متکی: بعدا افشاگری می کنم

۱۳ آذر ۱۳۹۱ | ۱۹:۰۹ کد : ۱۹۰۹۸۸۳ سرخط اخبار

جوان آنلاین نوشت: منوچهر متکی شامگاه یکشنبه در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی جامع شوشتر در پاسخ به سؤالات دانشجویان اظهار داشت: در شرایط کنونی بحث انحراف و گروه انحرافی بسیار جدی و نگران کننده است. مسئله به قدری جدی است که آیات عظام و آیت الله استاد مصباح یزدی در این باره هشدار داده اند و باید هوشیارانه در این باره عمل کرد.

وی خاطر نشان کرد: معتقدم که انحراف در مبانی می تواند اصلی ترین نوع انحراف باشد زیرا باعث می شود تا نسل های آینده دیدشان نسبت به مسائل به طور کامل تغییر کند.

به گزارش فارس متکی در پاسخ به سؤالی که نظرتان درباره «مشایی چیست؟» تاکید کرد: درباره اشخاص اظهار نظر نمی کنم و بهتر است درباره اصول و مبانی بحث کنیم.

*احمدی نژاد نمی تواند کاندیدا شود


وزیر سابق امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ سؤالی درباره اتمام دولت دهم در موعد قانونی اظهار داشت: دولت آقای احمدی نژاد در موعد قانونی خود بر اساس قانون اساسی به پایان می رسد و امیدوارم در ماه های باقیمانده ثمرات بیشتری برای کشور داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: در سال های پایانی دولت هاشمی نیز آقای مهاجرانی پیشنهاد کرد که قانون اساسی را تغییر دهیم تا بتوانیم بار دیگر هاشمی را کاندیدا کنیم ولی در آن زمان با این تصمیم مخالفت شد.

متکی با اشاره به اینکه دولت نهم و دهم زحمات زیادی کشیده است، افزود: زحمات زیاد دولت نهم و دهم شایسته قدردانی است ولی جای نقد هم وجود دارد.

*درباره سنگال حرف بس است

وزیر سابق امور خارجه جمهوری اسلامی ایران درباره نحوه کنار گذاشتن وی توسط رئیس جمهور در دولت نهم اظهار داشت: در این باره به دلیل معذورات غیرشخصی سخنی نمی گویم.

متکی افزود: در شرایط کنونی زمان مناسبی برای بازگو کردن این مسئله نیست و صبر می کنم تا زمانی که عمر دولت دهم نیز به پایان برسد و آقای احمدی نژاد هم مانند من تنها یک شهروند ساده باشند و در آن زمان در این باره اظهار نظر خواهم کرد.

وی گفت: در آن زمان خواهم گفت که در آن شب ساعت ۱۰ شب چه اتفاقی افتاد و در سنگال نیز برای من چه حادثه ای روی داد.

متکی خاطر نشان کرد: نمی دانم چرا هرجا سخنرانی می کنم این سؤال از من پرسیده می شود.

*فلسفه وجودی رژیم صهیونیستی غلط است

وزیر سابق امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین در پاسخ به پرسش دیگری درباره رژیم صهیونیستی گفت: در دوران «جان اف کندی» رئیس جمهور آمریکا برای اینکه مشکلات مشروعیت رژیم صهیونیستی برطرف شود به دنبال ایجاد فلسفه وجودی این رژیم جعلی گشتند و به این فلسفه رسیدند که «مردمی بی سرزمین در سرزمینی بی مردم» که هر دو استدلال این فلسفه غلط است.

متکی خاطر نشان کرد: همه می دانند افرادی که در سرزمین های اشغالی رژیم صهیونیستی سکونت دارند از کشورهایی مانند مجارستان، بلغارستان، مراکش و ... به این سرزمین منتقل شده اند و این سرزمین نیز سکونتگاه مردم فلسطین بوده و این مردم با تانک از خانه های خود خارج شده اند.

وی تاکید کرد: باید بدانیم که فلسطین اشغالی به عنوان اصلی ترین مسئله امنیت داخلی ایران مطرح است و باید با دشمنی علیه این کشور مسلمان مقابله کرد.

دیپلمات پیشین جمهوری اسلامی ایران خاطر نشان کرد: نمی توانیم نسبت به فلسطین اشغالی بی تفاوت باشیم.

متکی افزود: حربه ایران اسلامی در فلسطین، جنگ نیست بلکه ما معتقدیم که باید در این کشور رفراندوم برگزار شود و مردم دولت خود را انتخاب کنند.

وی با اشاره به اینکه ایران اسلامی مقابل ظلم ها نمی تواند بی تفاوت باشد، خاطر نشان کرد: در شرایط کنونی فلسطینی ها در تلاش هستند که تنها ۱۳ درصد از اراضی اشغالی با باز پس بگیرند و رژیم جعلی اشغال گر قدس در حال سیاسی بازی با گروه های مقاومت است.

*در منطقه به دنبال منافع خود هستیم

وزیر سابق امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سؤالی که ایران در دیگر کشورها به دنبال چیست گفت: ایران اسلامی در منطقه به دنبال دفاع از حق و حقیقت است و به این دلیل در هر موضوعی اظهار نظر و از مظلوم نیز برای گرفتن حقش دفاع می کنیم.

وی با اشاره به حمایت های آمریکا از برخی مهره ها در افغانستان و عراق خاطر نشان کرد: در افغانستان و عراق آمریکا از برخی گزینه ها حمایت می کرد ولی ایران اسلامی از گزینه های اسلامی حمایت کرد و بخش اعظم آن ها وارد مجلس شدند.

متکی افزود: برای رسیدن به اهداف عالیه باید تلاش کرد و در این مسیر شاید تحریمی و فشاری نیز به کشور وارد شود ولی آنچه که در ازای این فشارها به دست می آید اصلا قابل مقایسه نیست.

*از بازار خبر دارم

وزیر سابق امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سؤال دانشجویی که اصلا شما از قیمت ها خبر ندارید و درد فقر را چشیده اید، اظهار داشت: شاید در دوران وزارت وقت بازار رفتن نداشتم ولی پس از تحویل این سمت بارها به میدان میوه و تره بار رفته ام و از قیمت ها هم خوب خبر دارم.

وی افزود: می دانم قیمت ها افزایش پیدا کرده است ولی آیا همه این گرانی ها را می توان به تحریم های ایران نسبت داد؟ ولی بخش اعظم این مشکلات بر اثر شتابزدگی در تصمیم گیری و عدم کار کارشناسی اتفاق می افتد.

کلید واژه ها: خاطر نشان کرد: نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران جمهوری اسلامی خارجه جمهوری اسلامی ایران سابق امور خارجه جمهوری سابق امور خارجه سرزمین اشغالی فلسطین رژیم صهیونیستی


نظر شما :