گفتگوی رهبران فتح و حماس درباره آشتی ملی

۱۷ دی ۱۳۹۵ | ۲۰:۱۴ کد : ۱۹۶۶۰۱۵ سرخط اخبار

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی "حماس" و عضو کمیته مرکزی جنبش فتح در دوحه دیدار و درباره تلاش های صورت گرفته برای پایان بخشیدن به اختلافات و تحقق آشتی ملی میان گروه های ملی فلسطین بحث و گفتگو کردند.

به گزارش ایسنا، خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و عزام احمد، عضو کمیته مرکزی جنبش فتح در این دیدار به بررسی مساله مشارکت حماس در نشست های کمیته مقدماتی نشست شورای ملی که قرار است طی روزهای 10 و 11 ژانویه جاری در بیروت برگزار شود، پرداختند و بر لزوم از سرگیری تلاش ها برای برداشتن موانع اجرای توافق آشتی امضا شده در قاهره با نظارت مصر تاکید کردند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، طرفین در این دیدار همچنین خواستار پایان هرچه سریعتر شکاف داخلی، تشکیل دولت وحدت ملی و نیز برگزاری انتخابات سراسری در سایه تحولات اخیر مساله فلسطین شدند. آن ها بر لزوم تحقق اهداف ملی در زمینه پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی و تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف تاکید کردند.

مشعل به نوبه خود به نیابت از حماس برگزاری موفقیت آمیز کنگره هفتم جنبش فتح را تبریک گفت و بر اهمیت تقویت تلاش ها برای پایان هرچه سریعتر شکاف داخلی تاکید کرد.

دو طرف همچنین بر تداوم تماس ها و رایزنی میان خود و تمام طرف های ذیربط تاکید کردند. در این دیدار، اسماعیل هنیه، نایب رئیس دفتر سیاسی حماس، موسی ابو مرزوق، عضو ارشد این جنبش و تعدادی از رهبران حماس به همراه منیر غنام، سفیر فلسطین در دوحه حضور داشتند.

کلید واژه ها: حماس


نظر شما :