی و اتراک اسیای میانه سراغ همسر و دختران همان مردم اهل سنت رفتند و فتوا جهاد نکاح صادر شد و خانههای که دختران به سن بلوغ رسیده را علامتگذاری و تعداد انها ثبت میکردند در خوزستان همین بلا را سر اعراب خوزستان اوردند
ایرانی ۰۸ فروردین ۱۴۰۳ | ۱۲:۴۲
جناب کارشناس محترم تبریز و آذربایجان و در کل ملت تورک خود را در طول هزاران سال گذشته با استناد به تاریخ مالک و صاحب جغرافیایی که اکنون ایران نامیده می شود می دانند و هیچ وقت به این خاک و وطن خود خیانت نکرده و نخواهند کرد متاسفم که کج فکری می کنی بهتر است از دسیسه اکراد مهاجر از سوریه و عراق بنویسی که همیشه با افکار تروریسی بازیچه استعمار شده اند و در حال حاضر ریشه تروریستی خودشان را با تبلیغات دروغین در شهرهای تورک نشین ایران افزایش می دهند و متاسفانه ایرانشهری های ضد اتحاد ملل ایرانی هم به این مسئله دامن می زنند آگاه باشیم که قتنه اکراد تروریست و تجزیه طلب در کمین ملت ایران است و با همراهی اسرائیل آن هم بعد از ضربه مقاومت به آن در چند ماه گذشته خیلی فعال شده است برای کنترل اکراد مهاجر در کردستان و آذربایجان غربی چه نوشته ای داری به فکر اتحاد تورک فارس و عرب باش که کشور در خطر تجزیه کردهای آلت دست استعمار است
محمد ۰۸ فروردین ۱۴۰۳ | ۱۵:۳۲
ما از ترکیه انتظار دوستی و برادری نداریم چون ذاتشان با دشمنی ایران سرشته شده اما سوال و نگرانی ما از رفتار مسئولان است . رها کردن مرزها به روی افغان هایی که بی مجوز و بی ضابطه وارد کشور شده اند از یک طرف و اجازه دادن به پانتورک های مقیم تبریز فقط و فقط از کم کاری (یا تعمد) مسئولان ناشی شده است . روزی نیست که خبری از جنایت افغان ها در شهر های مختلف شنیده نشود که از قضا هیچ کدام ، از افعانهایی که سالها در ایران بصورت قانونی زندگی کردن نیستند بلکه آنهایی هستند که طبق سیاست جدید دولت ، طی یکی دو سال گذشته به ایران هجوم آورده اند . ایغورهای مقیم تبریز هم از توهین در ورزشگاه تراکتور پا را فراتر گذاشته و به سطح شهر آمده اند . هرچقدر می خواهم در باره نیت و سیاست دولت در قبال این مسائل مثبت فکر کنم نمی شود مخصوصا بعد از عکس هایی که از گردهمایی استادیوم آزادی منتشر شد و همه دیدند که صندلی های خالی از هموطن ایرانی را با چه افرادی پر کرده بودند
قاسم ۰۸ فروردین ۱۴۰۳ | ۱۵:۳۹
تا زمانی که به حقوق همدیگر احترام نذاریم مشکلات وجود خواهد داشت احترام متقابل چاره راه است
امینی ۰۸ فروردین ۱۴۰۳ | ۱۵:۴۵
والا ترک ها شدن دشمن ایران وایرانی
عبدالرضا ۰۸ فروردین ۱۴۰۳ | ۱۶:۰۱
برای تورانیزه کردن تبریز نیاز به فعالیت پان تورکها علیف ها تورکیه نیست بلکه چند دست از این مقالات کافی است البته من نمی خواهم انگ چیزی بزنم ولی در ته مسئله شاید ببینیم جناب احمدی خود پان تورک مخفی است چرا که انکار هویت یک خلق خطرناک بوده و به انکار موجودیت ان خلق می انجامد فارغ از هر عقیده ا ی کسانیکه هویت تورکی ازربایجان و ازرها را در روز روشن ودر قرن 21 انکار می کنند یا خیلی جاهل هستند و یا اهداف پلیدی در ذهن دارند واین باعث استفاده طرف مقابل خواهد شد
رضا ۰۸ فروردین ۱۴۰۳ | ۱۹:۱۴
تراوشات ذهنی که آنتی ترک!!
ایت کوروش ۰۸ فروردین ۱۴۰۳ | ۱۹:۴۵
چرا آسمان ریسمان می بافید شما هر چقدر تقلا کنید تورک ها راه خودشان رو پیدا کردند
عدالت ۰۸ فروردین ۱۴۰۳ | ۲۰:۲۶
لطفا از پان فارس ها و ایرانشهری ها هم تحلیل منطقی کنید .و از تبعیض در طول این۴۴ سال علیه اقوام ایرانی هم بنویسید لطفا تهران و اصفهان شیراز .کرمان را هم با خوزستان .سیستان و آذربایجان مظلوم هم مقایسه کنید.عصر حجر پایان یافته مردم این خطه های از یاد رفته ی عمدی .خوب تشخیص میدند که هویت خود را باز یابند یک طرفه به قاضی رفتن مختص ایرانشهری ها است و چسبادن وصله پان به قومییت ها فقط برای خلاص شدن از واقعیت هاست ....
تبریز ۰۸ فروردین ۱۴۰۳ | ۲۱:۱۸
شما برای استانداری آذربایجان شرقی برنامه ندین . بیش ترین ضربه از طرف نژادپرستانی مثل شماست که دنبال بهانه برای مطرح کردن این مسائل و تحریک مردم هست .
جعفر ۰۸ فروردین ۱۴۰۳ | ۲۱:۵۹
جناب کاظمی آیا زبان ترکی جزئی از هویت ایرانی هست یا نیست ؟ آیا فرهنگ آذربایجان شامل زبان و ادبیات ترکی ، موسیقی ، رقص آذربایجانی و آداب و سنن مردم آذربایجان بخشی از هویت ایرانی هست یا نیست ؟ اگر هست پس این فرمایشات شما برای چیست ؟ اگر فرهنگ آذربایجان بخشی از هویت ایرانی نیست پس شما به نظریه نژادپرستی که هویت ایرانی را فقط در نژاد آریا و یا همان ایرانشهری می داند معتقدید . و یک سوال دیگر آقای کاظمی این هویت ایرانی را برای ما تعریف کنید بدانیم چی هست ؟ ما مردم آذربایجان هویت آذربایجان که شامل زبان و ادبیات ترکی ، موسیقی و رقص و آداب و رسوم خود را بخشی از هویت ایرانی می دانیم . ما مردم آذربایجان خود را ایرانی ترک می دانیم . حالا شما قبول داشته باشی یا نه این مشکل شماست .
اردبیلی ۰۸ فروردین ۱۴۰۳ | ۲۲:۲۳
ماترک هستیم.بافرهنگ ترکی و ایرانی و اسلامی.برچیدن تخم مرغ ها که روی آن بخشی از هویت ترکی مان ثبت شده بود ضربه ای بود بر وحدتمان باتهران درایران. هرچقدر دربرابرآذربایجان بایستید هویت ترکی مان آشکارتر وقویترخواهدشد. یاشاسین تورک ملتی
رامین ۰۸ فروردین ۱۴۰۳ | ۲۲:۳۱
دقیقا کدام تحریف
رامین ۰۸ فروردین ۱۴۰۳ | ۲۲:۳۱
اکراد مهاجر
آذری ایرانی ۰۸ فروردین ۱۴۰۳ | ۲۳:۰۴
پیدا کردن افراد تجزیه طلب در عکسها برای حکومت کاری نداره. ولی...
علی ۰۸ فروردین ۱۴۰۳ | ۲۳:۴۱
مگه از روی نش ما تبریزیها بخوان رد شن که این سرزمین از کشورش ایران جدا کنن
علیرضا ۰۸ فروردین ۱۴۰۳ | ۲۳:۴۱
به عنوان یک تبریزی عرض می کنم، همانگونه که روس‌ها عثمانی ها و فرقه پیشه وری را مجبور به عقب نشینی کردیم، نقشه های پان ترکهای مزد بگیر را به در نطفه نابود خواهیم کرد.
شهروندی از تبریز ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ | ۰۰:۴۹
اسلام ذوالقدر پور و احسان موحدیان کم بود احمد کاظمی هم به جمع متوهمین هذیان گو اضافه شد . البته در سایه تحریک و راهنمایی های عبدالرحمن فتح اللهی. بتازید تا ببینیم به کجا خواهید رسد . مردم آذربایجان که کار خودشان را می کنند و مشغول زندگی خودشان هستند و به حرف شماها گوش نمی دهند.
مهدی ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ | ۰۰:۵۰
تبریز و کل آذربایجان و با کمی دقت در تاریخ کل ایران بعد از حمله عرب و متعاقبا تشکیل حکومت سلجوقیان تورانیزه شده و در اصل توران ،ایران را فتح کرده و یک کشور و یک ملت را تشکیل داده است. حال زور زدن برای ایرانیزه مطلق کردن این جغرافیای پهناور چند ملیتی جز تهدید و متزلزل کردن وحدت و یکپارچگی آن هیچ دستاوردی نخواهد داشت. کمی تعصب و نژادپرستی تان را کنار بگزارید و با واقعیت با سعه صدر و عقلانیت و دوراندیشی برخورد کنید. خلاصه گفتم ، مفصل بیاندیشید.
صادقی ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ | ۰۱:۲۷
روزانه دها هزار نسخه پان فارسی جعل میکنید از یک تخم مرغ ترسیدید
بابک ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ | ۰۱:۳۵
کاملا مشخصه که حتی پول میگیرند و یا با برسی اکانت ها انیستاگرام رسما متصل به خارج هستند بعنوان نمونه فردی در تبریز هست رحیم بقال اصغری فامیلش رو هم تغییر داده به اکبایراک مشغول تحریف تاریخ نوشتن کتب جعلی تبلیغ علیف و پلنترکیسم هست یا فرمان فرضی حتی در دانشگاه پست استادی رو اشغال کرده و مشغول توهین به تاریخ و فرهنگ و حتی مذهب کشورمون هست چرا با این عناصر برخورد نمیشه کاملا مشخصه که اینها عناصر وابسته و خائن هستند من به عنوان شهروند معمولی کاملا متوجه میشم چطور مسولین در خواب هستند
رسول نوایی ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ | ۰۲:۰۷
احمد کاظمی هنوز خبر ندارد که سفیر ایران در استامبول سال گذشته ضمن دیدار با رییس اتحادیه کشورهای ترک خواهان پیوستن ایران به اتحاد کشورهای ترک شده که موضوع پیوستن ایران در حال بررسی است. احمد کاظمی هنوز نمیداند که زبان و نژاد مغولها با ترکها متفاوت است، بطوریکه مغولستان عضو اتحادیه کشورهای ترک نیست، یعنی زبان مغولی جزو گروه زبانهای اورال آلتای است چنانکه زبان کره و ژاپن ومنچوری هم در همین گروه جای دارد، ولی کسانیکه زبان ترکی را با زبان مغولی یکی مینامند در اصل بیسوادی خود را ابراز میکنند، زبان کره و ژاپن مشترکات بیشتری با زبان مغولی دارند وتقریبا هم ریشه هستند، تازه مغولها بیش از ۴۵۰ سال بر اسیا و اورپای شرقی حکومت کردند چرا زبان هیچ قومی را به مغولی تغییر ندادند ؟ تازه چرا زبان آذربایجان را به جای مغولی به ترکی تغییر دادند؟ مغولها چرا زبان چینیان و روسها و صدها قوم دیگر را تغیر نداده اند؟ چرا زبان ارامنه،گرجیان،وسایر اقوام ایرانی را تغییر نداده اند؟ آیا با اهالی اذربایجان حساب کتاب مخصوصی داشتند؟
مهدی ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ | ۰۲:۲۵
پانترکیسم دمل چرکینی ست که باید هرچه زودتر درآورده و به زباله دانی انداخته شود ، مسئولین دلسوز کشور باید ابتکار عمل بدست بگیرن و از نفوذ پانترکیسم در قالب مذهب خصوصا در مناطق کردنشین جلوگیری کنند
احمد ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ | ۰۲:۲۵
اگر در این شهر فتنه ای شد و وجود داشت توسط به اصطلاح مذهبیون ایرانشهری و نوچه های محلی صورت گرفت و الا آن تخم مرغ های رنگی جز بیانگر قسمت بسیار کوچی از تاریخ و فرهنگ و زبان این دنیا برای نیل فعلی و آتی مردم این مرز و بوم نبود .
سید مجتبی آل نبی ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ | ۰۲:۲۶
جناب کاظمی تخم مرغهای تزیینی در تبریز سال گذشته هم در معرض نمایش بودند و لی هیچ گونه برخورد و برداشت منفی از طرف عناصر ایرانشهری و تجزیه طلب ابراز نگردید. آیا امسال جریان ایرانشهری و تجزیه طلبان تروریست برداشتشان از تخم مرغ تغییر کرده؟ زنگ کردن ورسم و نقاشی بر تخم مرغهای نوروزی در آزربایجان سابقه هزاران ساله دارد چرا امسال از دید ایرانشهریها به نماد پانترکها تعبیر شده و از معابر و خیابانهای تبریز برچیده شده اند؟
بختیار وهابزاده ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ | ۰۲:۴۱
جناب کاظمی خوب بود به جای تخم مرغهای تبریز مطلبی راجع به تروریستهای تاجیکستانی که مسکو را به اتش کشیده و صدها نفر بیگناه را کشته و پرچم داعش را برافراشته کردهاند مینوشتید. والا مردم تبریز بنیانگذار مکتب شیعه در جهان هستند، وبا القاعات و تهدیدات امسال شما خط ارخون ینی سی، طمغای اجدادی و زبان مادری را هم فراموش نخواهد کرد.
شهریار زنجانی ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ | ۰۲:۵۶
جناب احمد کاظمی حتما معنی کلمه مانقورد را میدانید؟ ولی خیلی کوتاه شرح میدهم. در قدیم چینیها بعضی ترکان را که اسیر میکردند به جای کشتن انقدر شستشوی مغزی میدادند که طرف حاظر میشد سر هزاران ترک را از بدن جدا کند، حال به نظر میرسد شما را هم چینیان پروش وتعلیم داده اند تا ...‌‌ البته احمد کسروی مرتد و سید جواد طباطبایی معلوم الحال هم از پیشروان مکتب مانقوردیسم بودند.
نیاز ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ | ۰۳:۳۹
با فجایع اتفاق افتاده جلوی چشم همگان به لطف اینترنت ، معلوم نیست چندین برابر این فجایع را در ۸۰ تا ۱۰۰ سال گذشته انگلیس و صهیونیست ها در بلاد اسلام برای نظم مورد نظرشان رقم زدند ، خصوصا با ایجاد قحطی حساب شده همانند غزه ( بعنوان سلاح و راهبرد ) در ایران جنگ اول و دوم جهانی که سبب کشته شدن نصف مردمان مظلوم و فراموش ایران گردیده است ، ... هرکسی دل به شیطان غرب بسته باشد واقعا اسم انسان و وجه شرف بر او حرام است ، هرکس بنا به ذائقه اش از این حقیقت مسلم چشم پوشی کند و خود نفی و خود انتقادی ایده آلیستی بر سیستم حاکم در ایران داشته باشد ، یا احمق یا خائن است ... هر کس با ماهیت عید پوریم و خون آشامی صهیونیست ذره ای آشنایی داشته باشد خیانت است اگر یک سنگ از اسطوره گرایی مجعول یهود ساخته برای قبل اسلام در ایران بنام هخامنشی را به عنوان بهانه آینده اشتراک با یهود و صهیونیسم در ایران باقی گذارد تا جهت ادعا و تولید وضعیت همچون اعراب ، برای ایرانیان ( حیوان انسان نمای بعد از عرب ) اتفاق بیافتد ... ادعای تمدن یهودی امپراطوری خزری در قفقاز یعنی آینده تاریک برای آنها ( حیوانات انسان نمای بعدی تر ) ... وجود آثار صهیونیستی در اراضی اوکراین ۵۰۰ سال قبل یعنی وضعیت تاریک فعلی برای مردمان بدبخت در اوکراین ... هرکسی باید از ته دل و جهت رفع آینده تاریک از خود و ملت خود زیر پرچم تضعیف شده اسلام توسط قدر نشناسی مسلمانان و اجازه به اراذل مزدور برای صهیونیست ها ( همچون سلمان رشدی ها تا مصی های مروج فحشا و پولی نژاد و شازده متوهم وطن فروش ) در روز قدس از اسرائیل ابراز انزجار کند ....
یک ترک آذربایجانی ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ | ۱۰:۳۰
به عنوان فردی که خود را ترک آذربایجانی می دانم اعلام می کنم اکثریت قریب به اتفاق ترک های ایران تجزیه طلب نیستند بلکه خواستار احقاق حقوق اولیه خود مانند تدریس به زبان مادری، داشتن رسانه و ... مهم تر از همه به رسمیت شناختن هویت و زبان ترکی هستن. به هیچ عنوان با نظرات شوونیستی امثال آقای کاظمی و موحدیان موافق نیستیم که سعی در انکار هویت ما و قالب کردن هویت فارسی به آذربایجان هستن. ما فارس نیستیم ولی هیچ مشکلی با مردم فارس نداریم و آنها را برادر و هموطن خود می دانیم امری که در طول تاریخ هم نشان دادیم. ولی با افکار پان فارسی به شدت مقابله خواهیم کرد. دشمن ایران نه هویت طلبی ترکی که در چارچوب حقوق ابتدایی هر انسان و قانون اساسی است بلکه شوونیسم عیان فارسی است
هشدار ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ | ۱۱:۵۲
به عنوان یک آذری زبان ۱. مقابله فراگیر با پیچ های خصوصا اینستاگرام را پیشنهاد می کنم که با کلی چرندیات خوره مغز ملت کم مطالعه و کم سواد ایران اعم از فارس و آذری و کرد می شوند و واقعیت ایران بزرگ را تحریف می کنند ۲. حمایت فراگیر ایران در فرامرز ها، اول شرق ترکیه که کرد های شرق ترکیه بازمانده های ایران قدیم هستند و دشمن اصلی سیستم اردوغانیسم همین کار را باید با آنها کرد ۳. تاکید بر حق از دست رفته ایران در باکو و اعلام باز پس گیری باکو در صورت مطرح کردن مسائل ارضی از سوی رسانه های باکو در خصوص استقلال ارزی ایران ۴. توجیه برخی مسئولین و تریبون داران خصوصا در تبریز و بعضا در ارومیه که زمینه ساز جنجال و شبهه و شائبه برای مردم شده اند و زمینه تفرقه بین اقوام آذری زبان و کرد را فراهم آورده اند ۵. ایجاد برنامه ها و نمایشگاه های فراگیر در ایران با حضور همه اقوام ایرانی ولو به شکل برنامه های شاد و تاکید بر اتحاد و یکپارچگی ۶. بیدار کردن حس ناسیونالیستی ملت با برنامه ریزی های دقیق ۷. جمع آوری تمام علائم نماد های اردوغانیسم از بازار و برخورد با توزیع کنندگان و فروشندگان به امید ایران قوی و بزرگ
آتیلا ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ | ۱۲:۱۰
پیشتر مطالبی را در باب ارتباط فرقه ظاله ایرانشهری با بهائیت و سلطنت طلب نوشتم که انتشار ندادید در صورتیکه به کسی هم توهین نکرده بودم آیا از شناساندن رشته پیوند آنها نگران هستید که این مطالب را انتشار نمی دهید ولی همه نظرات ترکستیزی را با همه توهین هایشان تمام و کمال منتشر می کنید هدف این واپسگرایان اسلام زدایی و تبلیغ باستانگرایی و زرتشتتیسم هست ولی با پوسته و ظاهری ایراگرایانه به تعریف خودشان چرا سید جواد طباطبائی سلسله جنبان و سرگروه و سرکرده این فرقه وقتی در آمریکا مرد به وصیت خودش به سبک سیک های هندو جسدس را سوزانده و خاکسترش را در رودخانه ریختند دختر این فرد در وزارت دفاع آمریکا استخدام رسمی هست و مشاور در هیئت تحریم های آمریکا علیه ایران فعال هست سلطنت طلبهای فراری اخیرا و امسال برای زرتشت روز تولد تعیین کردند و برایش بزرگداشت می گیرند این گروهها با تبلیغ هخامنشی و ساسانی به عنوان حکومتهای ایده آل خود لزوم بازگشت به سبک و سیاق آن دوران را تبلیغ می کنند و همه اینها را با بازگشت سلطنت خصوصا پسر محمد رضا ممکن می دانند نقشه راه آنها برای رسیدن به این هدف را هم اسلام زدایی و بر چیدن اسلام ترکستیزی و عرب ستیزی می دانند
رضا ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ | ۱۲:۱۶
خیلی مغرضانه
یا حیدر کرار ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ | ۱۲:۱۸
بسم رب الشهدا و الصدیقین آذربایجان عزیز قرن ها حافظ و پاسدار ایران اسلامی بوده و خواهد بود،آذربایجانی که وارث و پرچمدار بیش از هزار سال حکومت سلجوقیان و غزنویان و صفویان وافشارها تا قاجار ها بوده،آذربایجانی که به پا خواست و پهلوی را سرنگون کرد،آذربایجانی که هشت سال مرد و مردانه با جان و مال در برابر تجاوز صدام ایستاد،از آغاز فتنه ۸۸ تا امروز نیز فرزندان آذربایجان با بصیرت خود و پیروی از رهبری معظم تمامی دسیسه ها را خنثی کرده اند،حال تعدادی قلم به دست مثل نگارنده این مطلب وسایر به اصطلاح کارشناسان این رسانه نظیر احسان موحدیان گاه لابی ارامنه میشوند گاه دشمن تورک ها و آذربایجان،اما ایرانشهریها و پان ایرانیست ها همگی با نقاب ایران دوستی پسمانده های رژیم طاغوتی پهلوی هستند که در پشت پرده، سلطنت طلب بوده و با تفرقه افکنی و ترویج افکار باستان گرایی سیاست های صهیون ها را اجرا میکنند،سیاستی که از شیراز و مسجد سلیمان تا تخت سلیمان و زندان سلیمان تکاب را متعلق به یهود میداند،سلطنت طلب های خارجی با عوامل داخلی خود(ایرانشهری ها) سعی دارند که اکراد ساده لوح را نیز قربانی اهداف پلید خود کنندکه تا حدود زیادی موفق شده اند و در آشوب برهنگی(مهسا امینی) سال گذشته شاهد آن بودیم،درپایان این را گوشزد میکنم که ایرانشهری ها بدانند ما صدای رضا شاه روحت ..... را از استادیوم آزادی تهران شنیدیم و آماده هستیم تا شماها را هم پیش شاه ملعونتان بفرستیم نصر من الله و فتح القریب و بشر المومنین
ایران ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ | ۱۲:۵۵
مگه امنیت ملی شوخی برداره؟ ما هر کدام دوستان آذری بسیاری داریم بسیار وطن پرست هستند .و مطمئنا قبل از هر کسی خود آنها به حساب این فریب خوردگان عامل تلاویو و آنکارا خواهند رسید.
جلال ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ | ۱۳:۲۱
تا زمانی که هویت ترک در ایران به رسمیت شناخته نشود و تفکر نژادپرستانه که ایران را مساوی با فارس می داند از بین نرود و احترام متقابل بین اقوام ایرانی شکل نگیرد و با فرار به جلو مشکلات خودمان را گردن کشورهای همجوار گذاشتن و صورت مساله را پاک کردن، هر آن از هم گرایی بین دو بازوی قدرتمند ایران یعنی ترک و فارس کایته شده و دچار تقابل گرایی خواهیم شد و دقیقا در این شرایط است که کشورهای دیگر وارد گود شده و از وضعیت پیش آمده به نفع خود استفاده می کنند. شما نمی توانید در عصر رسانه ها موجودیت و هویت قومی را انکار کنید و انتظار هیچ واکنشی نداشته باشید. ترک ها یک شبکه درست و حسابی در ایران ندارند و ترکیه با دویست شبکه مختلف تلویزیونی هزاران برنامه تلویزیونی را در اختیار مخاطب ایرانی خود قرار می دهد، این فرصت را کی به ترکیه داده که با هزاران برنامه تلویزیونی که با زبان ترکی پخش می شوند وارد خانواده ها شود؟ شما های تنگ نظر و تمامیت خواه و نژاد پرست.
رضا ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ | ۱۳:۴۵
تا ابد زنده و پاینده باد مردمان تورک و آذربایجان عزیز...
علی ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ | ۱۴:۲۶
آذربایجان توران بوده هست خواهد بود هی جلز و ولز کنید هرچه بیشتر دست و پا میزنید آذربایجانی بیشتر آگاه میشود
علی ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ | ۱۶:۲۳
دشمنان ترک از یه تخم مرغ نقاشی شده ترس دارن . بترسید از ان روزی که حقوق قانونی خود رو بگیرن حتی با زور هم که شده .
مهدی ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ | ۱۶:۳۳
اولا هیچ تورکی آذری نیست دوما ما از فارس ها خوشمون نمیاد سوما هیچ نژادی حق توهین به نژاد دیگری مخصوصا نژاد ترک را ندارد و پانتورک به معنی تجزیه طلب یا کلماتی مشابه این نیست پانترک یعنی فردی ترک که نژاد پرست است فقط همین. ما ها همان هایی بودیم که در هشت سال جنگ چندین و چندین شهید در خوزستان برای ایران دادیم.
معلم ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ | ۱۷:۵۶
بخاطر شعار تفرافکنانه چند نفر در ورزشگاه ، یعنی همه تبریز تجزیه طلب شدند ؟! نه قربان چنین نیست همانطور که به خاطر وجود احمد کاظمی و احسان موحدیان ، ما کل ملت عزیز فارس را بیسواد و نژادپرست نمی دانیم
آراز ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ | ۲۰:۱۰
شما فکر میکنید ما را با آذری نامیدن از تورکها میتوانید جدا کنید ما تورک به دنیا آمدیم و تورک خواهیم مرد و انشالله توران را خواهیم ساخت
علی ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | ۰۵:۴۰
آقای کاظمی بهتربودراجع به تسخیرشهرهای ترک نشین توسط اکرادمهاجر قلم فرسایی می کردید،همین هایی که می خواهندآذربایجان راتبدیل به فلسطینی دیگربکنند،امثال شماهاهستیدکه ازنقاشی وخطوط روی تخم مرغ یک فاجعه درست می کنید وباعث تحریک اذهان عمومی میشوید هرکسی دورماندازاصل خویش بازجویدروزگاروصل خویش
ایرانی ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | ۰۶:۳۰
راستش نفهمیدم شما ترک هستید یا آذری. اول برید تکلیف هویت تون رو مشخص کنید بعد بگید کی هستید . هر فتنه و فسادی باشه ، از شما ها نشأت می‌گیرد. با تمام مردم کشور مشکل دارید. از مغولستان اومدین و به خاک ایران چشم طمع می بندید . ارومیه رو مال خودتون می دانید . الهام رو مادر خودتون میدونید. رجب رو پدر خود.... پشت سر مذهب سپر میگیرید و حتی تخم مرغ های رنگ شده به زبان نامعلوم رو الفبای خود می پندارید . تاریخ شماها ، از کجا آمده ؟ چه زمانی به ایران مهاجرت یا به عبارتی هجوم آورده آید ؟ این دوره تو انتخابات ارومیه و ماکو و نقده ، آبروی شما رفت ، هنوز هم دارید زبان درازی می کنید ؟ کوردها اگر بخواهند ، سرنوشت شون رو رقم بزنند ، دست به دامان الهام و رجب نمی شوند. . ما کوردها هرگز تجزیه طلب نبودیم و نیستیم. بلکه قدیمی ترین ملت ایران هستیم. ولی شما ها دارید نقشه جعلی آذربایجان رو تو ورزشگاه های تون ترسیم می کنید.
خیال ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | ۰۷:۱۶
خموشی نکوست -- حیفه ایمان حیف به ایران و افسوس به فرصت های بر باد داده شده
کورش ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | ۰۸:۵۵
من خودم فارس هستم ولی چرا باید از یک تخم مرغ بترسیم چرا هویت آذربایجان را که شامل زبان و ادبیات ترکی و رقص و منابع معدنی و طبیعی و رسم و عقاید ترکها را انکار کنیم بیاییم به آنها احترام بگذاریم بعد قضاوت کنیم از زمان رضا پالانی تا به امروز فقط سعی کردیم با ترکها مقابله کنیم
آراز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | ۰۹:۱۱
کور باد هر آنکس که نتواند پیشرفت آذربایجان را تحمل نکند
Azerbaycan ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | ۱۰:۱۵
تورکهای ایران تجزیه طلب نیستن با استعمار پانفارسی که حقوق آذربایجان را ضایع کرده اند مقابله میکند الان بصورت رسمی هر تورکی تو هر موقعیتی داره با قلم خودش از خودش دفاع میکنه با صدای خودش، ما برای تاریخ تحریف شده و هویت، رسانه، اقتصاد تضعیف شده در صد سال آذربایجان، فرهنگ و ... برای آذربایجان از هر تلاشی دریغ نخواهیم کرد. ایران برای شما فقط چندتا شهر پانفارس نشین است اما ایران برای ما کل مرزهای ایران بدون تبعیض است.
دانشجو ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | ۱۴:۳۲
مقاله مهمی بود ویژگی متاسفانه مردمان اذری دو طرف رود ارس تمامیت خواه و تعصب است که حاضر است به راحتی چشم خود را ببندند (در طول تحصیل با این منور متفکران زیاد اشنایی دارم )و از مهره شطرنج دشمنان ایران شوند .بیش از 45 سال غفلت در شناساندن عناصر تاریخی و فرهنگی و تمدنی و....مشترک باعث وجود اینقدر شک و شبهاتی که ترکیه و باکو همراه با اسراییل و انگلیس به ان دامن زدند و خود را نه قوم ایرانی بلکه مهاجر و هم نوا با مهاجران قبچاق و گپی میداند و ادعا ارضی به خاک ایران دارند .به شخصه فاقد منطق و ادله میدانم انها را و هر انچه چرندیات و سایتها و تلویزیون گفتند بلافاصله بولد و قبول میکند
علی ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | ۱۵:۴۵
قابل توجه متوهم های ایرانشهری. به عنوان یک ترک آذربایجانی و ایرانی معتقدم اگر روزی قرار بر جدایی باشد این ترک ها نیستند که بخواهند از ایران جدا شوند، ایران سرزمین ترکهاست و خواهد بود. ما قرن ها برای ایران جنگیده ایم و خون داده ایم. پس اگر قرار بر جدایی باشد ایرانشهری های متوهم از این کشور و سرزمین جدا خواهند شد. جدایی طلب و تجزیه طلب یعنی ایرانشهری
حامد ۱۱ فروردین ۱۴۰۳ | ۱۰:۱۸
اینها حتی آب خوردنشان از سهم حقابه دریاچه ارومیه تامین می‌شود که از کردستان نشات می‌گیرد!!! وقتی به پانترکها در تبریز اجازه فعالیت داده می‌شود همین می‌شود. خوب اگر مساوات است به کردها و عربها و بلوچها و ... هم این آزادی را بدهید.
به علی ۱۱ فروردین ۱۴۰۳ | ۱۷:۲۳
سرزمین ترکها قبچاق و گپی است نه ایران در تمام تواریخ منجمله نقشه ترک شناس معروف محمود کاشغری( مورد استناد تاریخ نگاران و دانشگاهی ترکیه ) بلاد آذربایجان و فارس جدا از بلاد ترک ترسیم شده است ،شما بیشترین چوب حراج به ایران زدید و تجزیه ایران بیشترین خدمت بود که به بیگانگان کردید تجزیه طلبی پیشه وری شناخته شده است و جنگ و خونتان با همزبانان عثمانی خود بوده که تجاوز به آذربایجان و نوامیس و جان و مال کرده اند ،شما تجزیه طلبی هستید و از تاریخ عبرت نگرفتید و دنبال توهمات توران و پانترک هستید
خسرو ۱۲ فروردین ۱۴۰۳ | ۱۵:۵۵
کاملا مشخصه اینها یک عده مواجب بگیر بقیه هم یک عده بچه هستند که هنوز به بلوغ نرسیدند منتها حکومت باید برخورد سخت کنه اول از همه اکانتهای انیستا و افراد مشخص که اتفاقا مواجب بگیر و ارتباط با بیگانه دارند خودشون هم اعتراف میکنند مثل رحیم بقال اصغری و فرمان فرضی سعید مینای عباس لسانی که حتی از باکو حقوق میگیرند و بعد برخورد در ورزشگاها شک نکنید که فورا این غائله جمع میشه چون فیکه البته اکانتهای فیک زیادی هم موجوده متعلق به بیگانگان با حمایت باکو اسرائیل و حتی مجاهدین خلق راه برخورد مشخصه امتحان کنید قطعا نتیجه میگیرید چون اینها همه فیکن فقط تصویر دارن و الا مردم دنبال رو این مزدورای مواجب بگیر راه نمیفتند منتها باید برخورد و جمعش کرد
امیر حسین ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ | ۲۳:۴۶
پانترک را تعریف کنید ؟! اخه وقتی تعریفی از این کلمه ندارید مجبورید فک بزنید آریایی های مهاجر متوهم ! هدف شما اسلام است ک در قالب ترکستیزی و عربستیزی تراوشات ذهن عقب مانده ی خود رو تحریر می کنید ایران سرزمین چند قومیتی است با فارس فارس کردن چوب حراج ب مملکت نزنید ... در ضمن تایید کن پیام رو بیاد بالا حوادث ورزشگاه یادگار برمی گرده ب اهانت در ورزشگاه ازادی ک لال شدین والا همه می دونن هیچ شعار تجزیه طلبانه ای در یادگار داده نمی شود ...
خسرو ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ | ۱۲:۱۰
نوشته منو حذف کردید ولی با نام من ، نظر گذاشتید آفرین ، هنوز هم معتقدم ترکها عنصر اصلی ایران هستند دیر یا زود با غنی شدن روش‌های دمکراتیک در تصمیمات حکومت ، حقوق فرهنگی ترکها رعایت خواهد شد شعار در ورزشگاه یا نظرات چند نویسنده و شاعر در درخواست حقوق فرهنگی ، مخل اتحاد ایران نیست و ایران با اتحاد همه اقوام به جایگاه واقعی خود خواهد رسید نژادپرستی در هر نوع آن به حال ملت ایران مضر است با نام‌های ایرانشهری یا پان ...احتمالا شرطی شده اید با ندیدن ما و انکار مشکلتان را حل کنیدو مثل گذشته نظر من حذف خواهد شد احمد کاظمی طالش تبار اشتباها تلاش می‌کند که بین آذربایجانیها و طالش ها شکرآب شود ولی منافع ملی ایران ضایع میشود
نقدی به امیر حسین ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ | ۱۵:۴۷
پان ترک پیرو اندیشه پانترکیسم است. پان ترکیسم، ایدئولوژی توسعه خواهانه ای است که برپایهٔ آن همه مردمانی که به زبانی ترکی تبار سخن می گویند به زبان ساده : ترک سازی حتی با کشتار و تجاوز و کوچ اجباری اقوام غیر ترک و جعل و تحریف و نابودی اثار تمدن تاریخ و فرهنگ انها و نمونه ان ترکیه امروز لقب مهاجر متوهم مناسب شماست و تمام تاریخ نگاران و سیاحت گران و سفرنامه نویسان و محققان اسلامی و غربی به مهاجر بودن اتراک اذعان دارد اولین شعله جنگ صلیبی را موغولها ایجاد کردند .هدف شما استفاده از پوشش اسلام و مضللوم نمایی برای اهداف تجزیه طلبانه و مزدورانه است ایران ملک قومی نیست که در 200 سال چوب حراج به ان زدن و در توهم و افسانه غرق هستند .رفتارها و شعارهای هنجار شکنانه شما فقط مختص تهران نبوده و تمام اقوام (کرد و فارس و...)و کیان ایرانی(خلیج فارس) را هدف قرارداده سه روز پیش در سالن ورزشی ازادی مسابقه تیم والیبال شهداب یزد و شهرداری ارومیه هواداران و تماشاگران ارومیه با شعارهای زننده و پرتاب سنگ و بطری اب موجودیت خود را فریاد زدند در ان ورزشگاه توهینی به شما نشد اما بازیکن و مسول ارومیه شهداب بی شرف خطاب شدند چرا ؟؟؟؟