لیبرمن: جنگ بعدی با غزه، آخرین جنگ خواهد بود

۰۴ آبان ۱۳۹۵ | ۱۴:۲۰ کد : ۱۹۶۴۰۹۸ سرخط اخبار

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در گفت وگویی با یک روزنامه محلی فلسطین، جنگ آینده با نوار غزه را ویرانگر و آخرین جنگ با این منطقه توصیف کرد.

به گزارش فارس، آویگدور لیبرمن وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در گفت وگویی که «ولید ابوالزلف» سردبیر روزنامه «القدس» فلسطین با وی انجام داده، اعلام کرد این رژیم نیتی برای جنگ ندارد و جنگ بعدی با نوار غزه آخرین جنگ با این منطقه خواهد بود.

وی گفت: ما قصدی برای آغاز جنگ جدید نداریم و هیچ درخواستی از هیچ یک از همسایه های خود نیز نداریم.

لیبرمن افزود: آنچه در سوریه، یمن، عراق و لیبی اتفاق می افتد را می بینید، می دانید که در گذشته تحریک ملت های عربی علیه اسرائیل بسیار آسان بود اما امروز وضعیت تغییر کرده است و آنچه به «بهار یا زمستان عربی» نامیده می شود اوضاع جهان عرب را دگرگون کرد. 99 درصد از کشتارها و خونریزی ها در بین خود مسلمانان انجام می شود نه (در نزاع) با اسرائیلی ها... در سوریه حدود یک میلیون سوری کشته و سربریده شدند و حدود 8 میلیون نفر نیز آواره شدند. به آنچه در یمن، بحرین و لیبی می گذرد نگاه کنید آنها هیچ ارتباطی با درگیری ما با فلسطینی ها ندارند ؛ آنچه ما می خواهیم و محور توجه ماست حمایت از خود و مردممان است».

وی در ادامه برای رفع محاصره نوار غزه و کمک به بازسازی آن اعلام آمادگی کرده به این شرط که حماس از برنامه نظامی اش دست بردارد، لیبرمن گفت: ما از اولین سرمایه گذاران در بندر، فرودگاه و منطقه صنعتی آنها (نوار غزه) خواهیم بود.

لیبرمن سپس تهدید کرد: جنگ بعدی با نوار غزه، ویرانگر و آخرین جنگ با این منطقه خواهد بود . وی درباره اهالی نوار غزه نیز مدعی شد : مهم آن است که بفهمند ، رهبرانشان آنها را به گروگان گرفته اند چه کسی در جهان عرب و اسلام از آنها حمایت می کند؟ «ایرانی ها و حزب الله»، حزب اللهی که از سوی اتحادیه عرب یک گروه تروریستی معرفی شده است.

از سوی دیگر، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد این رژیم از راه حل دودولتی حمایت می کند اما در ادامه «محمود عباس » رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و خود فلسطینی ها را مسئول از دست رفتن فرصت ها توصیف کرد و گفت: مشکل عباس این است که به ملت فلسطین توجهی ندارد و نگران ارث و مملوکات خود و خانواده اش در اردن، خلیج (فارس)، قطر و رام الله است.

وی افزود: عباس بدون حمایت اتحادیه عرب، مصر ، عربستان و کشورهای (حاشیه) خلیج (فارس) قادر به امضای توافق (راه حل) نهایی نخواهد بود.

لیبرمن پیش بینی کرد محمود عباس در انتخابات آینده فلسطین (برای انتخاب رئیس تشکیلات خودگردان) شکست بخورد و در ادامه وی را مسئول واگذاری اجباری نوار غزه به حماس دانست و افزود تشکیلات بدون هماهنگی امنیتی با ما قادر به ادامه بقا نخواهد بود.

کاربران شبکه های اجتماعی نسبت به مصاحبه این روزنامه فلسطینی با لیبرمن خشمگین هستند، آن را  از مصادیق عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی توصیف کرده اند و با راه اندازی هشتگ هایی اعتراض خود را نشان داده اند.

کلید واژه ها: نوار غزه رژیم صهیونیستی


نظر شما :