روسیه ائتلاف مخالف سوری را به رسمیت نمی شناسد

۱۴ آذر ۱۳۹۱ | ۱۳:۴۶ کد : ۱۹۰۹۹۰۳ سرخط اخبار

یک مقام روسی تأکید کرد مسکو ائتلاف موسوم به ائتلاف ملی مخالفان سوری را به عنوان نماینده قانونی ملت سوریه به رسمیت نمی شناسد.
به گزارش شبکه تلویزیونی سوریه ، ویتالی نعومکین رئیس مرکز شرق شناسی وابسته به آکادمی علوم روسیه گفت بیم آن وجود دارد که هدف از تشکیل این ائتلاف ، ایجاد چتر حمایتی برای مداخله نظامی در سوریه باشد.
وی افزود « تشکیل این ائتلاف ، پیامدهای بسیار خطرناکی دارد زیرا امکان دارد هدف از تشکیل این ائتلاف ، ایجاد چتر حمایتی برای مداخله خارجی نظامی مستقیم در امور سوریه باشد. ما در روسیه چنین ائتلافی را به رسمیت نمی شناسیم حتی در خود غرب و جهان اسلام نیز کشورهایی وجود دارندکه این ائتلاف را به عنوان تنها نماینده ملت سوریه به رسمیت نمی شناسند ما این موضع را یک اشتباه بزرگ می دانیم که امکان دارد به فاجعه منطقه ای منجر شود به همین سبب برپایبندی به اصولی که اعلام کرده ایم یعنی لزوم توقف خشونت از سوی همه طرفها و گشودن باب گفتگو بین همه نیروها در سوریها بدون آنکه طرفی مستثنی شود پافشاری می کنیم. روسیه همچنان بر موضع سابق خود که همسو با قوانین بین المللی است و بر مداخله نکردن در امور داخلی کشورهای دیگر و احترام به حاکمیت کشورها و حق تعیین سرنوشت هر کشوری توسط ملتش بدون مداخله خارجی مبتنی است اصرار می کند».

کلید واژه ها: ائتلاف سوریه


نظر شما :