نهادهای حقوق بشری چشمان خود را بسته اند

کودک کشی، وجه مشترک اسرائیل و پ.ک.ک

۲۸ آبان ۱۴۰۲ | ۱۲:۰۰ کد : ۲۰۲۳۱۰۰ اخبار اصلی خاورمیانه
اسرائیل و پ.ک.ک، در هر موردی اختلاف‌نظر و تفاوت داشته باشند، در کشتار کودکان مانند هم عمل می‌کنند و این عمل را با قدرت و افتخار انجام می‌دهند و تکذیب هم نمی‌کنند.
کودک کشی، وجه مشترک اسرائیل و پ.ک.ک

دیپلماسی ایرانی: یکی از وجوه اشتراک اسرائیل و پ.ک.ک در نوع جنایات آنها به خصوص است.

به گزارش دیپلماسی ایرانی، تروریست‌ها شاید در ایدئولوژی با هم اختلاف داشته باشند، شاید شیوه جنگ و قدرت تخریب آنها با هم متفاوت باشد، شاید در جغرافیای متفاوتی فعالیت کنند، شاید سطح فعالیت آنها با هم یکسان نباشد و برخی گروه باشند و برخی دولت؛ اما در یک چیز مشترک هستند، کشتار کودکان.

اسرائیل و پ.ک.ک، در هر موردی اختلاف‌نظر و تفاوت داشته باشند، در کشتار کودکان مانند هم عمل می‌کنند و این عمل را با قدرت و افتخار انجام می‌دهند و تکذیب هم نمی‌کنند.

روزانه ده‌ها کودک در غزه توسط اسرائیل و با حمایت و رضایت غرب و آمریکا، کشته می‌شوند و هر روز چندین کودک به دلیل ایدئولوژی احمقانه پ.ک.ک جان خود را از دست می‌دهند و صدها نهاد حقوق بشری، چشمان خود را بر رفتار پ.ک.ک بسته‌اند.

آمریکا این گروه را در فهرست سیاه قرار داده است، اما در سوریه با آن برای غارت ثروت نفت سوریه همکاری می‌کند. تفاوت در تعداد کودکان کشته شده که آن هم ناشی از قدرت تخریبی متفاوت پ.ک.ک و اسرائیل است.

اگر پ.ک.ک، مانند اسرائیل، جنگنده و تانک داشت، کودکان کُرد زیادی هر روز سرنوشتی مشابه کودکان غزه می‌داشتند.

در جدیدترین جنایت پ.ک.ک، این گروه تروریستی به مرگ دو کودک‌سرباز خود اعتراف کرده است و مدعی شده که آنها در جنگ با ترکیه کشته شده‌اند.

اما خوب است پاسخی برای برخی سوالات هم داشته باشند از جمله اینکه، چرا باید پ.ک.ک از کودکان در جنگ استفاده کند؟ تصویر این افراد نشان می‌دهد آنها – حداقل – در زمان عضویت، زیر سن قانونی بوده‌اند. چرا پ.ک.ک همچنان به سیاست خود در قربانی کردن کودکان و جوانان کُرد ادامه می‌دهد؟ چرا فرزندان سران پ.ک.ک، در جنگ حضور ندارند؟

به راستی این افراد در چند سالگی و چگونه به عضویت پ.ک.ک در آمده‌اند؟ آیا نهادهای حقوق بشری این مسائل را مورد توجه خود قرار می‌دهند؟ به نظر می آید تا به امروز تنها پاسخ پ.ک.ک/ پژاک، ادامه تلاش برای قتل‌عام کودکان کُرد در جنگ بی‌حاصل با ارتش ترکیه بوده و هست.

کلید واژه ها: کودکان کودک کشی پ.ک.ک اسرائیل فلسطینیان اسرائیل و فلسطین حمله اسرائیل به غزه کردهای سوریه امریکا مجامع جهانی حقوق بشر


( ۱۴ )

نظر شما :

ناشناس ۲۸ آبان ۱۴۰۲ | ۱۴:۱۰
نه به آن رویکرد همیشگی برای مخالفت با ترکیه به هر بهانه و دلیل و نه به این کوبیدن سطحی و بدون مستندات پ.ک.ک که در قالب یادداشت بدون ارجاعات و نام نویسنده! اگر هدف این باشد که خود را بی طرف نشان دهید و بگویید با ترکیه دشمنی ندارید، بعید است مخاطبین قبول کنند! تشابه اسراییل و پ.ک.ک هم خیلی ناشیانه انجام شده است. اگر کمبود مطلب دارید، دلیل نمی شود به هر بهانه ای مطلب جدید تولید کنید.
اطلس ۲۸ آبان ۱۴۰۲ | ۱۶:۴۳
من سیاست تروریستی می شناسم نه تنها در ایدولوژی بلکه در عمل نسل کشی هیچ تمایزی بین افراد قایل نیست و اسم ان پانترکیسم حکومتی است که قاتل روزنامه نگار ارمنی را ازاد میکند (آزادی "اُگون ساماست" قاتل مشهور ترکیه از زندان، خبری بود که در رسانه های این کشور مانند یک بمب منفجر شد و سر و صدا به راه انداخت. او همان فردی است که در سال 2007 میلادی، در روز روشن و در کمال خونسردی، به سوی هرانت دینک روزنامه نگار ارمنی شلیک کرد و او را در ساختمان روزنامه اش به قتل رساند. این ترور سیاسی و جنجالی، در همان زمان بازتاب گسترده ای در رسانه های جهان پیدا کرد و تحلیلگران را به سوی اهمیت چالش های تاریخی بین ملی گرایان ترک و اقلیت ارمنی ساکن ترکیه سوق داد.) اما منکر یا تایید اقدامات گروهک پ ک ک نیستم
.... ۲۸ آبان ۱۴۰۲ | ۱۶:۴۴
واسه پ ک ک نوجوانان (نه به گفته ی نوشته ی شما کودک !!!) بجنگند انهم برای گرفتن حق و مبارزه با نابرابری و تبعیض درترکیه میشه کودک کشی !!! و به یه رژیم شیطانی که همه دنیا میشناسنش تشبیه میشه !!! ولی جاهای دیگه این نوجوانان میشن نوجوانان دلیر و از خودگذشته ! چقدر اسکیل و مترشماها عجیب و غریب و متغییره !!! فکر کردم نوشته یک روزنامه ترکیه رو ترجمه کردید !!!!
خسرو ۲۸ آبان ۱۴۰۲ | ۲۱:۰۳
این کودکان در چند سالگی و چگونه به عضویت پ ک ک در آمده اند ؟ بیش از ۲۰ کانال ماهواره ای و سایت‌های اینترنتی و برخی الیت تحصیل کرده خائن به وطن (در هر چهار کشور محل زندگی عشایرکرد) مدام افکار ناسیونالیستی کردی را به مغز نوجوانان پمپ می‌کنند و سپس در موقع مناسب با قول فرار به اروپا یا دادن سلاح و یا ... نوجوان را فریب داده و راهی کوه می‌کنند بعد از آن دیگر امکان برگشت وجود ندارد کسانی که بخواهند فرار کنند کشته می‌شوند و دختر بچه ها نقل و نبات محافل فرماندهان ...
علی ۲۹ آبان ۱۴۰۲ | ۰۸:۱۳
اصلا رفتار پ ک ک قابل توجیه نیست بجای چنین مقایسه ای بهتر بود ترکیه و اسراییل را در بمباران مناطق غیر نظامی و ژینوساید سیستماتیک در سوریه و بیرون کردن کردها از سرزمین و چایگزین کردن با اعراب سلفی مقایسه می کردید
فرهاد ۲۹ آبان ۱۴۰۲ | ۰۹:۰۶
پ ک ک و اسرائیل لااقل با هم دشمن هستند به دلیل نقش موساد در دستگیری اوجالان. بهتر بود وجه اشتراک اسرائیل با ترکیه و باکو را که یکی بزرگترین شریک تجاری منطقه ای و دیگری خریدار عمده سلاح اسرائیل است را میگفتید که همگی در کشتار کودکان کرد و ارمنی در سال‌های اخیر نقش عمده داشته اند و اتفاقا تعداد کودکانی که ترکیه و باکو کشته اند بیشتر از اسرائیل است. حالا شما نگران این شده اید که سرباز کشته شده پ ک ک در زمان عضویت زیر سن قانونی بوده!!؟ اصولا حکومت ترکیه به کدام قانون بین المللی پایبند است که از پ ک ک این انتظار را دارید؟ آن هم وقتی که ترکیه بزرگترین زندان روزنامه نگاران و سیاستمداران است.
مهدی ۲۹ آبان ۱۴۰۲ | ۱۰:۰۳
مقایسه ای کاملا بی ربط و جانبدارانه ، نویسنده به خیال خودش سعی کرده شراکت پانترکای مزدور در نسل کشی غزه توسط صهیونیستهای پلید رو با این اراجیف لاپوشانی کند
.... ۲۹ آبان ۱۴۰۲ | ۱۱:۴۲
به اون پانترکی که ادای پانترک خوب رو درمیاره و خیلی تلاش میکنه خودشو لو نده ! (جالبه همشون هم نامهای باستانی ایرانی رو روی خودشون میذارن !!!) : کردها عشایر نیستن که اگه عشایر بودن به اجداد شماها که از آسیای میانه و دشتهای گبی اومدن چی باید گفت ؟؟!! کردها اصیلترین ایرانیان سرزمین ایران هستند و اگه بازهم ترکان عثمانی نبودند !!! اکنون چهار پاره نشده بودند و در خانه خودشان زندگی و میزبانی میکردند!!!
خسرو ۲۹ آبان ۱۴۰۲ | ۲۰:۲۸
پانکردها با ترس و احتیاط سعی می‌کنند از پ ک ک دفاع کنند چون جسارت ندارند و در ضمن می‌دانند که نوشته بالا صحیح است ما ترکهای ایرانی سه هزار سال پیش از سیبری آمدیم و بعد از ما دیگران آمدند وعشایر کرد در ۳۰۰ سال گذشته از هند آمده اند ولی مشکلی ندارد همه مان هم وطنیم اصیل و نااصیل نداریم که نژادپرستی در اسلام جایی ندارد ما از مردم کرد هم دفاع میکنیم هیچ کس و هیچ گروهی به هیچ بهانه ای حق ندارد نوجوانان دختر و پسر عشایر کرد را به کوهها کشانده و قربانی مطامع خیانتکارانه و تجزیه طلبانه دشمنان ایران کند
کوروش ۳۰ آبان ۱۴۰۲ | ۱۲:۲۷
ترکها ار مغولستان و دشت‌های آسیای میانه چند قرن بعد از اسلام آمدند و جالب است مهاجرت آریایی‌ها از سیبری را به خودشان نسبت می‌دهند و حتی انقدر ابتکار هم ندارند که اسم یک منطقه دیگر را جعل کنند! پانترکیسم حتی در جعل هم فشل است. شما نسل کشی نکنید در خاورمیانه و گروه های تروریستی داعش و النصره و ... ایجاد نکنید و به همسایگان تان حمله نکنید کافی است. کردها و بقیه مردم خاورمیانه به شما نیازی ندارند.
آریایی ۰۱ آذر ۱۴۰۲ | ۱۴:۱۱
وقتس رسیده پانترکها و پانمغولها به دشت‌های آسیای مرکزی برگردند منطقه را برای ساکنین اصلی آن یعنی آریایی‌ها که قبل از ورود بربرها در ‌کنار هم زندگی می‌کردند به جا بگذارند.
جعفری پور ۲۲ آذر ۱۴۰۲ | ۲۳:۳۴
پ ک ک کومله فاشیست هستند مثل اسراییل ورژیم زلنسکی