هاگل موضع سختی درباره ایران دارد

۲۱ دی ۱۳۹۱ | ۱۵:۵۱ کد : ۱۹۱۱۳۸۱ سرخط اخبار

خبرگزاری آسوشیتد پرس به نقل از برخی منابع در وزارت دفاع آمریکا نوشت که چاک هاگل نامزد وزارت دفاع در کابینه دوم باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا موضع سرسختانه ای در قبال ایران دارد.

به گزارش عصر ایران آسوشیتدپرس به نقل از برخی منابع در پنتاگون نوشت هاگل روز چهارشنبه در جلسه ای خصوصی با برخی از مقامات پنتاگون اعلام کرده است وی آن گونه که گفته می شود موضع نرمی در قبال برنامه هسته ای ایران ندارد.

آسوشیتد پرس به نقل از یک منبع در پنتاگون که در آن جلسه حضور داشته نوشت که هاگل در  جلسه خصوصی روز چهارشنبه گفته است که مواضع او در قبال ایران سوء برداشت شده و وی طرفدار سرسخت تشدید فشارهای بین المللی و تحریمی علیه ایران است.

هاگل گفته است که وی نیز معتقد است باید فشارها را علیه ایران تشدید کرد و در صورت لزوم حتی از گزینه نظامی نیز برای متوقف کردن برنامه هسته ای ایران استفاده کرد.

هاگل باید در هفته های آینده در جلسه استماع سنا حاضر شود تا درباره برنامه هایش برای هدایت و مدیریت وزارت دفاع آمریکا و نیز سوالات سناتورها درباره موضوعات گوناگون در حوزه دفاعی و امنیت ملی آمریکا پاسخ دهد.

این سناتور سابق جمهوریخواه منتقدانی سرسخت در کنگره دارد و گفته می شود در صورت تداوم این مخالفت ها ممکن است نتواند از سنا مجوز نشستن بر صندلی وزارت دفاع آمریکا را کسب کند.

مقامات رژیم صهیونیستی و لابی حامی اسراییل در آمریکا نیز در موضع گیری های گوناگون نگرانی خود را از مواضع هاگل در قبال اسراییل و نیز ایران ابراز نگرانی کرده اند.
 

کلید واژه ها: آمریکا هاگل وزارت دفاع


نظر شما :