تاکید سازمان ملل بر تلاش‌ برای اخراج گروهک تروریستی منافقین از عراق

۲۳ بهمن ۱۳۹۱ | ۱۴:۰۶ کد : ۱۹۱۲۶۴۷ سرخط اخبار

سازمان ملل بر ادامه تلاش هایش برای اخراج گروهک تروریستی منافقین از عراق بر اساس توافقنامه امضاء شده میان دو طرف تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) بر اساس بیانیه دفتر دبیرکل سازمان ملل، بعد از هدف قرار گرفتن پادگان لیبرتی، بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل بر تعهد این سازمان برای ادامه تلاش های طولانی مدتش به منظور فراهم کردن راهی برای رسیدن به یک راه حل مسالمت آمیز و دایمی برای اسکان ساکنان لیبرتی و اشرف بر اساس توافقنامه امضا شده با دولت عراق در 25 دسامبر سال 2011 تاکید کرد.

به گزارش اشرف نیوز، در این بیانیه با محکومیت حمله به پادگان لیبرتی، از مسوولان عراقی خواسته شده تا دراین باره تحقیقاتی انجام و عاملان آن به عدالت سپرده شوند.

در همین حال طارق الهاشمی، معاون رییس جمهور عراق که به دلیل ارتباطش با تروریست ها تحت تعقیب دستگاه قضایی عراق است، از سازمان ملل خواست تا عناصر این گروهک تروریستی را به پادگان اشرف برگرداند.

وی در ادامه از دولت عراق نیز خواست تا از عناصر این گروهک حمایت لازم را داشته باشد.

الهاشمی در بیانیه ای که از سوی دفترش منتشر شده از سازمان ملل خواست تا برای حمایت و تضمین بازگشت عناصر این گروهک به پادگان اشرف در سریعترین زمان ممکن اقدام کند.

این در حالی است که روزنامه آمریکایی گلوبال پست در شماره روز گذشته اش آورده است که برخی مسوولان سابق آمریکایی از واشنگتن خواستند تا به عناصر گروهک تروریستی منافقین اجازه دهد بتوانند در داخل آمریکا حق پناهندگی بگیرند.

این مسوولان واشنگتن را به عقب نشینی از تعهداتش در قبال حمایت از عناصر این گروهک متهم کردند.

صبح روز شنبه پادگان لیبرتی مورد حمله موشکی قرار گرفت که طی آن تعدادی کشته و زخمی شدند که گروهی موسوم به جیش المختار با صدور بیانیه ای این حمله را بر عهده گرفت.
 

کلید واژه ها: گروهک پادگان عراق بیانیه عناصر این این گروهک لیبرتی عناصر این گروهک اشرف


نظر شما :