سرنوشت نخست وزیر چه خواهد بود؟

نتانیاهو، اسرائیل را وارد هرج و مرج کامل کرده است

۰۶ اسفند ۱۴۰۱ | ۰۸:۰۰ کد : ۲۰۱۷۹۴۶ اخبار اصلی خاورمیانه
آویگدور لیبرمن، وزیر دارایی سابق اسرائیل عنوان داشت که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل با رهبری‌اش بر دولت راستگرای تندرو کنونی تلاش می‌کند تا اسرائیل را به عنوان "یک سرزمین یهودی، دموکرات، لیبرال و صهیونیستی" نابود کند و فقط دو ماه بعد از روی کار آمدن آن دولت، ترس را در دل شهروندان برمی‌انگیزد.
نتانیاهو، اسرائیل را وارد هرج و مرج کامل کرده است

حسین فاطمی، روزنامه نگار

دیپلماسی ایرانی: تمام استان‌های کرانه باختری روز پنجشنبه در محکومیت جنایت روز چهارشنبه نیروهای اشغالگر صهیونیست در شهر نابلس که منجر به شهادت ۱۱ شهروند فلسطینی و مجروحیت ۱۰۲ تن دیگر شد، دست به اعتصاب فراگیر زدند. این اعتصاب تمام ابعاد زندگی را مختل نموده چرا که طی آن تمام مدارس، دانشگاه‌ها، بانک‌ها و اماکن تجاری تعطیل شده است و در عین حال برای افزایش سطح تقابل با اشغالگران و برگزاری تظاهرات خشم فراخوان گسترده‌ای داده شده است.

روز چهارشنبه هفته گذشته گروه‌های فلسطینی خواستار برگزاری اعتصاب در تمام استان‌های کرانه باختری در سوگ شهدای نابلس و محکومیت جنایات اشغالگران صهیونیست شدند. بنا بر اعلام مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، این نیروها در بیانیه‌هایی اعلام کردند که این اعتصاب در حمایت از هموطنان فلسطینی در نابلس برگزار می‌شود و ملت وفادار فلسطین از خود در برابر جنایتگری اشغالگران محافظت کرده و این جنایات هرگز آنان را به واهمه نمی‌اندازد.

پاسخ موشکی گروه‌های مقاومت در غزه به جنایت صهیونیست‌ها در نابلس

گروه‌های مقاومت فلسطینی شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف نوار غزه را هدف شلیک چندین موشک قرار دادند. به گزارش المیادین، حملات موشکی گروه‌های مقاومت فلسطینی بامداد امروز (پنجشنبه) از مناطق مختلف نوار غزه به سمت شهرک‌های اسرائیلی جنوب سرزمین‌های اشغالی انجام شده است. منابع خبری همچنین از شنیده شدن صدای انفجارهای پیایی در نوار غزه خبر داده‌اند که گمان می‌رود ناشی از تلاش سامانه پدافند هوایی گنبد آهنین رژیم صهیونیستی برای مقابله با موشک‌های مقاومت باشد.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در این باره اعلام کرد: چندین موشک شلیک شده از غزه به سمت شهرهای اسرائیلی در مجاورت نوار غزه را رهگیری کرده‌ایم. مقاومت فلسطین پیشتر و به دنبال جنایت روز چهارشنبه صهیونیست‌ها در نابلس به این رژیم هشدار داده بود و تاکید کرد که این اقدام را بی‌پاسخ نخواهد گذاشت.نظامیان اشغالگر اسرائیلی صبح چهارشنبه به شهر نابلس در کرانه باختری یورش بردند که این حمله به شهادت ۱۱ فلسطینی و مجروح شدن بیش از ۱۰۰ تن انجامید.

واکنش نتانیاهو به حوادث نابلس 

نخست وزیر رژیم صهیونیستی به حوادث شهر نابلس و حمله ارتش این رژیم به غزه واکنش نشان داد. به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: «ما سیاست واضحی را برای حمله به دشمن در هر جایی که باشد و با قدرت لازم در پیش گرفته‌ایم. نیروهای ارتش ما بعد از شلیک چند موشک از غزه به اسرائیل به حماس در غزه حمله کردند و در نابلس تعدادی از "تروریست‌ها" را که قصد حمله به ما را داشتند به قتل رساندند.»

وی عنوان داشت: «کسانی که بخواهند ما را مورد آزار و اذیت قرار دهند ما آنها را به قتل می‌رسانیم.»ارتش رژیم صهیونیستی پیش از این از انجام حملاتی به نوار غزه بعد از شلیک چند راکت از این منطقه به سمت شهرک‌های اراضی اشغالی خبر داد.ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که جنگنده‌های این رژیم پایگاه نظامی حماس در شمال غزه را مورد هدف قرار دادند. پیش از این نیز فلسطینی‌ها مراسم تشییع پیکر ۱۰ شهید را که در یورش نیروهای اسرائیلی به شهر نابلس به شهادت رسیدند، برگزار کردند.

همچنین وزارت بهداشت فلسطین از شهادت یک تن دیگر در نابلس خبر داد. وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد، ماه‌های ژانویه و فوریه ۲۰۲۳ از زمان آغاز انتفاضه دوم فلسطین در سال ۲۰۰۰ خونین‌ترین ماه‌ها بوده است و در این مدت ۶۱ فلسطینی شهید شده‌اند.

 ارتش صهیونیستی اهدافی را در نوار غزه بمباران کرد

ارتش رژیم صهیونیستی صبح روز پنجشنبه اعلام کرد که حملات هوایی را علیه نوار غزه صورت داده است. به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، ارتش رژیم صهیونیستی صبح امروز پنج‌شنبه اعلام کرد که بعد از رهگیری شش فروند موشک شلیک شده از نوار غزه به سمت شهرک‌های صهیونیست‌نشین حملات هوایی را علیه نوار غزه صورت داده است.ارتش رژیم صهیونیستی در صفحه توییتر خود نوشت: «گزارش اولیه - ارتش اسرائیل در حال بمباران غزه است. جزئیات بیشتر متعاقبا اعلام می‌شود.»

پیش از این، آویخای ادرعی، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی مدعی رهگیری شش فروند موشک شد. وی گفت، سامانه گنبد آهنین پنج موشک از مجموع شش موشک شلیک شده از نوار غزه را رهگیری کرد و موشک دیگر در منطقه‌ای باز سقوط کرد.المیادین گزارش داد، گروه‌های مقاومت فلسطینی شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف نوار غزه را هدف شلیک چندین موشک قرار دادند.

مقاومت فلسطین پیشتر و به دنبال جنایت روز چهارشنبه صهیونیست‌ها در نابلس به این رژیم هشدار داده بود و تاکید کرد که این اقدام را بی‌پاسخ نخواهد گذاشت. نظامیان اشغالگر اسرائیلی صبح چهارشنبه به شهر نابلس در کرانه باختری یورش بردند که این حمله به شهادت ۱۱ فلسطینی و مجروح شدن بیش از ۱۰۰ تن انجامید.

نتانیاهو اسرائیل را وارد هرج و مرج کامل کرده است

وزیر سابق اسرائیلی با انتقاد شدید از بنیامین نتانیاهو، گفت که او اسرائیل را وارد هرج و مرج کامل کرده است. به گزارش اسپوتنیک، آویگدور لیبرمن، وزیر دارایی سابق اسرائیل عنوان داشت که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل با رهبری‌اش بر دولت راستگرای تندرو کنونی تلاش می‌کند تا اسرائیل را به عنوان "یک سرزمین یهودی، دموکرات، لیبرال و صهیونیستی" نابود کند و فقط دو ماه بعد از روی کار آمدن آن دولت، ترس را در دل شهروندان برمی‌انگیزد.

لیبرمن گفت که نتانیاهو گاهی تسلیم باج خواهی ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی و گاهی بتسلئیل اسموتریچ، وزیر دارایی می‌شود؛ به این دلیل که دولت کنونی اسرائیل چند رئیس و نه فقط یک رئیس دارد.وی اظهار کرد، «اصلاحات قضائی جدید بر جرایم نتانیاهو که در آنها متهم است، سرپوش می‌گذارد که عبارت از چهار پرونده به اتهام فساد و خیانت در امانت است.» لیبرمن عنوان داشت که اصلاحات قضائی ضرر شدیدی به اقتصاد اسرائیل وارد می کند، این اصلاحات به منزله سقوط به سمت پرتگاه است. وی در این راستا به کاهش ارزش واحد پولی اسرائیل "شِکل" و نیز کاهش ارزش سهام در بورس اشاره کرد.

کلید واژه ها: لیبرمن نتانیاهو نابلس نوار غزه کرانه باختری رود اردن اسرائیل فلسطین


( ۴ )

نظر شما :