اوکراینی‌ها دست به دامن افراطیون چچنی شدند

دعوت از تروریست‌ها برای جنگ در اوکراین

۱۵ اسفند ۱۳۹۲ | ۱۲:۳۰ کد : ۱۹۲۹۵۷۹ اخبار اصلی اروپا
دیمیتری یاروش، رهبر تندورهای افراطی در اوکراین از رهبر تندروها در قفقاز، داکو عمروف مشهور به بن لادن روسیه خواست که در جنگ علیه روسیه در اوکراین مشارکت کند.
دعوت از  تروریست‌ها برای جنگ در اوکراین

دیپلماسی ایرانی: در حالی که بحران نظامی و سیاسی و امنیتی در اوکراین روز به روز تشدید می شود و روسیه و اوکراین می روند تا جنگی تمام عیار را علیه یکدیگر رقم بزنند، دعوت جریان های افراطی اوکراینی از گروه های اسلام گرای رادیکال منطقه قفقاز موجی از نگرانی را ایجاد کرده است. اتفاقی که می تواند سرنوشت اوکراین را نیز به چیزی شبیه سرنوشت سوریه تبدیل کند. با این تفاوت که این بار فعالیت گروه های تروریستی به مرزهای روسیه و اروپا می رسد و این مساله می تواند عواقب خطرناکی را در بر داشته باشد.

دیمیتری یاروش، رهبر تندورهای افراطی در اوکراین از رهبر تندروها در قفقاز، داکو عمروف مشهور به بن لادن روسیه خواست که در جنگ علیه روسیه در اوکراین مشارکت کند.

به گزارش پایگاه خبری سوری دام پرس، جریان افراطی "براوی سکتور" که در جریان ناآرامی های اخیر اوکراین نیروهای سازمان های امنیتی و پلیس این کشور را هدف قرار می دادند از عمروف خواست که به اوکراین نیرو بفرستد تا در برابر نیروهای روسیه بجنگند و فعالیت های آنها را مختل کنند.

رهبر این جریان در یکی از صفحه های اجتماعی روسی موسوم به "وکونتاکی" نوشت که اوکراینی ها همواره شجاعت های مردم چچن و دیگر مردم منطقه قفقاز برای رسیدن به آزادی را حمایت کرده و همیشه همراه آنها بوه است. و اکنون زمان آن رسیده که آنها از اوکراین حمایت کنند.

رهبر جریان براوی سکتور در بیانیه خود همچنین نوشت: من به عنوان رهبر یک جریان راست گرا از شما دعوت می کنم که برای مبارزه با روسیه و نیل به پیروزی در برابر آن به اوکراین بیایید. روسیه دیگر مثل سابق قدرتمند نیست.

عمروف که به او بن لادن روسیه نیز می گویند رهبر یکی از جریان های افراطی در منطقه روسیه است که بارها مسئولیت حمله به شهرهای مختلف روسیه در مناسبت های مختلف را بر عهده گرفته است.

در تحولات اخیر اوکراین که به سرنگونی ویکتور یانوکوویچ، رئیس جمهوری اوکراین انجامید جریان های افراطی و تندروی نزدیک به گروه های فاشیستی و نئو نازی نقشی بارز ایفا کردند. جریان هایی که برای پایان دادن به آن چه تبانی مافیای روسی – یهودی برای نفوذ و به دست گرفتن اقتصاد اوکراین می نامیدند، به شدت تلاش می کردند.

عمروف که به او بن لادن روسیه نیز می گویند رهبر یکی از جریان های افراطی در منطقه روسیه است که بارها مسئولیت حمله به شهرهای مختلف روسیه در مناسبت های مختلف را بر عهده گرفته است.

در همین رابطه رایو روسیه اعلام کرد که یونوس بیکوفوکوروف، رئیس جمهور انگوش، یکی از جمهوری های خودمختار روسیه درباره دعوت گروه های افراطی اوکراینی از جریان های تروریستی اسلام گرای رادیکال در چچن برای مبارزه با روسیه می گوید که دعوت یاروش از گروه های مسلح شبه نظامی در شمال قفقاز برای حضور در اوکراین نشان می دهد که نیروهای او در میدان های کیف حضور داشته اند.

وی در ادامه می گوید: «دعوتی که از این جریان های تندرو می شود همه آنها را در یک واحد تروریستی بین المللی قرار می دهد.»

بیکوفوکوروف همچنین می گوید: «من فقط می خواهم ببینم واکنش غرب در قبال این دعوت چیست. وقتی که غرب از حکومت جدید اوکراین حمایت می کند انجام چنین دعوتی چه معنایی می دهد.»

در همین رابطه و با ادامه بحران میان روسیه و اوکراین در حالی که اظهارات دو طرف علیه یکدیگر تند و تندتر می شود، شایان به ذکر است که تعداد نیروهای مسلح اوکراینی 130 هزار نفر است در حالی که این رقم برای طرف روسی 845 هزار نفر بر اساس آمار سال 2012 برآورد می شود. بودجه نظامی اوکراین نیز 1.6 میلیارد دلار است در حالی که این رقم برای روس ها 78 میلیارد دلار بر اساس آمار هفته نامه دفاعی – نظامی گاین است. اوکراین 15.7 میلیون نفر جمعیت 16 تا 49 سال دارد در حالی که این رقم برای روسیه 45.6 میلیون نفر است.

این در حالی است که منابع پارلمانی اوکراین می گویند که ایگور تینیه، سرپرست وزارت دفاع این کشور در خلال جلسه بسته پارلمان به اطلاع نمایندگان مجلس اوکراین رسانده است که اوکراین توانایی لازم نظامی برای رویارویی با نیروهای قدرتمند روسیه را ندارد و بهتر است کیف از هر گونه تحریک یا تحرک نظامی علیه روسیه پرهیز کند.

تحریریه دیپلماسی ایرانی/11

کلید واژه ها: اوکراین روسیه قفقاز جریان های افراطی


( ۲ )

نظر شما :