نتانیاهو: بزرگترین اختلاف‌نظر با اوباما درباره ایران بود

۲۱ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۹:۲۰ کد : ۱۹۷۵۵۱۰ سرخط اخبار

نخست وزیر رژیم صهیونیستی بار دیگر با تکرار اتهامات ضدایرانی خود، از تهران به عنوان سه تهدید اصلی رژیم صهیونیستی نام برد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در گفت وگو با شبکه «فاکس نیوز» بار دیگر ادعاهای ضدایرانی خود را تکرار کرد و ایران را بعنوان سه تهدید اصلی رژیم صهیونیستی عنوان کرد.

وی در پاسخ به سؤال مجری شبکه فاکس نیوز در خصوص بزرگترین تهدید خارجی که تل آویو با آن روبرو است، گفت: «ایران. شما سه تهدیدی که اسرائیل با آن روبرو است را می خواهید؟ ایران،ایران،ایران».

نخست وزیر رژیم صهیونیستی به برنامه موشکی ایران نیز اشاره کرد و مدعی شد: «ایران تنها برای اسرائیل (برای هدف قراردادن اسرائیل) موشک های بالستیک بین قاره ای نمی سازد، بلکه برای (هدف قرار دادن) شما (آمریکا و اروپا) نیز این موشک ها را می سازد».

نتانیاهو در خصوص اختلاف نظرات خود با «باراک اوباما» رئیس جمهور سابق آمریکا که به اعتقاد وی زیاد هم بود، گفت: «بزرگترین اختلاف نظر با اوباما در خصوص ایران بود».

نتانیاهو در توضیح خطاب کردن ایران بعنوان سه تهدید اصلی رژیم صهیونیستی گفت: «ایران تلاش دارد تا یک امپراطوری تهاجمی به وجود آورد....حاکمان ایران تلاش دارند تا مردم خود را سرکوب کنند و باقی خاورمیانه را تصرف کنند و نظرشان این است که در نهایت از طریق اسلام ستیزه جوی شیعه خود بر جهان سلطه بیابند».

نخست وزیر رژیم صهیونیستی بار دیگر ایران را کشور حامی تروریسم جهانی خواند و ادامه داد: «ایران نه تنها به دنبال تشکیل یک امپراطوری در زمین است بلکه آنها به دنبال تولید سلاح های هسته ای هستند و این چیزی است که باید متوقف شود».

وی در این خصوص توضیح داد: «اختلاف نظر این بود: توافق هسته ای، همانطور که تدوین شده است، اساساً محدودیت ها بر برنامه هسته ای ایران را تا یک تاریخ خاص برمی دارد. ایران می تواند هر کاری که می خواهد را در این اثناء انجام دهد. این کشور می تواند بر کشورها تسلط یابد و این دقیقاً کاری است که در حال انجام آن است و همچنان نیز این حذف این محدودیت ها را دریافت می کند. من گفتم نگاه کنید، مطمئن شوید که این محدودیت ها را تا زمانی که ایران رفتارش را تغییر نداده است، برنمی دارید». 

نخست وزیر رژیم صهیونیستی تصریح کرد: «شما نمی توانید یکی بعد از دیگری کشورها را نابودی کنید. این چیزی است که آنها گفتند. آنها گفتند که ایران بعد این توافق هسته ای به جامعه ملل می پیوندد. نه اینطور نیست، ایران فقط کشورها را نابود می کند، این کاری است که می کند. فکر می کنم شما به یک تغییر سیاست نیاز دارید و بسیار خوشحالم که شاهد چنین تغییری در واشنگتن توسط رئیس جمهور ترامپ هستم».

وی در حمایت از سیاست های «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در قبال ایران گفت: «ترامپ تغییر مهمی در سیاست آمریکا برای متوقف کردن ایران در دسترسی به سلاح های هسته ای ایجاد کرد».

نخست وزیر رژیم صهیونیستی با تکرار ادعاهای گذشته مجدداً ایران را به حمایت از گروههای تروریستی در جهان متهم کرد و گفت: «می توانید تصور کنید که رژیم افراطی اسلامی با موشک های بالستیک که از گروههای تروریستی حمایت کند و بمب های اتمی داشته باشد، نه تنها تهدیدی برای اسرائیل به حساب می آید بلکه تهدیدی برای آمریکا و برای تمام جهان است و تقریباً همه در خاورمیانه و همه دولت های عربی با من هم نظر هستند و بنابراین به اعتقاد من این چالش درجه اولی است که ما داریم».

نتانیاهو در بخش دیگری از سخنان خود به تصمیم جنجال برانگیز اخیر ترامپ در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل اشاره کرد و گفت: «فکر می کنم تمام اسرائیلی ها این درک و فهم را تحسین می کند».

کلید واژه ها: رژیم صهیونیستی


نظر شما :