نتانیاهو: با خیلی از رهبران عرب برای قبول مسئولیت اداره نوار غزه صحبت کردم؛ هیچ کس داوطلب نشد

۱۵ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۵:۴۳ کد : ۱۹۸۲۵۵۳ سرخط اخبار

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی ساعاتی پیش از سفر به روسیه گفت: با شمار زیادی از رهبران عرب برای قبول مسئولیت اداره نوار غزه صحبت کردم، اما هیچ کس داوطلب نشد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، نتانیاهو این اظهارات را در گفتگو با رادیو این رژیم گفته است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در این باره اعلام کرد: امیدوار بودم که بتوان رهبر عربی را پیدا کنم که درخصوص نوار غزه مسئولیت پذیر باشد، اما کسی را نیافتم.

وی اضافه کرد: ارتش اسرائیل به انواع اقدامات به جز از سرگیری حمله نظامی، دست زده است.

نتانیاهو در بخش دیگری از اظهاراتش به جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس اشاره کرد و مدعی شد: ما این گروه را مورد تهاجم قرار می‌دهیم، نمی‌توان با فردی که درصدد نابودی شماست، به راه حل سیاسی دست یافت.

وی افزود: نمی‌دانم که آیا می‌توانیم یک آتش بس بلند مدت را برقرار سازیم یا خیر، اما آن چه از آن اطمینان دارم، وارد یک جنگ غیر ضروری نخواهیم شد.

با وجود حملات هر روز جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به نوار غزه و شهادت بیش از ۲۰۰ تن از جوانان فلسطینی در راهپیمایی بزرگ بازگشت، نتانیاهو مدعی شد: من از قوه قهریه تنها در زمان ضرورت استفاده خواهم کرد و بهای آن را خواهم پرداخت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اعلام کرد: تمامی گزینه‌ها در خصوص حمله دوباره به نوار غزه مطرح است.

نتانیاهو همچنین گفت: اکنون غزه در محاصره ماست، تاثیر این اقدام را به وضوح می‌بینیم به طوری که حماس و جهاد اسلامی مانع از حضور هزاران تظاهرکننده در مرز غزه و اسرائیل شده اند.

سخنان نتانیاهو درحالی بیان می‌شود که ده‌ها هزار معترض فلسطینی شنبه گذشته به مناسبت چهل و سومین سالگرد «روز زمین» و نخستین سالروز «راهپیمایی بزرگ بازگشت» در مرز نوار غزه با سرزمین‌های اشغالی حضور یافته بودند.

در جریان تظاهرات راهپیمایی بزرگ بازگشت ۱۱ فروردین ماه گذشته، ۴ فلسطینی کشته و بیش از ۲۰۷ تن زخمی شدند.

این تظاهرات ۳۰ مارس سال ۲۰۱۸ (۱۰ فروردین ۹۷) در واکنش به انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس توسط ترامپ آغاز شد.

در جریان این راهپیمایی تاکنون ۲۷۰ فلسطینی کشته و بیش از ده‌ها هزار تن دیگر زخمی شدند.

کلید واژه ها: اسرائیل بنیامین نتانیاهو نوار غزه


نظر شما :