ارتش اوکراین هک شدن توسط روسیه را رد کرد

۱۸ دی ۱۳۹۵ | ۱۸:۱۱ کد : ۱۹۶۶۰۳۶ سرخط اخبار

ارتش اوکراین گزارش ها مبنی بر اینکه روسیه احتمالا نرم افزارهای مربوط به سلاح های سنگین این نهاد را به وسیله هکرها تحت کنترل خود در آورده، رد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، شرکت امنیت سایبری کراوداسترایک همان شرکتی که ادعا کرده مسکو در انتخابات اخیر ریاست جمهوری آمریکا مداخله کرده، در ماه دسامبر با انتشار گزارشی، این بار گفته که هکرهای روسیه ممکن است نفوذ مسکو در نیروهای نظامی اوکراینی در مناطق جنگی شرقی این کشور را افزایش داده باشد.

کراود استرایک اعلام کرده است که بدافزاری در نرم افزارهای مربوط به توپ هویتزر D30 ارتش اوکراین توسط هکرهای روسی وارد شده است. توپ D30 به عنوان ستون فقرات نیروهای نظامی دولتی که اکنون 31 ماه است با شورشیان تحت حمایت روسیه مبارزه می کنند، محسوب می شوند.

در همین حال وزارت دفاع اوکراین با انتقاد از این ادعاها هرگونه از کار افتادگی سلاح های مهم ارتش در جریان درگیری های شرق این کشور را تکذیب کرد.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است: تضعیف تسلیحاتی کی یف به مراتب از آمارهایی که مطرح می شود کمتر است و علت نابودی این تسلیحات نیز قطعا هکرهای روسی نبوده اند.

 واکنش مقامات اوکراینی به این گزارش چند روز پس از آن مطرح شد که اعضای بلند پایه سنای آمریکا گزارش هایی را مبنی بر مداخله مقامات عالی روسی در هک کردن کمیته ملی حزب دموکرات در جریان کمپین انتخاباتی این حزب دریافت کردند.

نگرانی ها درباره تلاش روسیه برای نفوذ در انتخابات کشورهای اروپایی اکنون بار دیگر تمرکزها را به شرکت های امنیت سایبری معطوف کرده است اما اوکراین تاکید کرده است که گزارش کراود استرایک در این خصوص صحیح نیست.

 

در گزارش دسامبر این شرکت امنیت سایبری آمده بود که از اواخر سال 2014 و در سراسر سال 2016 ماموری از گروه "فنسی بیر" به صورت مخفیان و از طریق یک نرم افزار اندروید وارد نهادهای مرتبط با ارتش اوکراین شده است.

فنسی بیر نام رمزی گروهی از هکرهای روسی است که ادعای شکرت کراود استرایک با نهادهای اطلاعاتی ارتش روسیه مرتبط است.

کلید واژه ها: اوکراین


نظر شما :