گزینه‌های پیش روی ۱+۵ به روایت وزیر اسرائیلی

۲۷ بهمن ۱۳۹۳ | ۲۰:۲۳ کد : ۱۹۴۴۳۵۹ سرخط اخبار

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفت که تنها گزینه قدرتهای جهانی در برابر ایران اکنون این است که یا هیچ توافقی امضا نکنند یا یک توافق بد امضا کنند.

به گزارش فارس، «موشه یعلون» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی صبح روز دوشنبه (امروز) در «تل آویو» تصریح کرد که مفاد توافقی که هم اکنون ایران و 1+5 (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان) در خصوص آن بحث و گفت وگو می کنند، ایران را یک کشور در آستانه تسلیحات هسته ای قرار می دهد.

به گزارش روزنامه صهیونیستی جروزالم پست، وی ایران را متهم کرد که جاه طلبی های آخرالزمانی دارد و گفت: این توافق به ایران اجازه می دهد که یک کشور در آستانه تسلیحاتی شدن باشد ».

یعلون در یک کنفرانس خبری اندیشکده مطالعات امنیت ملی گفت: «گزینه ای که پیش روی قدرت های جهان قرار دارد، این است که توافق نکردن بهتر از یک توافق بد است».

وی ضمن انتقاد از توافقی که به ایران اجازه حفظ سانتریفیوژهایش را بدهد، گفت: به جای آنکه مذاکرات، بر اتخاذ یک موضع سخت و محکم در خصوص به صفر رساندن تعداد سانتریفیوژهای ایران، متمرکز شود، بر تعداد سانتریفیوژهایی که ایران طبق توافق احتمالی می تواند حفظ کند، متمرکز شده است.

یعلون ادامه داد، گرچه ایران امتیازاتی را در مذاکرات واگذار کرده است اما این امتیازات به اندازه ای کافی نبوده که بتواند مانع از تهدیداتی شود که ایران برای منطقه دارد، شود.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی تأکید کرد: از نقطه نظر اسرائیل، توافق نکردن بهتر از یک توافق بد است، زیرا در این صورت قدرت های جهان برای تحمیل تحریم های بیشتر علیه ایران، آزادی عمل بیشتری دارند.

وی همچون دیگر مقامات رژیم صهیونیستی و غربی مدعی شد که این تحریم ها بوده که ایران را به میز مذاکرات آورده است اما این فشار از بین رفته است.

یعلون اینگونه ادامه داد که تجدید تحریم های فلج کننده علیه ایران موجب می شود که ایران بین نفرت از برنامه هسته ای خود یا بقا، حق انتخاب داشته باشد.

مذاکرات بین ایران و 1+5 تا پایان ماه مارس برای رسیدن به یک توافق چارچوبی مهلت دارد و تا پایان ژوئن سال جاری میلادی نیز برای رسیدن به توافق جامع هسته ای فرصت دارد.

کلید واژه ها: رژیم صهیونیستی


نظر شما :