رویکرد پسر پاک آمریکا در برابر روسیه

بایدن در برابر بایدن

۲۲ دی ۱۳۹۶ | ۱۹:۲۷ کد : ۱۹۷۴۲۹۲ اخبار اصلی آمریکا
آنچه در این مقاله چندین بار تکرار می‌شود کلماتی تسکین دهنده است که به ما یادآوری می‌کند چرا باید برخلاف حرف‌های بایدن در گفت‌وگو با روسیه باقی بمانیم تا از تفاوت‌هایی که ممکن است ما را به سمت جنگ هدایت کند آگاه شویم.
بایدن در برابر بایدن

نویسنده: گیلبرت دوکتروف

دیپلماسی ایرانی: این اتفاقی نادر است که یک مجله سیاست خارجی 14 صفحه خود را به سیاستمداری اختصاص داد که بیانیه به شدت حزبی اش را در آن اکران کند. اما این اتفاقی است که در مجله ماه ژانویه فارن افیرز و در نسخه کاغدی آن به وقوع پیوست. مقاله ای از جو بایدن به انتشار رسید با نام «چطور در برابر کرملین بایستیم. دفاع از دموکراسی در برابر دشمنان آن.»

همان طور که می دانید بایدن در سال 2016 و در انتخابات ریاست جمهوری عقب نشینی کرده و هیلاری را به چالش نکشید هرچند دلیل آن را مشکلات شخصی ناشی از مرگ پسرش عنوان کرده بودند. اما همان طور که می دانیم حتی کمیته ملی دموکراتیک این مساله را در نظر گرفته بود که نامزدی حزب دموکرات را به دلیل رسوایی ایمیل های کلینتون به بایدن واگذار کند.

بایدن آقای تمیز است. حالا او در راس رهبران ارشد دموکرات برای رقابت ریاست جمهوری قرار دارد. شاید تنها عاملی که در برابر او قرار دارد سن بالایش باشد. آنچه او تا کنون انجام داده بسیار آموزنده است. در دورانی از افتضاحات و دورغ ها و تهمت ها، جو بایدن یادآور ارزش هایی است که با انتخاب نشدن هیلاری در انتخابات بدتر از هرزمانی به بازی گرفته شده است. در این مقاله بایدن به توضیح تمام فانتزی هایی می پردازد که انتخاب کلینتون به ارمغان می آورد و او از دزدیده شدن انتخابات و از دست رفتن آرای الکترال به تحریک روس ها می گوید. او ساختاری ایجاد می کند که در پشتیبانی و وفاداری کامل به حزب دموکرات دیده می شود و او نحوه تطهیر حزبش را توضیح می دهد.

آنچه در این مقاله چندین بار تکرار می شود کلماتی تسکین دهنده است که به ما یادآوری می کند چرا باید برخلاف حرف های بایدن در گفت وگو با روسیه باقی بمانیم تا از تفاوت هایی که ممکن است ما را به سمت جنگ هدایت کند آگاه شویم. او کرمیلین را مرکز فساد سازمان یافته، دزدسالاری مستبد و تمامیت خواه معرفی می کند. از نظر او این کشور و رئیس جمهورش تجسم شیطان هستند که قصد ضربه زدن به دموکراسی غربی را داشته و با بالابردن تنش ها و با رفتاری پرخاشگرانه خواسته های مردم خود را می کاهند تا از قدرت شکننده خود محافظت کرده و آن را حفظ کنند.

من برای رد کردن اظهارات بایدن تلاش نمی کنم اما آنچه او برای طرد روسیه گفته و عنوان دشمن که برای این کشور انتخاب کرده نشانه ای عمیق از ناآگاهی درباره کرملین است. او دیوارهای عمارتی را تقویت می کند که به صورتی نادرست بالا رفته است و در حرف هایش روی این مساله تاکید دارد. در طول هشت سال ریاست جمهوری اوباما او به عنوان معاون نقشی بزرگ در ساختن رویکرد دولت داشت. او درباره روسیه فعال بود. او درحالی کت و شلوار معاونت را کنار گذاشته و ردای پسر محبوب برای رسیدن به ریاست جمهوری از حزب دموکرات را به تن می کند که بر تصورات ضدروسی بیشتر و بیشتر می دمد و از اقدامات ناتو علیه روسیه پشتیبانی می کند. او کاملا به صورتی شخصی در برابر مسکو قرار گرفته است در حالی که در این مقاله به مسائل شخصی اشاره نمی شود.

بایدن دوست دارد که درباره تحصیلات اش صحبت کند، درباره رشته دانشگاهی اش و انتخاب رشته تحصیلی که برای فرزندانش انجام داده است. او دوست دارد در دانشگاه ها صحبت کند تا علاقه ویژه خود به دانشجویان را نشان دهد. من او را به شخصه در هاروارد و در حال صحبت در برابر دانشجویان دیدم. او به عنوان سخنگوی مراسمی انتخاب شده بود و بعد از او قرار بود مارک زاکربرگ سخنرانی کند. با این حال آنچه در مقاله بایدن دیده می شود کاملا در برابر ارزش هایی است که او از آن دم می زند. در مقاله او صداهایی شنیده می شود که در برابر بنیادها و ارزش های آموزشی است.

منبع: فارن پالسی/ مترجم: روزبه آرش 

کلید واژه ها: بایدن ایالات متحده امریکا حزب دموکرات


نظر شما :