در خطبه نماز عید فطر

رهبر انقلاب: رژیم خبیث صهیونیستی باید تنبیه شود و‌ تنبیه خواهد شد

۲۲ فروردین ۱۴۰۳ | ۱۰:۳۲ کد : ۲۰۲۵۴۸۹ اخبار اصلی اخبار داخلی خاورمیانه
رهبر انقلاب با اشاره به حمله رژیم ددمنش به کنسولگری ایران در دمشق تاکید کردند: در عرف جهانی حمله به کنسولگری و سفارت هر کشور، حمله به خاک آن کشور محسوب می‌شود و رژیم سرتا پا خباثت صهیونیستی باید برای این جنایت تنبیه شود و خواهد شد.
رهبر انقلاب: رژیم خبیث صهیونیستی باید تنبیه شود و‌ تنبیه خواهد شد

دیپلماسی ایرانی: ایرانیان، امروز نماز عید سعید فطر را در صفوفی منسجم و متحد در سراسر میهن عزیز اقامه کردند و با دل‌هایی مملو از نشاط ایمان و شوق بندگی، حوائج فردی، خانوادگی، اجتماعی و ملی خود را از پروردگار کریم مسئلت کردند. در پایتخت، نماز پرشکوه عید فطر به امامت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و با حضور انبوه مردم مومن و موحد، در مصلی تهران و خیابان‌های اطراف اقامه شد. 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در خطبه اول نماز با تبریک و تهنیت عید سعید فطر به امت اسلامی و آحاد ملت ایران، رمضان را ماه بارش ابر رحمت الهی خواندند و افزودند: ملت ایران امسال به قدر وسع و توان خود، حداکثر استفاده را از ضیافت پرنعمت الهی برد و جشن‌های اول سال نو را با معنویت ماه رمضان متبرک کرد.

ایشان چشم‌گیرتر شدن جلوه‌های تلاوت قرآن در سراسر کشور را از نقاط برجسته رمضان امسال برشمردند و با اشاره به نقش رسانه ملی در انعکاس این حقیقت درخشان گفتند: محافل ذکر و دعا و تضرع و مناجات نیز به‌خصوص در لیالی قدر، رمضان امسال را زیباتر و مطلوب‌تر کرد.
رهبر انقلاب با توصیه مؤکد به آحاد مردم به‌خصوص جوانان برای حفظ ذخیره معنوی ماه رمضان افزودند: به‌فضل الهی جامعه جوان میل به دینداری دارد و این فرصت بزرگی برای کشور است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مسئله روزه‌داری را بسیار مهم خواندند و با اشاره به رعایت نشدن این مسئله در مواردی در برخی معابر گفتند: نظام اسلامی درصدد نیست کسی را به زور وادار به دینداری کند اما طبعاً در مقابل هنجارشکنی، بی‌اعتنایی نخواهد شد و مسئولان، آحاد مردم، آمران به معروف و ناهیان از منکر باید به وظایف خود عمل کنند.

رهبر انقلاب در خطبه دوم نماز، حوادث خونبار غزه را باعث تلخکامی ملت‌های مسلمان در ماه رمضان دانستند و با اشاره به تداوم جنایات رژیم غاصب صهیونیستی در ماه مبارک افزودند: رژیم شرور چون زورش به مقاومت نمی‌رسد کودک را در آغوش مادر و بیماران را در بیمارستان‌ها می‌کُشد و وقیحانه سی و چند هزار زن و مرد و کودک و جوان را در مقابل چشم جهانیان به شهادت می‌رساند.

ایشان با محکومیت شدید حمایت‌های نظامی، سیاسی و اقتصادی دولت‌های غربی به‌خصوص آمریکا و انگلیس از جانیان صهیونیست گفتند: این دولت‌ها در حادثه غزه، ذات شریر تمدن غرب را به دنیا نشان دادند البته ما و منتقدان تمدن غربی قبلاً بارها گفته بودیم که ذات این تمدن خصومت و عناد با فضائل و ارزش‌های معنوی و بشری است و عملکرد دولت‌های حامی رژیم جعلی صهیونیستی، در شش ماه حوادث غزه این واقعیت را برملا کرد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به فریادهای دفاع از حقوق بشر مدعیان غربی سوال کردند: مگر سی و چند هزار شهید بی‌گناه و بی‌پناه غزه بشر نیستند پس چرا از غربی‌ها صدایی شنیده نمی‌شود؟ 

رهبر انقلاب با اشاره به حمله رژیم ددمنش به کنسولگری ایران در دمشق تاکید کردند: در عرف جهانی حمله به کنسولگری و سفارت هر کشور، حمله به خاک آن کشور محسوب می‌شود و رژیم سرتا پا خباثت صهیونیستی باید برای این جنایت تنبیه شود و خواهد شد.

ایشان ملت ایران را داغدار شهیدان حمله رژیم صهیونیستی، شهیدان زاهدی و رحیمی وهمراهانشان، خواندند و افزودند: البته این عزیزان سالها با مجاهدت در پی شهادت بودند و خداوند اجر زحمات آنها را داد و کامیاب‌شان کرد.
رهبر انقلاب همچنین با اشاره به داغدار بودن ملت به علت شهادت شهیدان امنیت در سیستان و بلوچستان گفتند: این جوانان عزیز در راه حراست از امنیت ملت و مرزهای کشور جان فدا کردند که امیدواریم خداوند توفیق سربلندی در همه آزمون‌های بزرگ ملی را به ملت بدهد.

تاکید بر اتحاد توصیه پایانی رهبر در خطبه‌های نماز عید فطر بود. ایشان گفتند: همه مردم، جوانان، فعالان سیاسی – اجتماعی و فعالان رسانه‌ای بدانند که توفیق ملت در توحید کلمه است البته اختلاف نظر سیاسی و غیر سیاسی اشکالی ندارد اما درگیری و یقه‌گیری و ایجاد دودستگی‌های جعلی، به زیان دین و دنیای ملت و تضعیف کننده کشور است. 

کلید واژه ها: رهبر انقلاب ایران و اسرائیل اسرائیل جمهوری اسلامی ایران حمله اسرائیل به غزه حمله اسرائیل به سفارت ایران در سوریه حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق


( ۶ )

نظر شما :