احتمال بروز جنگ داخلی در ترکیه وجود دارد

مساله حمله به ایران و جنگ جهانی سوم

۱۴ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۸:۲۶ کد : ۱۹۷۸۲۶۰ اخبار اصلی آسیا و آفریقا خاورمیانه
کارشناس برجسته روس شرط لازم برای جلوگیری از وقوع چنین جنگی را «از سرگیری برنامه هسته ای – موشکی ایران یا درگیری نظامی ایران با یکی از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس» دانست.
مساله حمله به ایران و جنگ جهانی سوم

دیپلماسی ایرانی: کنستانتین سیکوف، دکترای علوم نظامی و رئیس آکادمی علوم موشکی و توپخانه ای روسیه در اظهار نظری کارشناسانه مناطق اصلی ای که ممکن است جنگ جهانی سوم از آن مناطق آغاز شود را بررسی کرد.

به گفته این کارشناس برجسته روس، «تحولات در درگیری های نظامی با تناقض های منطقه ای که مورد حمایت کشورهای غربی است، پیچیده تر شده، و ممکن است در پی این وضعیت مساله اعلام ایجاد کشور کردی بر قسمتی از اراضی عراق و سوریه دوباره مطرح شود و اقداماتی برای تشکیل آن صورت بگیرد.»

وی همچنین پیش بینی کرد که کشورهای بزرگ منطقه با مشکلات داخلی جدیدی دست به گریبان شوند از جمله احتمال داد که ترکیه وارد یک جنگ داخلی شود.

این کارشناس روس همچنین اظهار نظر کرد که «ممکن است حمله ای امریکایی – اسرائیلی با مشارکت کشورهای عضو ناتو و دیگر متحدان آنها علیه ایران صورت بگیرد، که در این صورت جنگ منطقه ای بسیار گسترده و به اندازه کافی پرهزینه و وسیع خواهد بود.»

وی شرط لازم برای جلوگیری از وقوع چنین جنگی را «از سرگیری برنامه هسته ای – موشکی ایران یا درگیری نظامی ایران با یکی از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس» دانست.  

کنستانتین سیکوف همچنین پیش بینی کرد «جنگ در یمن همچنان ادامه یابد و درگیری های دیگری در آفریقا بر اساس مسائل جئوسیاسی در برگیرد. این مساله موجب می شود که عربستان سعودی و ایالات متحده از یک سو با چین و ایران از سوی دیگر برای تسلط بر منطقه با یکدیگر رویارو شوند.»

وی همچنین به وضعیت جاری در افغانستان اشاره و تاکید کرد، باید در مساله افغانستان درنگ کرد، چرا که ممکن است اوضاع به سویی پیش برود که پای چین نیز به اوضاع آن باز شود، این مساله سبب می شود تا در تقسیم منطقه تحت نفوذ در آفریقا بازنگری شود.

وی در ادامه افزود: «در این میان برخی از کشورهای امریکای لاتین تلاش خواهند کرد که خود را از زیر پرچم امریکا خارج کنند و خود را از هیمنه امریکا برهانند.»    

کنستانتین سیکوف درباره اوضاع خاور دور نیز گفت که شرق می تواند منبع اصلی تتنش در سطح جنگ باشد، به ویژه که تناقضاتی میان دو نوار ساحلی شبه جزیره کره و همچنین میان ژاپن و چین به دلیل وجود جزایر مورد منازعه وجود دارد. مشابه چنین وضعیتی میان چین و روسیه به دلیل جزایر کوریل نیز مطرح است. این در حالی است که مساله تایوان نیز خود می تواند به عاملی برای تنش جدی تبدیل شود.  

منبع: المرده / تحریریه دیپلماسی ایرانی/11

کلید واژه ها: جنگ جهانی سوم ایران و امریکا عواقب حمله به ایران


( ۷۸۸ )

نظر شما :

جنگ داخلی ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ | ۲۲:۵۷
جنگ جهانی سّوم باید به جنگ داخلی امریکا مبدل گردد ، نوبتی هم که باشد نوبت امریکاست که درگیر جنگ داخلی و عواقب بعد از جنگ بشود .
ب ۱۷ مهر ۱۴۰۲ | ۰۰:۲۲
هیچ جنگی پیش نمیادهمش ارائه جمعیت جهان رو باید کم کنن که کم میشه با این جنگ های ساختگی
سبحان الله ۱۷ مهر ۱۴۰۲ | ۲۲:۲۷
بسم الله الرحمن الرحیم احتمال وقوع جنگ جهانی سوم در اواخر سال ۱۴۰۲ یا اوایل سال ۱۴۰۳ وجود دارد اما این بدان معنی نیست که وقوع آن حتمی است اما امکان وقوع آن هم وجود دارد و این بدان معناست که ملت و دولت ایران می بایست برای چونین شرایطی پیش بینی های ضرور و اقدامات لازم را انجام دهند و این واقعیت که جهان در سالهای نه چندان درو شاهد جنگ های خونین خواهد بود حتمی است
جنگ جهاني حتمي است ۱۱ آبان ۱۴۰۲ | ۰۰:۵۱
امام خمینی (ره)به خواست خدا این قرن ؛ قرن غلبه مستضعفین بر مستکبرین است ؟وفرمودند ما چه بکشیم چه کشته شویم در دو حال پیروزیم ؟