همسر اردوغان: باید برای سوریه کاری کرد

۰۷ دی ۱۳۹۵ | ۱۴:۳۵ کد : ۱۹۶۵۷۸۱ سرخط اخبار

امینه اردوغان، همسر رئیس جمهوری ترکیه درباره فجایع انسانی بحران سوریه به همسران رهبران جهان نامه نوشت.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه سوزجو، امینه اردوغان، همسر رئیس جمهور ترکیه در نامه ای به همسران رهبران جهان که در سایت ریاست جمهوری این کشور منتشر شده است، گفت: دیگر قلب هایمان نمی تواند در برابر این رنج و سختی مقاومت کند.

وی در این نامه آورده است: در حالی که فجایع انسانی در برابر چشمان دنیا در حال رخ دادن است، جامعه بین المللی باز هم سکوت و بی اعتنایی خود را همانند بحران های بوسنی و روآندا حفظ می کند و این اتفاق همانند لکه سیاهی در تاریخ انسانی جای خواهد گرفت.

امینه اردوغان در ادامه گفته است: در حال حاضر در برابر چشمان جهانیان فجایع انسانی در سوریه در حال رخ دادن است. در طول پنج سال گذشته بیش از ۶۰۰ هزار نفر کشته و هفت میلیون نفر آواره شده اند. در این میان حدود پنج میلیون نفر مجبور به ترک کشور شده اند. دیگر ناچار هستیم برای سوریه بیشتر از گریه کردن کاری انجام دهیم. به عنوان یک مادر، یک زن و از همه مهمتر به عنوان یک انسان خطاب به وجدان های شما درباره فجایع انسانی در سوریه صحبت می کنم. دیگر باید کاری بیشتر از گریه کردن برای سوریه انجام دهیم. باید کاری برای کودکان و زنانی که گرسنه، تشنه و بدون هر گونه خدمات پزشکی رها شده اند، کاری انجام دهیم.

وی افزود: ترکیه از سه میلیون سوری که از خانه های خود فرار کرده و به ترکیه آمدند، استقبال کرد. ما همچنین در برابر وقایع حلب نیز بی اعتنا نماندیم و درهای خود را به روی انسان هایی که به کشور ما می آیند، باز کردیم.

همسر اردوغان در پایان خطاب به همسران رهبران جهان آورده است: با تمام وجود ایمان دارم که شما در واداشتن جامعه جهانی به تلاش سهیم خواهید شد. ما فقط باید با هم شروع کنیم مسیر را به سمت ایجاد جهانی امن و شکوفا باز کنیم. به نام خود و کشورم امیدوارم که سال ۲۰۱۷ سال امنیت و خوشبختی برای بشریت باشد.

کلید واژه ها: اردوغان فجایع انسانی فجایع


نظر شما :