براساس تازیه ترین نظر سنجی که صورت گرفته است:

ایران کماکان در صدر اولویت های سیاست خارجی شهروندان عراقی+نمودار

۱۵ تیر ۱۳۹۹ | ۱۲:۱۱ کد : ۱۹۹۲۹۱۰ خاورمیانه انتخاب سردبیر
یافته های این نظرسنجی که از میان ۴۰۰ شهروند عراقی از قومیت ها و مذاهب مختلف انجام گرفته نشانگر آن است که از نظر ۳۶.۲۶ درصد پاسخ دهندگان، ایران همچنان از بیشترین اهمیت در سیاست خارجی عراق برخوردار است.
ایران کماکان در صدر اولویت های سیاست خارجی شهروندان عراقی+نمودار

دیپلماسی ایرانی: نتایج یک نظر سنجی که توسط موسسه تحقیقات بین المللی ابرار معاصر تهران درباره اولویت های سیاست خارجی عراق انجام شده است، نشان می دهد که از نظر شهروندان این کشور، جمهوری اسلامی ایران کماکان باید در اولویت سیاست خارجی عراق باشد. 

یافته های این نظرسنجی که از میان 400 شهروند عراقی از قومیت ها و مذاهب مختلف انجام گرفته نشانگر آن است که از نظر 36.26 درصد پاسخ دهندگان، ایران همچنان از بیشترین اهمیت در سیاست خارجی عراق برخوردار است. پس از ایران ایالات متحده با 22.9 درصد اتحادیه اروپا با 16.42 درصد، کشورهای حاشیه خلیج فارس با 16.2 درصد و ترکیه با 8.22 درصد در رتبه های بعد قرار دارند. 

ویژگی متمایز این نظرسنجی نسبت به موارد مشابه که توسط موسسات تحقیقاتی و افکار سنجی دیگر صورت گرفته دقت در ساختار جمعیتی کشور عراق است. 62 درصد پاسخ دهندگان به این نظر سنجی از شیعان عراق در مناطق عمدتا شیعه نشین، 26درصد از کردهای عراقی در مناطق شمالی عراق و 12 درصد نیز از میان اهل سنت عرب در مناطق عمدتا سنی نشین عراق بوده است. 
 
ضمن اینکه در این نظر سنجی توجه ویژه ای به گروه های سِنی نیز صورت پذیرفته است. گفتنی است این نظر سنجی توسط موسسه تحقیقات بین المللی ابرار معاصر تهران با همکاری پژوهشگران عراقی در ماه خرداد(ژوئن) سال جاری انجام گرفته است.

کلید واژه ها: عراق ایران و عراق جمهوری اسلامی ایران


( ۸ )

نظر شما :