ابراز تردید آمانو درباره توافق هسته‌ای

۱۸ بهمن ۱۳۹۳ | ۱۸:۱۳ کد : ۱۹۴۴۰۴۴ سرخط اخبار

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در اظهاراتی غیرمسوولانه مدعی شد تهران تاکنون به برخی از سوالات در خصوص برنامه هسته ای اش پاسخ نداده است.

به گزارش ایسنا، یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی روز جمعه در گفت وگو با رادیو رژیم صهیونیستی با اشاره به مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 گفت که بعید به نظر می رسد یک توافق میان ایران و جامعه بین الملل پیش از ضرب الأجل ماه مارس حاصل شود.

آمانو در ادامه مدعی شد ایران تاکنون به برخی سوالات درباره برنامه هسته ای اش پاسخ نداده و به نگرانی های جامعه بین الملل نسبت به این اتهام که به دنبال دستیابی به ظرفیت تولید سلاح هسته ای بوده رسیدگی نکرده است.

وی تأکید کرد: ما باید بسیار دقت کنیم چون می دانیم که در حال مذاکره با چه کسی هستیم.

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی هم چنین روز جمعه در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ در آلمان با یووال اشتاینیتز، وزیر امور استراتژیک رژیم صهیونیستی دیدار و درباره مذاکرات هسته ای گفت وگو کرد.

آمانو پس از این دیدار گفت که موضع رژیم صهیونیستی در قبال مسأله هسته ای ایران را درک می کند.

علاوه بر این اشتاینیتز که رژیم مطبوعش تنها دارنده سلاح هسته ای در خاورمیانه است در دیدار با آمانو تأکید کرد: هرگونه توافق هسته ای با جمهوری اسلامی ایران باید تضمین کند که این کشور از ظرفیت تولید سلاح هسته ای در آینده برخوردار نخواهد بود.

ایران و گروه 1+5 بیش از یک سال است که برای دستیابی به راه حل جامع در خصوص مسأله هسته ای ایران و چگونگی لغو تحریم های بین المللی علیه این کشور تلاش می کنند. این کشورها پس از آن که در نوامبر سال 2014 مذاکرات خود را برای بار دوم تمدید کردند تا 30 ژوئن فرصت دارند که به توافق نهایی دست پیدا کنند. این کشورها قرار است تا اواخر ماه مارس 2015 به چارچوب کلی این توافق برسند.

به گزارش ایسنا، غرب به رهبری آمریکا و رژیم صهیونیستی در حالی ایران را به تلاش برای تولید سلاح هسته ای متهم می کنند که صهیونیست ها خود تنها دارنده سلاح هسته ای در منطقه خاورمیانه محسوب می شوند. این در حالی است که مقامات ایران همواره تأکید دارند برنامه هسته ای شان ماهیت کاملاً صلح آمیز دارد و سلاح هسته ای در دکترین نظامی ایران هیچ جایگاهی ندارد.

کلید واژه ها: رژیم صهیونیستی


نظر شما :