اوکراین سفیر رژیم صهیونیستی را احضار کرد

۰۷ دی ۱۳۹۵ | ۱۸:۲۶ کد : ۱۹۶۵۷۹۹ سرخط اخبار

وزارت امور خارجه اوکراین سفیر رژیم صهیونیستی در این کشور را احضار کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی از احضار شدن سفیر این رژیم در اوکراین خبر داد.

احضار الی بلواتسرکوسکی، سفیر رژیم صهیونیستی در اوکراین پس از آن صورت می گیرد که این رژیم تصمیم گرفت سفر نخست وزیر اوکراین به اراضی اشغالی را لغو کند.

وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: پس از تصمیم اسرائیل در خصوص سفر نخست وزیر اوکراین، سفیر ما در این کشور توسط مقام های اوکراینی احضار شده است.

ولودیمیر گرویسمان، نخست وزیر اوکراین قرار بود طی روزهای آتی سفری به اراضی اشغالی داشته باشد که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی از لغو این سفر خبر داد.

لغو این سفر در پی آن به وقوع پیوست که کی یف در جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد به قطعنامه مربوط به توقف شهرک سازی های رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی رأی مثبت داد.

تصمیم نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای لغو سفر همتای اوکراینی خود در اعتراض به این رأی مثبت کی یف به قطعنامه ای که در محکومیت اقدامات اسرائیل در راستای شهرک سازی در اراضی فلسطینی ها صادر شد، صورت گرفته است.

پیش از این، به دنبال تصویب این قطعنامه، اوفیر جندلمن، سخنگوی بنیامین نتانیاهو در توییتر خود نوشت: سفرای اسرائیل در نیوزیلند و سنگال به دلیل حمایت این کشورها از این قطعنامه فراخوانده شدند.

وی خاطرنشان کرد: این اقدامات علیه کشورهایی صورت گرفته است که پیش نویس قطعنامه را در اختیار شورای امنیت سازمان ملل قرار داده و در عین حال روابط دیپلماتیک با اسرائیل داشته اند.

کلید واژه ها: رژیم صهیونیستی اوکراین


نظر شما :