آماده باش موشکی ژاپن

۱۳ آذر ۱۳۹۱ | ۱۵:۵۴ کد : ۱۹۰۹۸۶۷ سرخط اخبار

مقامات ژاپن اعلام کردند که این کشور سیستم دفاع موشکی زمین به هوای خود را پیش از پرتاب موشک کره شمالی که قرار است در ماه جاری صورت گیرد، به حالت آماده باش در آورده و مستقر کرده است.


به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، شبکه‌های خبری و مقام‌های دولتی ژاپن امروز (دوشنبه) گزارش دادند که یک کشتی حامل موشک بالستیک PAC-3 پایگاه نیروی دریایی غرب این کشور را ترک و به سوی جزیره اوکیناوا در جنوب این کشور اعزام شد.


"ساتوشی موریموتو"، وزیر دفاع ژاپن روز شنبه به ارتش دستور داد تا خود را برای پرتاب زمان‌بندی شده موشک از سوی کره شمالی که قرار است در ماه جاری صورت گیرد، آماده کنند. بر همین اساس، سخنگوی وزارت دفاع ژاپن اعلام کرد که تمامی نیروهای زمینی، دریایی و هوایی کشور آماده استقرار نیروها در اوکیناوا هستند. به محلی که ممکن است این موشک بر فراز آن عبور کند.


توکیو همچنین قصد دارد تا کشتی‌های مجهز به سیستم دفاع موشکی آگیس را در آب‌های مجاور مستقر کند.


روزنامه نیکی چاپ ژاپن امروز نوشت، مقام‌های این کشور در حال آماده‌سازی این مساله هستند تا در صورتی که موشکی از جانب کره شمالی به داخل محدوده خاک ژاپن پرتاب شد، عکس‌العمل نشان دهند. این امر حتی در جلسه فوق العاده به ریاست یوشیهیکو نودا، نخست وزیر ژاپن نیز به بحث گذاشته شد.


نخست وزیر ژاپن امروز خواستار همکاری نزدیک با آمریکا، چین، کره جنوبی و روسیه برای آماده شدن در مقابل پرتاب این موشک از سوی پیونگ یانگ شد؛ اقدامی که از سوی جامعه بین‌المللی به شدت محکوم شده است.
 

کلید واژه ها: ژاپن موشک پرتاب


نظر شما :