کمک های ۲.۷ میلیارد دلاری تازه آلمان به اوکراین

وقتی زلنسکی جنگنده می خواهد، شولتز ساکت نگاه می کند

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۱۶:۰۰ کد : ۲۰۱۹۵۳۲ اخبار اصلی اروپا
برای اولین بار، کی یف می تواند روی بسته ای از برلین به ارزش میلیاردها یورو حساب کند. تاکنون تنها ایالات متحده آمریکا در چنین مقیاسی عمل کرده است. 
وقتی زلنسکی جنگنده می خواهد، شولتز ساکت نگاه می کند

نویسنده: گرگور شوونگ

دیپلماسی ایرانی: ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین در پنجمین سفر خود به خارج از کشور برای سومین بار با اولاف شولتز، صدراعظم آلمان به صورت حضوری ملاقات کرد. آلمان از دیرباز متحد دشواری برای اوکراین بوده است و کی یف و برلین اکنون می خواهند به این قسمت پایان دهند.

به عنوان هدیه خوش آمدگویی، شولتز یک بسته تسلیحاتی به ارزش 2.7 میلیارد یورو برای اوکراین تهیه کرد: آلمان تعداد بیشتری نفربر زرهی، لئوپارد-1های قدیمی، هویتزر، خودروهای زرهی رزمی، پهپادهای شناسایی و مهمات را تامین می کند. این بزرگ ترین بسته کمکی دولت فدرال از آغاز جنگ است.

بدین ترتیب، شولتز به استراتژی قبلی تحویل سلاح به صورت تکه تکه و پس از فشار بین المللی پایان می دهد. برای اولین بار، کی یف می تواند روی بسته ای از برلین به ارزش میلیاردها یورو حساب کند. تاکنون تنها ایالات متحده آمریکا در چنین مقیاسی عمل کرده است. 

تا پیش از این، شولتز همواره با تحویل سلاح های سنگین مخالفت می کرد. برای تقریبا یک سال، صدراعظم قاطعانه ارسال تانک های غربی را که کی یف تنها چند ماه پس از شروع جنگ درخواست کرده بود، به دلایل مختلف رد کرد. تنها زمانی که فشار متحدان بسیار زیاد شد، آلمان در آغاز سال یک ائتلاف تانک ایجاد کرد که اکنون وعده 70  تانک مدرن لئوپارد 2 و بیش از 100 تانک لئوپارد 1 را داده که برخی از آنها تحویل داده شده است.

این تغییر مسیر، نقطه عطفی در سیاست آلمان در اوکراین بود. علاوه بر این، بوریس پیستوریوس، پست وزارت دفاع را بر عهده گرفت. به گفته محافل دولت اوکراین، از آن زمان تاکنون، به درخواست‌های کی‌یف به طور سازنده‌تری برخورد شده است. بنابراین، بسته جدید تسلیحات هم در برلین و هم در کی یف به عنوان اولین گام برای ورود به عصر جدید تلقی می شود.

منبع: دی ولت (آلمان) / تحریریه دیپلماسی ایرانی/11

کلید واژه ها: اولاف شولتس آلمان ایالات متحده امریکا امریکا اوکراین ولودیمیر زلنسکی روسیه روسیه و اوکراین جنگ اوکراین حمله روسیه به اوکراین آلمان و اوکراین آلمان و روسیه


( ۸ )

نظر شما :

ناشناس ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ | ۰۹:۲۲
دلم به حال اروپای پر ادعا می سوزد . به شکل وحشیانه ای توسط آمریکا تحت فشار است . هزینه های مادی و معنوی جنگی را می پردازد که برنده ی نهایی آن هر که باشد ، قطعا اروپا نیست .