مقاومت اروپا مقابل آمریکا در خصوص فشار بر ایران

۰۴ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۴:۰۳ کد : ۱۹۹۰۳۱۸ سرخط اخبار

اتحادیه اروپا در برابر تلاش‌های ترامپ برای هماهنگی بین المللی ضد ایران مقاومت و به سیاست‌های واشنگتن بی اعتنایی می‌کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، نشریه امریکن فری بیکن «The Washington Free Beacon» نزدیک به محافل محافظه کار آمریکا در مقاله ای به قلم آدام کرو از مقاومت اروپا مقابل آمریکا در خصوص فشار بر ایران نوشت.
بر اساس اسناد وزارت خارجه آمریکا، اتحادیه اروپا در برابر تلاش‌های دولت ترامپ برای تقویت هماهنگی بین المللی برای فشار بر ایران به پاسخگویی در خصوص حمایت فزاینده اش از (جنبش های مقاومت) و توسعه موشک‌های بالستیک، مقاومت می‌کند. اروپایی‌ها به سیاست‌های واشنگتن بی اعتنایی می‌کنند.
سران اروپا می‌گویند هرگونه تحریم‌های جدید، ایران را وادار به کنار گذاشتن توافق هسته‌ای خواهد کرد، همچنانکه چند ماه است آن را نقض می‌کند.
واشنگتن همواره متحدان اروپایی خود را تحت فشار قرار داده تا چشم پوشی درباره عملکرد ایران را متوقف کنند. آمریکا هم اکنون خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را فرصت مناسبی برای همکاری با انگلیس در خصوص تلاش ضد ایران می‌داند. اما هنوز نگرانی زیادی در میان فرانسه، آلمان، و ایتالیا در این خصوص وجود دارد که تحریم ایران، توافق هسته‌ای را به خطر بیندازد.
اروپا باید وادار به دنباله روی از آمریکا شود. اروپایی‌ها هرگز توافق ایران را رها نکرده اند، و به همین دلیل همچنان با هر گونه تحریم‌های جدید علیه ایران مخالفت می‌کنند.
تنها راه حل آمریکا مقابل اروپا، درخواست از شورای امنیت سازمان ملل برای ”بازگشت“ کامل همه تحریم‌هایی است که به موجب توافق هسته‌ای برداشته شد. به ادعای نویسنده، جنگ طلبان جمهوریخواه، ترامپ و پمپئو، را تحت فشار گذاشته اند تا برای مدتی از سازوکار بازگشت تحریم ها، کمک بگیرند.

کلید واژه ها: ایران و امریکا اروپا


( ۴ )

نظر شما :