ایران مدافع مردمان بی گناه و بی سلاح فلسطین است

انقلاب اسلامی و دفاع از مظلوم در برابر ظالم

۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۲:۰۰ کد : ۲۰۲۵۷۰۵ خاورمیانه انتخاب سردبیر
شوجان پرویز در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: ایران همیشه به حمایت مردم فلسطین برخواسته است. هدف انقلاب اسلامی ریشه کن کردن تمام ظلم و ستمی بوده که اسرائیل در حق مردم فلسطین مرتکب شده، به خاطر همین است که امام خمینی روز جمعه آخر ماه مبارک رمضان را به عنوان روز قدس نامیده اند. 
انقلاب اسلامی و دفاع از مظلوم در برابر ظالم

نویسنده: شوجان پرویز، دانشجوی گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه داکا، بنگلادش

دیپلماسی ایرانی: در قرن بیستم یکی از چیز های که جهان را تکان داده، انقلاب اسلامی ایران است. اهل جهان می دانند که در سال ۱۹۷۹ میلادی انقلابی به رهبری امام خمینی در ایران یک تحولات شگفت انگیز به وجود آورد و جهانیان را جلب خود کرد، از آن موقع نگاه جهان روی ایران خیره ماند. اگر کسی سوال کند چرا در ایران انقلاب اسلامی رخ داد؟ پاسخ این است که انقلاب اسلامی ضد ظلم و ستم، بی انصافی و حاکم ظالم بود. 

در سال ۱۹۴۸ میلادی اسرائیل تاسیس شد. از بدو تاسیس اسرائیل با حمایت کشورهای غربی مردمان بی سلاح فلسطین را مورد ظلم قرار می دهد و خانه، زمین و همه حقوق مردم آن را می گیرد. اسرائیل بارها جنایت و قتل عام کرده است. و هنوز هم دارد به این ظلم و ستم و جنایت خود ادامه می دهد. از ۷ اکتبر هم دوباره جنایت و قتل عام اسرائیل علیه ملت شروع شده است. اسرائیل تا به حال بیش از ۳۴ هزار نفر مردم بی گناه و بی سلاح فلسطینی را در غزه قتل عام کرده است. حتی بیمارستان های غزه هم از حملات اسرائیل در امان نبوده اند. از این اقدامات ددمنشانه ما متوجه رفتار اسرائیل می شویم. اسرائیل از زمان تاسیسش تا کنون تمام انواع جنایت ها را مرتکب شده است. 

در طول این مدت ایران همیشه به حمایت مردم فلسطین برخواسته است. هدف انقلاب اسلامی ریشه کن کردن تمام ظلم و ستمی بوده که اسرائیل در حق مردم فلسطین مرتکب شده، به خاطر همین است که امام خمینی روز جمعه آخر ماه مبارک رمضان را به عنوان روز قدس نامیده اند. 

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران تنها کشوری است که از حق فلسطین حمایت می کند و به خاطر آن مبارزه می کند. 

در میانه این اشغالگری اسرائیل در غزه، این رژیم ۱ آوریل به سفارت ایران در دمشق حمله می کند و چند مقام ارشد ایرانی را شهید کرد. این اوج کار کاملا غیر قانونی اسرائیل در پاسخ به مبارزه حق طلبانه ایران بوده است.

ما اکنون شاهدیم که اول این رژیم صهیونیستی بوده که به منافع ایران حمله کرده و به این ترتیب باعث افزایش تنش شده و ایران هم به دنبال آن به این حمله ناجوانمردانه پاسخ داده است.

ایران به این حمله ناجوانمردانه پاسخ در خور توجهی داد اما حمله ایران روی مردم عادی و بی سلاح اسرائیلی نبوده است. هدف حمله ایران تلفات مردمی نیست. ایران کشوری اسلامی است و اسلام دین صلح است و انقلاب اسلامی هم طرفدار صلح و آرامش در جهان است. پیام پرتاب پهپادها و موشک ایران از سوی اسرائیل این است که اگر دوباره منافع ایران حمله بکنید پاسخ دندان شکن خواهد رسید. حمله ایران ضد حاکمان ظالم است که از بدو تاسیس اسرائیل ظلم و ستم و جنایت قتل عام می کنند.

کلید واژه ها: ایران و اسرائیل ایران و فلسطین انقلاب اسلامی انقلاب اسلامی ایران حمله اسرائیل به ایران حمله اسرائیل به غزه حمله اسرائیل به سفارت ایران در سوریه حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق حمله ایران به اسرائیل


( ۴ )

نظر شما :