یورش ها تا کجا ادامه دارند؟

از جنین و غزه تا نابلس

۱۷ تیر ۱۴۰۲ | ۱۴:۰۰ کد : ۲۰۲۰۵۰۱ اخبار اصلی خاورمیانه
گویا دور جنایت ها وتجوازات رژیم صهیونیستی تمامی ندارد. بعد از جنین و غزه این بار نوبت به نابلس رسید. منابع خبری صبح دیروز (جمعه) از یورش نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی به نابلس و شهادت دو فلسطینی خبر دادند
از جنین و غزه تا نابلس

حسین فاطمی، روزنامه نگار

دیپلماسی ایرانی: گویا دور جنایت ها وتجاوزات رژیم صهیونیستی تمامی ندارد. بعد از جنین و غزه این بار نوبت به نابلس رسید. منابع خبری صبح دیروز (جمعه) از یورش نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی به نابلس و شهادت دو فلسطینی خبر دادند. شبکه فلسطین الیوم در این باره اعلام کرد نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی به محله قدیمی نابلس در کرانه باختری یورش برده و یک خانه را محاصره کردند. طبق این گزارش، درپی این یورش نیروهای مقاومت اقدام به مقابله با این حمله کرده و درگیری مسلحانه شدیدی میان دو طرف شکل گرفت. منابع خبری اعلام کردند که نیروهای اسرائیل به شکل گسترده‌ای در خیابان «حطین» در نابلس مستقر شده‌اند.همچنین نیروهای مقاومت با استفاده از یک بمب خودروی حامل صهیونیست‌ها را منفجر کردند. در این راستا،‌ «جهاد اسلامی» شهادت حمزه مقبول و خیری شاهین از نابلس را تسلیت گفت و تاکید کرد، خون شهدا باعث انتقام خواهد شد.

هم چنین شهرک نشینان صهیونیستی برای دومین بار آمبولانس بیمارستان دولتی سلفیت را در شهر قلقیلیه مورد تجاوز قرار دادند. به گزارش سایت خبری معا، وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد، شهرک نشینان آمبولانس حامل کودکی که دچار سوختگی شده بود، هنگام انتقال از بیمارستان دولتی سلفیت به بیمارستان رفیدیا، در نزدیکی قلقیلیه مورد تجاوز قرار دادند.

این وزارتخانه اعلام کرد، این کودک و کادر پزشکی از این حمله در امان ماندند و به مقصد رسیدند.پیش از این هم آمبولانس بیمارستان دولتی قلقیلیه که حامل یک کودک با جراحت‌های جدی بود در معرض چنین تجاوز مشابهی قرار گرفت.می الکلیه، وزیر بهداشت فلسطین این تجاوزات را محکوم کرد و گفت، در سایه سکوت بین‌المللی و سیاست یک بام و دو هوایی که کشورهای جهان در پیش گرفته‌اند، چنین صحنه‌هایی تکرار می‌شوند. وی افزود، شهرک نشینان و ارتش رژیم صهیونیستی نقضی نمانده که مرتکب نشده باشند.

در سوی دیگر رسانه‌های لبنانی اعلام کردند که روز پنج‌شنبه یک راکت از منطقه‌ای در جنوب لبنان به سمت اراضی اشغالی شلیک شد و در پی آن ارتش رژیم صهیونیستی نیز چند خمپاره شلیک کرد. در این باره سایت النشره به نقل از برخی منابع امنیتی اعلام کرد که روز پنج شنبه یک راکت از ارتفاعات نزدیک به مزرعه بسطره در شهرک کفرشوبا واقع در جنوب لبنان به سمت منطقه اشغالی مزارع شبعا شلیک شد و به دنبال آن ارتش رژیم صهیونیستی حدود ۲۰ خمپاره به مناطق کفرشوبا، مزرعه حلتا و کفر حمام در جنوب لبنان شلیک کرده که موجب آتش‌سوزی در این نقاط شد.

حزب‌الله لبنان امروز با انتشار بیانیه‌ای درباره اقدامات خطرناک رژیم صهیونیستی در بخش شمالی روستای مرزی الغجر که سازمان ملل آن را به عنوان خاک لبنان به رسمیت شناخته هشدار داد و آنها را به منزله اشغال کامل بخش لبنانی روستا با زور اسلحه و نه فقط اقدام روتین اشغالگران دانست و از دولت و ملت لبنان خواست برای جلوگیری از تثبیت اشغال این روستا اقدامی را در پیش بگیرند.

-    پاسخ مقاومت هم چنان ادامه دارد

به موازات تداوم تجاوزات صهیونیست ها، واکنش ها گروه های فلسطینی هم با قدرت ادامه دارد. کما اینکه در پی عملیات تیراندازی روز پنج شنبه به سمت نظامیان صهیونیست در شهرک کدومیم در غرب نابلس، یک نظامی صهیونیست کشته و یک شهرک نشین زخمی شد. منابع خبری عبری اعلام کردند که مجری عملیات تیراندازی در نزدیکی شهرک کدومیم در شرق قلقیلیه (غرب نابلس)، پس از عملیات تحت تعقیب نیروهای صهیونیست قرار گرفته و در درگیری با آنان به شهادت رسیده است.

عملیات روز پنج شنبه در شهرک کدومیم در دو منطقه اتفاق افتاده است. ابتدا مجری عملیات یک گشتی صهیونیست را در این شهرک به گلوله بسته و سپس از این منطقه عقب‌نشینی کرده و در ادامه مسیر خود به سمت خودروی یک شهرک‌نشین صهیونیست هم تیراندازی کرده است.منابع عبری زبان ساعتی بعد اعلام کردند که یکی از نظامیان مجروح در این عملیات به هلاکت رسیده است. پایگاه خبری عبری زبان خدشوت اسرائیل اعلام کرد که نظامی به هلاکت رسیده در عملیات تیراندازی امروز در شهرک کدومیم در شرق قلقیلیه، یکی از نیروهای تیپ گعفاتی به اسم «شیلو امیر» بوده است.

در عرصه سیاسی هم معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در سخنانی در پاسخ به اظهارات وزیر جنگ رژیم صهیونیستی درباره کرانه باختری و حمله اخیر به جنین گفت که «درپیش گرفتن سیاست اعمال شده در غزه در کرانه باختری به معنای شکست رژیم صهیونیستی در این منطقه است.» به نوشته روزنامه القدس العربی، صالح العاروری، معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در این باره اظهار کرد: نتیجه جنگ در غزه ریشه کن کردن رژیم اشغالگر، شکست آن و تبدیل غزه به پایگاهی برای مقاومت برای دفاع از کل ملت فلسطین بود. وی افزود: اگر رژیم اشغالگر بخواهد همین سیاست را در کرانه باختری اجرا کند، با شکست به پایان راه می‌رسد، سپس ریشه کن شده و از کرانه باختری بیرون رانده می‌شود.

العاروری تاکید کرد: وضعیت مقاومت در کرانه باختری در حال توسعه است و پس از حمله به جنین رژیم اشغالگر با مشاهده پیشرفت آن به همان شکلی که در غزه رخ داد، وحشتناک است. وی همچنین گفت: نبرد جنین الگوی پیروزی و نماد مقاومت است؛ چراکه صهیونیست‌ها شکست خورده و دست از پا درازتر از آن خارج شدند.العاروری افزود: نبرد جنین الگوی پیروزی است و ما باید به این نتیجه برسیم که اگر مقاومت در همه مناطق در همین سطح وارد شود، فرصتی برای بیرون راندن رژیم اشغالگر از کل کرانه باختری داریم.وی در ادامه مقاومت و اتحاد ملت فلسطین را تنها گزینه واقعی برای شکست رژیم صهیونیستی دانست.این اظهارات پس از آن بیان شد که یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی درباره حمله اخیر به جنین گفته بود ارتش این رژیم سیاستی را که در غزه اعمال کرده بود در برهه فعلی در کرانه باختری در پیش گرفته است.

کلید واژه ها: ارتش رژیم صهیونیستی شهرک نشینان حماس حزب الله لبنان نابلس نوار غزه جنین


( ۱ )

نظر شما :