رضایی: تحریم‌ها پشت‌سر گذاشته می‌شود

۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ | ۱۳:۱۱ کد : ۱۹۱۵۴۷۱ سرخط اخبار سهم دیپلماسی در انتخابات
چهار سال آینده جزء سخت‌ترین دوران ایران است اما قول می‌دهم امسال و سال‌های آینده به فضل خدا تحریم‌ها را پشت‌سر می‌گذاریم.
رضایی: تحریم‌ها پشت‌سر گذاشته می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان محمودآباد، محسن رضایی شنبه شب در جمع فعالان کشاورزی مازندران در گلزار شهدای روستای بیشه کلای این شهرستان با اشاره به فشارهای معیشتی، گرانی، بیکاری و فقر در جامعه بیان داشت: شرایط امروز کشور به مانند دوران جنگ تحمیلی است و باید بلند شویم و جلوی افزایش قیمت های لجام گسیخته را بگیریم.

 وی افزایش چند برابری قیمت کود و سم کشاورزی را تاسف بار دانست و گفت: این در حالی است که محصول کشاورزان به پایین ترین قیمت ممکن خریداری می شود و این به ضرر اقتصاد کشور است.

 وی یارانه 45 هزار تومانی امروز کشور را برابر قدرت خرید 15 هزار تومانی سال گذشته عنوان کرد و افزود: دو سال پیش عراقی ها اسکناس دو هزار تومانی خود را می بوسیدند اما امروز به لطف بی برنامگی دولت پول شما را نمی پذیرند.

 رضایی مدیریت و فرماندهی درست را کلید حل مشکلات خواند و ابراز داشت: به نظر من نقطه آغاز کار باید از روستا و کشاورزی باشد و سپس به اقتصاد شهرها، استان ها و در نهایت به اقتصاد ملی رسیدگی کرد.

 نامزد احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه به هشت مورد از کار کشاورزی یارانه سبز می دهیم، خاطرنشان کرد: با کشاورزی سنتی راه به جایی نخواهیم برد بلکه باید اقتصاد کشاورزی را متحول کنیم که لازمه آن تبدیل کشاورزی سنتی به کشاورزی مدرن است.

 وی مکانیزه کردن، اصلاح بذر، رفع مشکلات آبرسانی، ایجاد کارخانجات تبدیلی را از جمله برنامه های بخش کشاورزی خود عنوان کرد و افزود: این چه حرفی است که شمال به واسطه سرسبزی نباید صنعتی شود و در هیچ جای دنیا کشاورزی بدون صنعت نیست و این را باید به کشاورزی کشور اضافه کنیم.

 رضایی با اشاره به مشکلات گندم کاران کشور تصریح کرد: گندم داخلی را به کمترین قیمت خریداری می کنند در حالی که با قیمتی بالاتر از استرالیا و برزیل گندم وارد می کنند و این کار دولت به نابودی کشاورزی منجر می شود.

محسن رضایی نبود مدیریت اقتصاد در روستاها و شهرها را ضعفی بزرگ تلقی کرد و اظهار داشت: شورای اسلامی شهر و روستا برای خدمات دهی ساخته شده اند اما مدیریت در اقتصاد شهر و روستا وجود ندارد که در این خصوص نیز برنامه های دقیقی دارم.

 وی یکی از مشکلات دیگر بخش کشاورزی را تفاوت قیمت فروش برنج توسط کشاورز با قیمت بازار دانست و گفت: چطور می شود که کشاورز، برنج خود را کیلویی سه هزار تومان می فروشد و همین برنج در بازار تهران به قیمت 7 هزار تومان به فروش می رسد و سهم کشاورز در این بین کجاست.

 نامزد احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در بخش دیگری از صحبت های خود خاطرنشان کرد: برنامه این است که درست در شرایطی که دشمن فکر می کند کار ایران تمام شده است به فضل پروردگار و حضور مردم ورق را بر می گردانیم.

 رضایی از سیاسیون خواست تا از آب گل آلود ماهی نگیرند و بگذارند این بار مردم ماهی گیر شوند چرا که کشور به تحول نیازمند است.

 وی از مردم خواست تا به مانند یک نهضت، جنبش و بر اساس رهنمود رهبری با حضور خود در انتخابات حماسه ای به یاد ماندنی رقم بزنند.

 رضایی ادامه داد: همه کمک کنیم که همان طور که جنگ را با مردم پیش بردیم اقتصاد را نیز از همین روستاها به جلو ببریم.

 این نامزد احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه باید اقتصاد ما مردمی باشد نه دولت آن را اداره کند، یادآور شد: سال اول جنگ که در دست دولت بود حتی یک تپه از دست دشمن آزاد نشد اما در سال دوم من به کمک شهید صیاد شیرازی جنگ را به کمک مردم به پیش بردیم و نتیجه اش را گرفتیم.

 وی تاکید کرد: اگر مردم کمک کنند، اقتصاد را با آنها رونق می دهیم و اقتصاد دولتی را مردمی می کنیم.

 رضایی با بیان اینکه سال های آینده یک نهضت دیگر در انقلاب ایران در اقتصاد و فرهنگ به وجود می آید، گفت: اگر اقتصاد ایران را نمی خواندم این را به شما نمی گفتم و اشراف کامل به اقتصاد ایران دارم.

 نامزد احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به بدهی سنگین دولت و خالی شدن صندوق ذخیره ارزی در این دولت اذعان داشت: چهار سال آینده جزء سخت ترین دوران ایران است اما قول می دهم امسال و سال های آینده به فضل خدا تحریم ها را پشت سر می گذاریم.

کلید واژه ها: اقتصاد کشاورزی قیمت دوره انتخابات احتمالی یازدهمین یازدهمین دوره یازدهمین دوره انتخابات ریاست ریاست یازدهمین دوره انتخابات دوره انتخابات ریاست احتمالی یازدهمین دوره انتخابات یازدهمین احتمالی یازدهمین دوره


نظر شما :