انتخابات امریکا؛ زمانی برای تصمیم‌گیری

۱۵ آبان ۱۳۸۷ | ۱۳:۱۶ کد : ۳۱۰۸ آمریکا
پیش از طوفان، آرامش برقرار بود. باراک اوباما با سفر به هر گوشه‌ای از کشورش طی 21 ماه رقابت انتخاباتی، یکی از سخت ترین نبردها و گرانقیمت‌ترین تبلیغات تاریخ امریکا را رقم زد و روز گذشته اعلام کرد که با خوشحالی هرآنچه را سرنوشت برای او رقم بزند می پذیرد. مقاله‌ نشریه تایمز در مورد انتخابات امريکا
انتخابات امریکا؛ زمانی برای تصمیم‌گیری
پیش از طوفان، آرامش برقرار بود. باراک اوباما با سفر به هر گوشه ای از کشورش طی 21 ماه رقابت انتخاباتی، یکی از سخت ترین نبردها و گرانقیمت ترین تبلیغات تاریخ امریکا را رقم زد و روز گذشته اعلام کرد که با خوشحالی هرآنچه را سرنوشت برای او رقم بزند می پذیرد.
 
وی گفت: می دانید، احساس آرامش می کنم، چراکه نگرش من این است که هرکاری را که می توانستیم انجام دادیم، اکنون این به مردم بستگی دارد که انتخاب خود را انجام دهند. و سوال این است که چه کسی بیشتر می‌خواهد؟ و من امیدوارم که طرفداران ما خیلی بیش از اینها را طلب کنند، چرا که من فکر می کنم این همان چیزی است که کشور به آن نیاز دارد.
 
اما در عین حال پیش از آغاز رای گیری مرگ مادربزرگ اوباما از سرطان غمی بزرگ به حساب می آید. دو هفته پیش وی رقابت های انتخاباتی را ترک کرد تا به دیدار مادر بزرگ 86 ساله خود برود، همان کسی که در واقع باراک اوباما را در هاوایی بزرگ کرده بود و وی نگران این بود که نمی تواند شاهد پیروزی نوه اش در انتخابات باشد.
 
دموکرات ها اطمینان دارند که امریکا آماده است تا اولین رییس جمهور رنگین پوست خود را امروز انتخاب کند و این درحالی است که پیش بینی می شود این انتخابات با حضور 130 میلیون نفر در امریکا برگزار شود، که اگر چنین باشد، میزان مشارکت مردم در این انتخابات رکوردی تاریخی در امریکا را خواهد شکست. با وجود آنکه نتایج پیش بینی ها در روزهای آخر در ایالت هایی کلیدی مانند اوهایو و فلوریدا به یکدیگر بسیار نزدیک بود، اوباما اعلام کرد که به نتایج این انتخابات بسیار خوشبین است.
 
روز گذشته وی در شهر جکسون ویل در ایالات فلوریدا حضور داشت و این آخرین نقطه از سفر وی بود که به سمت شیکاگو در حرکت بود. باراک اوباما از ماه ژوئن تا به امروز 60 هزار کیلومتر را پیموده است و برای رقابت های انتخاباتی خود 640 میلیون دلار هزینه کرده است، که توسط 1.5 میلیون داوطلب کمک به وی پرداخت شد.
 
جان مک کین که تنها به هفت ایالات امریکا سفر کرده است روز گذشته اعلام کرد که هیچ کس حتی دموکرات‌ها نیز نمی دانند اما مک کین برگشته است و ما برنده انتخابات خواهیم بود.
 
کاندیدای جمهوری خواهان در این چند روز اخیر آرامش بیشتری پیدا کرده است و این درحالی است که طی هفته‌های گذشته وی بیش از امروز نگران بود. همچنین حزب جمهوری خواه اعلام کرده است که ماهی بزرگ را از آب بیرون خواهد کشید.
 
هرچند باراک اوباما فردای انتخابات امروز را می بیند و خود را آماده ورود به کاخ سفید کرده است، اما دو جنگ ناتمام و یک بحران اقتصادی در انتظار رییس جمهور بعدی امریکا در کاخ سفید است.
در حالی که دموکرات ها امیدوارند که نتایج انتخابات به سمت آنها عوض شود باراک اوباما اعلام کرد که ما به تنهایی مشکلات را حل نخواهیم کرد و مسلما با حزب دیگر همکاری می کنیم.
 
گوردن بروان، نخست وزیر بریتانیا که برای حضور در کنفرانس نفت در ابوظبی است در سخنرانی خود اعلام کرد که رییس جمهور بعدی امریکا باید بدون درنگ به کمک طوفان اقتصادی بشتابد که جهان را دربرگرفته است. وی هشدار دارد که اقتصاد جهانی چنان آسیب پذیر است که طی این 77 روز تغییرات در واشنگتن جهان را به کام خود می کشد.
او گفت که من فکر می کنم رهبری جهان باید ادامه داشته باشد.

نظر شما :