اعلام آمادگی روسیه برای میزبانی مذاکرات مستقیم عباس-نتانیاهو

۰۵ دی ۱۳۹۵ | ۲۰:۵۱ کد : ۱۹۶۵۷۴۲ سرخط اخبار

دولت روسیه برای میزبانی از مذاکرات مستقیم صلح اسرائیل-فلسطین اعلام آمادگی کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه الجزیره، وزارت خارجه روسیه در بیانیه ای اعلام کرد که مسکو آماده است تا از رهبران فلسطینی و اسرائیلی در روسیه برای مذاکرات مستقیم صلح میزبانی کند.

این بیانیه پس از آن صادر شد که شورای امنیت سازمان ملل با صدور قطعنامه ای توقف شهرک سازی های رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطینی را خواستار شد.

وزارت خارجه روسیه در این بیانیه تاکید کرد که روسیه همچنان به تحکیم روند مذاکرات صلح خاورمیانه به عنوان یکی از اعضای کمیته 4 جانبه صلح ادامه می دهد.

در این بیانیه آمده است: روسیه آماده میزبانی رهبران فلسطینی و اسرائیلی در مسکو است و امیدواریم که دو طرف بر همکاری سازنده و پیشرفت در روند مذاکرات صلح خاورمیانه تمرکز کنند.

این وزارتخانه در ادامه حل اختلاف فلسطین و رژیم صهیونیستی را تنها از طریق مذاکرات مستقیم و بدون پیش شرط ممکن دانست.

روسیه ماه سپتامبر نیز پیشنهاد میزبانی مذاکرات مستقیم میان محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی را داده بود.

همزمان دولت فرانسه نیز اعلام کرده که تا پیش از پایان ماه جاری میلادی کنفرانس صلح پیشنهادی خود را برای حل اختلاف میان فلسطین و رژیم صهیونیستی برگزار خواهد کرد؛ کنفرانسی که قرار است با حضور مقامات ارشد کشورهای مختلف جهان برگزار شود و با مخالفت شدید اسرائیل روبرو است.

آخرین دور مذاکرات صلح خاورمیانه از آوریل 2014 در پی لجاجت های طرف اسرائیلی متوقف شد.

کلید واژه ها: مذاکرات مستقیم رژیم صهیونیستی


نظر شما :