تهدید صهیونیست ها به رغم پیام های تویتری تهران

۱۷ شهریور ۱۳۹۲ | ۱۵:۰۲ کد : ۱۹۲۱۰۷۰ سرخط اخبار

واکنش نخست وزیر رژیم صهیونیستی به پیام تبریک سال نو یهودی مقامات ایرانی، دیدگاه های ظریف درباره برنامه هسته ای کشور، اظهارات یک ژنرال بازنشسته اسرائیلی درباره برنامه هسته ای ایران، تأکید صالحی بر رفع نگرانی های موجود پیرامون برنامه هسته ای کشور و دستور عراق به منافقین برای ترک اردوگاه اشرف، از جمله مهم ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
 

واکنش نتانیاهو به پیام تبریک سال نو یهودی مقامات ایرانی


به گزارش «تابناک»، واکنش نخست وزیر رژیم اسرائیل به پیام تبریک سال نو یهودی توسط وزیر خارجه ایران، از جمله موضوعاتی است که در شماری از مطبوعات جهانی بازتاب داشته است.

خبرگزاری «رویترز» ضمن پرداختن به این موضوع می نویسد، روز گذشته، بنیامین نتانیاهو، اخبار منتشره مبنی بر پیام های تبریک رئیس جمهور و وزیر خارجه ایران به یهودیان را بی اهمیت خوانده است.

نتانیاهو گفته به هیچ وجه تحت تأثیر این پیام ها قرار نگرفته و در مورد ایران، بر اساس اقداماتش قضاوت خواهد شد، نه پیام های تبریکش. وی همچنین از جامعه جهانی خواسته تحریم ها علیه ایران را افزایش دهند. این در حالی است که مخاطب پیام ظریف، یهودیان سراسر جهان بوده، نه رژیم صهیونیستی.

واکنش نتانیاهو به پیام تبریک سال نو یهودی مقامات ایرانی


در همین حال، خبرگزاری «ترند»، سخنان دیگری از ظریف را درباره برنامه هسته ای کشور مورد توجه قرار داده است. این خبرگزاری به نقل از وزیر خارجه ایران می نویسد، تصویر نادرستی که درباره برنامه هسته ای ایران به جهان ارائه شده، باید اصلاح شود.

وی همچنین تأکید کرده که وزیر خارجه باید چهره واقعی و صلح آمیز برنامه هسته ای جمهوری اسلامی ایران را معرفی کند. وی همچنین بر اهمیت پیشبرد اهداف جمهوری اسلامی بدون عقب نشینی از حقوق ملت ایران تأکید کرده است.

واکنش نتانیاهو به پیام تبریک سال نو یهودی مقامات ایرانی


در مطلبی دیگر درباره پرونده هسته ای، روزنامه «جروزالم پست»، اظهارات یک ژنرال بازنشسته رژیم اسرائیل را بازتاب داده که مدعی شده در یک سال آینده، یا راهکاری دیپلماتیک برای موضوع هسته ای ایران پیدا خواهد شد و یا رژیم اسرائیل اقدام به حمله به ایران خواهد کرد.

«نیتزان نوریل» در این زمینه اظهار داشته: «ارزیابی من این است که سال پیش روی، شاهد نقطه عطفی در تلاش های بین المللی علیه برنامه هسته ای ایران خواهد بود. این نقطه عطف یا به شکل اقدامات تهاجمی است و یا توافق با ایران. این سال نمی تواند بدون انجام اقداماتی که تغییری چشمگیر در میدان ایجاد می کند، بگذرد». وی گفته، شاید ایران در لحظه پایانی با مصالحه ای موافقت کند که به توافق با جامعه جهانی منجر شود.

واکنش نتانیاهو به پیام تبریک سال نو یهودی مقامات ایرانی


این در حالی است که علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان از آمادگی ایران برای رفع نگرانی غرب بر سر برنامه هسته ای سخن گفته است. «شانگهای دیلی» ضمن انتشار این خبر، به نقل از صالحی می نویسد: «ما نگرانی های آنان را درک می کنیم و آماده ایم که از طریق کنوانسیون های بین المللی، این نگرانی ها را کاهش دهیم».

وی تأکید کرده اصول جمهوری اسلامی در موضوع هسته ای تغییر نکرده و ایران خواستار دستیابی به حقوق خود بر پایه معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای است. در عین حال، ایران به دنبال دستیابی به یک راهکار «برد- برد» است.

واکنش نتانیاهو به پیام تبریک سال نو یهودی مقامات ایرانی


در پایان، روزنامه «دیلی استار» لبنان از فرمان دولت عراق به اعضای گروهک منافقین برای تخلیه اردوگاه «اشرف» خبر داده است. این روزنامه می نویسد، عراق به اعضای منافقین دستور داده «بدون فوت وقت» از این اردوگاه بیرون شوند. دولت عراق در عین حال مشغول بررسی اتفاق چند روز پیش در این اردوگاه است که به کشته شدن ۵۲ تن از منافقین منجر شد. هیأت سازمان ملل در عراق نیز اعلام کرده به باور این هیأت، دولت عراق به سرعت در راستای عملی کردن فرمان خود برای تخلیه اشرف اقدام خواهد کرد.

کلید واژه ها: عراق وزیر خارجه منافقین


نظر شما :