تلاش برای توقف خروج انگلیس از اتحادیه اروپا

۰۷ تیر ۱۳۹۵ | ۲۰:۳۰ کد : ۱۹۶۰۵۶۴ سرخط اخبار

همزمان با ادامه بحران در حزب کارگر انگلیس، سیاستمداران انگلیسی و اروپایی در حال اجرای "طرحی" برای مسدود کردن روند خروج این کشور از اتحادیه اروپا هستند و کمپینی برای برگزاری مجدد رفراندوم به راه افتاده است.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه دیلی میل، «تونی بلر» نخست وزیر سابق انگلیس، «نیکولا استورجن» وزیر اول اسکاتلند، برخی از نمایندگان پارلمان حامی ماندن در اتحادیه اروپا و یکی از مقامات ارشد آلمان گفتند: حالا که پیامدهای خروج از اتحادیه اروپا کاملا مشخص و آشکار شده، یک تجدیدنظر لازم است.

یازده نفر از اعضای دولت سایه انگلیس از حزب کارگر، در مخالفت با جرمی کوربین، رهبر این حزب از عضویت در کابینه استعفا دادند. آنها می خواهند یک رهبر حامی اتحادیه اروپا جایگزین کوربین شود. طراحان مسدود کردن خروج انگلیس امیدوارند یک انتخابات سراسری اواخر سال جاری میلادی پیش از آغاز روند رسمی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا برگزار شود.

در همین حال جورج ایان دونکان اسمیت، یکی از وزرای سابق و یکی از فعالان برجسته کمپین خروج انگلیس از اتحادیه اروپا گفت: طرفداران اروپا بد بازنده شدند. وی هم چنین درباره طرح هایی برای مانع شدن از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا گفت: این تلاش سران سیاسی برای ناکام گذاشتن خواست مردم، یک لطیفه غیردموکراتیک است.

جورج ایان دونکان اسمیت افزود: در این جا شکست بدی برای طرفداران اروپا وجود دارد. این یکی از بزرگترین مشارکت ها از زمان جنگ بود و به هیچ وجه توجیهی برای برگزاری رفراندوم دوم وجود ندارد.

این در حالی است که تعدادی از مقامات ارشد در انگلیس و اروپا تلاش می کنند تا با کارشکنی در خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، به هدف خود برسند.

نیکولا استورجن، وزیر اول اسکاتلند و از مخالفان خروج از اتحادیه اروپا در این رابطه گفت: مردم اسکاتلند باید رضایت قانونی خود را از این مساله ابراز کنند و من به آن ها توصیه می کنم که رای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را وتو کنند.

پیتر آلتمایر، رئیس دفتر آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان نیز گفت: سیاستمداران باید از امکان بازنگری پیامدهای خروج از اتحادیه اروپا برخوردار باشند. وی افزود: اگر انگلیس از اتحادیه اروپا خارج شود مشکل بزرگی با پیامدهای بسیار به وجود می آید. انگلیس می تواند بعدها برای پیوستن مجدد به اتحادیه اروپا درخواست دهد اما این مساله زمان زیادی می برد.

تونی بلر نیز گفت: نباید رفراندوم دوم درخصوص عضویت انگلیس رد شود. ملت باید پیامدهای خروج را ببینند. در حال حاضر دورنمای برگزاری رفراندوم دوم نامعلوم است اما مردم بسیاری در این کشور وجود دارند که خواهند گفت بگذارید یک نگاهی به این موضوع بیندازیم و ببینیم که چه کاری انجام خواهیم داد و پارلمان نیز قصد دارد به این مساله نگاهی بیاندازد.

لرد مایکل هزلتاین، سیاستمدار محافظه کار که از اعضای مجلس اعیان انگلیس و طرفدار اروپاست نیز گفت: از نتیجه این رفراندوم ترسیدم. به منظور آنکه پارلمان بتواند خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را متوقف کند، یک انتخابات سراسری لازم است. در حال حاضر یک اکثریت 350 نفری در مجلس عوام وجود دارند که خواستار ماندن در اروپا هستند. تنها دورنمای واقع بینانه این است که مجلس عوام پس از برگزاری یک انتخابات سراسری با یک رفراندوم دیگر متمم قانونی را تصویب کند. به همین خاطر است که امروز مبارزات شروع می شود.

دیوید لمی، نماینده پارلمانی حزب کارگر نیز از پارلمان خواست تا این "جنون" را متوقف کرده و علیه این تصمیم برای خروج از اتحادیه اروپا رای دهد.

کلید واژه ها: اتحادیه اروپا خروج از اتحادیه اروپا خروج از اتحادیه


نظر شما :