روزنامه های انگلیس درباره نخست وزیر جدید چه می گویند؟

پایان درام محافظه کاران بریتانیا؟

۰۴ آبان ۱۴۰۱ | ۱۸:۰۰ کد : ۲۰۱۵۴۴۰ اخبار اصلی اروپا
روزنامه گاردین با انتشار تصویری از سوناک که در دفتر مرکزی محافظه‌کاران در لندن مورد استقبال قرار می‌گیرد، به نقل از معاون سردبیر سیاسی روزنامه گزارش می‌دهد که او به نمایندگان مجلس گفته است که «به دوران‌ درام محافظه‌کاران پایان می‌دهد» و «سیاست‌ها را در اولویت قرار می‌دهد نه شخصیت‌ها». 
پایان درام محافظه کاران بریتانیا؟

دیپلماسی ایرانی: گاردین با تیتر «متحد شوید یا بمیرید – هشدار سوناک به نمایندگان محافظه‌کار» به موضوع انتخاب ریشی سوناک پرداخته است. روزنامه گاردین با انتشار تصویری از سوناک که در دفتر مرکزی محافظه‌کاران در لندن مورد استقبال قرار می‌گیرد، به نقل از معاون سردبیر سیاسی روزنامه گزارش می‌دهد که او به نمایندگان مجلس گفته است که «به دوران‌ درام محافظه‌کاران پایان می‌دهد» و «سیاست‌ها را در اولویت قرار می‌دهد نه شخصیت‌ها». 

روزنامه پرفروش سان نیز با حمایت از سوناک نوشته که قدرت همراه توست و تصویر اصلی سوناک را نشان داد که یک شمشیر نوری در دست دارد. 

روزنامه میرور اما رویکرد متفاوتی داشته است. این روزنامه نوشت: «نخست وزیر جدید (منتخب) ما» سؤال این است «چه کسی به شما رای داده است؟»  میرور می‌نویسد: «دو برابر ثروتمندتر از پادشاه، آقای سوناک اکنون ریاست کاهش بی‌رحمانه هزینه‌های عمومی را بر عهده خواهد داشت.» این روزنامه همچنین نقل قولی از آنجلا راینر، که از حزب کارگر است را منتشر کرده که می‌گوید: «ما اکنون به انتخابات نیاز داریم». 

روزنامه دیلی رکورد اسکاتلند نیز با همان رویکرد میرور اسکاتلند به موضوع ریشی سوناک پرداخته و با انتخاب عنوان «مرگ دموکراسی» رویکردی انتقادی‌تر نسبت به انتخاب نخست وزیر جدید انگلیسی داشته است. این روزنامه خاطرنشان می‌کند که «حزب خودش چند هفته پیش او را رد کرد، اما به‌عنوان تنها نامزدی که تنها از حمایت ۱۰۰ نماینده برخوردار بود، ریشی سوناک قرار است نخست‌وزیر جدید بریتانیا شود». 

روزنامه فایننشال تایمز نیز که عموما رویکرد اقتصادی نسبت به تحولات سیاسی و بین المللی دارد، بر چالش‌های اقتصادی پیش روی نخست‌وزیر جدید تمرکز کرده است و می‌نویسد که «بازارها در پی آشفتگی تراس مشتاقانه منتظر «سود مالی کسل‌کننده» هستند. این روزنامه به نقل از نمایندگان حزب محافظه کار نوشته است که امیدوارند سوناک «بازارها را مطمئن کند و به کاهش هزینه‌های استقراض کمک کند». 

روزنامه معروف تایمز نیز بیشتر به هشدار سوناک به محافظه‌کاران اشاره کرده و نوشته است که «شکست در بهبود شکاف‌ها، مهمانی را «تمام» می‌کند. 

روزنامه تلگراف نیز موضع مشابهی اتخاذ کرده است و می‌نویسد: «هدف نخست وزیر این است که جناح‌های متخاصم را برای پایان دادن به بحران اقتصادی دور هم جمع کند.» 

روزنامه دیلی میل نیز در راستای گزارش روزنامه دیلی تلگراف به موضوع انتخاب ریشی سوناک پرداخته است و گزارش می‌دهد که سوناک «جوان‌ترین نخست وزیر مدرن ما – و اولین آنها با میراث آسیایی» خواهد بود. این روزنامه تحت عنوان «طلوع جدید برای بریتانیا» می‌نویسد که «مقابله حزب محافظه کار از اینجا شروع می‌شود»./مطالعات اروپا و بریتانیا

کلید واژه ها: انگلیس بریتانیا روزنامه های انگلیسی حزب محافظه کار آشوب در حزب محافظه کار بریتانیا ریشی سوناک


( ۳ )

نظر شما :