فرماندهان آمریکایی دست به کار شدند

۱۶ آذر ۱۳۹۱ | ۱۴:۴۶ کد : ۱۹۱۰۰۱۱ سرخط اخبار

طراحان نظامی آمریکا با جدیت بر روی کشورهای آفریقایی برای متقاعد کردن آنها جهت به کنترل در آوردن بخش های شمالی کشور مالی که هم اکنون در دست افراط گرایان القاعده قرار دارد، فعالیت می کنند.


به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، همکاری آمریکا با کشورهای آفریقایی حاکی از افزایش نگرانی های آمریکا و جامعه جهانی از چالش های سیاسی، امنیتی و انسانی ایجاد شده در مالی پس از کودتای نظامی در این کشور می باشد.


در حال حاضر القاعده در مغرب اسلامی که از شاخه های بسیار شناخته شده و برجسته القاعده می باشد کنترل بخش های شمالی مالی که محدود ه ای در حدود ایالت تگزاس آمریکا است، را در دست دارند.


مقام های سنا و وزارت دفاع آمریکا به سناتورها گفته اند که واشنگتن با کشورهای آفریقایی و اعضای اکوواس که متشکل از 15 عضو جامعه اقتصادی غرب آفریقا می باشد برای طرح یک اقدام نظامی در شمال مالی همکاری می کنند. اما دخالت آمریکا محدود خواهد بود.


جانی کارسون، معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور آفریقا گفت: ما طراحان نظامی خود را برای کمک به تداوم توسعه و ایجاد طرح هایی جهت مداخله نظامی به اکوواس اعزام کرده ایم. هرگونه تلاش برای خارج ساختن شبه نظامیان القاعده از شمال مالی باید تحت رهبری کشورهای آفریقایی انجام شود و ما ترجیح می دهیم که این امر تحت رهبری خود کشور مالی باشد.

پیش از این ژنرال کارتر هام، فرمانده ارشد آمریکا در آفریقا در خصوص هرگونه اقدام نظامی زودهنگام در مالی هشدار داده و گفته بود که مذاکره بهترین راه است چرا که هرگونه حمله باید موفقیت آمیز و در زمان مناسب انجام شود.


آماندا دوری، معاون وزیر دفاع آمریکا در امور آفریقا به سنای آمریکا گفت که آمریکا در صدد حمایت از کشورهایی است که حاضرند به مالی نیرو اعزام کنند که این کمک ها شامل آموزش، ارائه تجهیزات و اعزام مشاور و طراح نظامی می باشد.
 

کلید واژه ها: آمریکا مالی آفریقایی کشورهای آفریقایی القاعده آفریقا


نظر شما :