اسرائيل از طريق اينترنت جاسوس استخدام مى‌کند

۲۱ دی ۱۳۸۹ | ۲۳:۴۵ کد : ۹۹۶۴ اخبار اصلی
حالى که از سال 2007 تا کنون استفاده از فضاهاى اجتماعى در اينترنت براى اهالى غزه رشد فزاينده‌اى يافته، سازمان امنيت اسرائيل با سوء استفاده از اين موقعيت به جذب نيرو در ميان فلسطينيان اقدام کرده است.
اسرائيل از طريق اينترنت جاسوس استخدام مى‌کند

ديپلماسى ايرانى: بحث شبکه‌هاى جاسوسى موساد و تلاش‌هايى که اين شبکه براى از بين بردن مخالفانش در کشورهاى مختلف انجام مى‌دهد که نمونه آن را در سال‌هاى اخير در ايران شاهديم، موضوع بحث بسيارى از رسانه‌هاى جهان است. در اين ميان استفاده‌اى که موساد براى جذب نيرو در اينترنت و فضاهاى اجتماعى مجازى که به خصوص در خاورميانه مخاطبين بسيارى دارد، انجام مى‌دهد موضوع بسيارى از رسانه‌هاى دنيا است.

پايگاه خبرى محيط در قاهره گزارشى را در اين زمينه منتشر کرده که در نوع خود خواندنى و جذاب است. در گزارش اين سايت مى‌خوانيم: در حالى که از سال 2007 تا کنون استفاده از فضاهاى اجتماعى در اينترنت براى اهالى غزه رشد فزاينده‌اى يافته، سازمان امنيت اسرائيل با سوء استفاده از اين موقعيت به جذب نيرو در ميان فلسطينيان اقدام کرده است. به گزارش رسانه‌هاى عربى بسيارى از شبکه‌هاى پرطرفدار اينترنتى تحت نظارت و کنترل سازمان امنيت اسرائيل در آمده و هدف از آن هم جذب نيروهاى جوان عرب است. اخيرا سازمان امنيت فلسطين هشدار داده است که سازمان شاباک، سازمان امنيت داخلى اسرائيل که زير نظر مستقيم نتانياهو نخست‌وزير اين رژيم اداره مى‌شود از اينترنت استفاده‌هاى بسيارى براى جذب نيرو مى‌کند و فضاهاى مجازى‌اى نظير مسنجر، فيس بوک، تويتر، ماى‌اسپيس و غيره را کاملا زير نظر دارد و از اين طريق توانسته با شمار بسيارى از جوانان فلسطينى ارتباط مستقيم بيابد.

در ادامه اين گزارش آمده است: شاباک به کمک اين شبکه گسترده اطلاعات کاملى از افراد، شخصيت‌هاى سياسى و مذهبى فلسطينى به دست آورده و توانسته قربانيان خود را براى جاسوسى به نفع خود استخدام کند. همچنين بسيارى از مزدورانى که با اشغالگران همکارى داشته‌اند، اعتراف کرده‌اند که در وهله نخست با سازمان امنيت اسرائيل از طريق اينترنت تماس برقرار کرده‌اند و کارکنان شاباک نيز در ابتدا خود را فلسطينى معرفى کرده و آنها را به خود جذب کرده‌اند.

پايگاه خبرى محيط در ادامه به نمونه‌اى از کسانى که به دام شاباک گرفتار شده، اشاره مى‌کند و مى‌نويسد: مثلا يک بار اشغالگران اسرائيلى موفق شدند از طريق اينترنت يک جوان ثروتمندى که در رشته مهندسى کامپيوتر مدرک کارشناسى داشت و از اروپا براى کار در غزه آمده بود را به استخدام خود در آورند. سازمان‌هاى مقاومت فلسطينى اين جوان را رديابى مى‌کنند و متوجه مى‌شوند که او توسط شاباک "مزدور شماره 9" نام گرفته و مسئول دادن اطلاعات به رژيم صهيونيستى درباره سه نفر از فرماندهان ارشد يکى از شاخه‌هاى فلسطينى است. پس از آن که اطلاعات لازم درباره رهبران مقاومت فلسطينى را به اطلاع اسرائيلى‌ها رساند، در سفرى که به اروپا داشت او را از پاى در آوردند.

نمونه ديگرى که محيط به آن اشاره مى‌کند به جوانى موسوم به محمد باز مى‌گردد و مى‌نويسد: شاباک به کمک جوانى موسوم به "محمد" اقدام به ساخت پايگاه اينترنتى مرتبط به ساخت اسلحه، مين و بمب‌هاى کنار جاده‌اى کرد، هدف از اين کار جلب مخاطب براى محمد بود تا از طريق آن نيروهاى شاباک بتوانند اطلاعات لازم درباره ديگر افراد مقاومت را جمع‌آورى کنند. اين طرح براى شاباک موفقيت‌آميز بود. پس از آن اين دستگاه امنيتى اقدام به گسترش آن کرد و از طريق آن از غزه و عراق مخاطب جذب کرد. پس از مدتى که اطلاعات لازم در اين مجموعه به دست آمد توانستند سه نفر از رهبران مقاومت را در غزه ترور کرده و به قتل برسانند. پس از مدتى نيروهاى مقاومت نسبت به حجم اطلاعاتى که محمد در اينترنت قرار داده بود، ظنين شدند. ظن آنها زمانى افزايش يافت که وى اطلاعات مرتبط به چگونگى سرنگون ساختين يک هواپيماى بدون سرنشين را در اين سايت منتشر کرد. پس از آن محمد دستگير شد و پس از بازجويى‌هايى که توسط مقاومت به عمل آمد، اعتراف کرد که با شاباک ارتباط گسترده‌اى دارد. افراد مقاومت او را در جريان حمله اسرائيل به غزه در اواخر 2008 و ابتداى 2009 اعدام کردند.

در ادامه اين گزارش آمده است، از ابتداى ماه دسامبر گذشته شاباک برنامه‌اى را تعريف کرد که بر اساس آن به جذب نيروهايى که در فيس‌بوک اطلاعات نظامى مى‌گذارند، مبادرت ورزيد. از جمله آنها آدرسى بود با اين عنوان "جنايتکاران جنگ اسرائيل" که در آن نام بسيارى از افرادى که در حمله اين رژيم به غزه دست داشتند، آمده بود. بلافاصله پس از کشف اين آدرس در فيس بوک، روساى شاباک دستور دادند که کسانى که در اين آدرس عضو هستند توسط نيروهاى شاباک جذب شوند. پس از آن خاخام‌‌هاى تندرو اسرائيلى فتوا دادند که استفاده از فيس بوک و تويتر و ديگر فضاهاى اجتماعى مجازى حرام است.

در آخر اين گزارش آمده است: بى‌شک در دستگاه امنيتى اسرائيل شکار جوانان عرب و معاند با اسرائيل در دستور کار اين رژيم قرار دارد به خصوص اين که در ادبيات اين رژيم مقاومت و هر کسى که از آن حمايت کند، تروريسم محسوب مى‌شود. در حالى که صداى نژادپرستى از جاى جاى کنيست اسرائيل به آسمان رفته و صهيونيست‌ها در پايگاه‌هاى اينترنتى مختلف عليه فلسطينيان، اعراب و مسلمانان پايگاه‌هاى اينترنتى راه مى‌اندازند، از آن طرف در حرکتى کاملا نژادپرستانه آن هم تحت نظارت افراد تندرويى چون آويگدور ليبرمن، رئيس حزب "اسرائيل خانه ما" و وزير امور خارجه اين رژيم به شکار جوانان مشغولند و پاک‌سازى‌هاى قومى انجام مى‌دهند.


نظر شما :