کشور دوست و برادر امارات در به کار بردن کلمات دقت کند!

۰۴ اردیبهشت ۱۳۸۹ | ۲۲:۵۰ کد : ۷۴۲۵ سرخط اخبار
کشور دوست و برادر امارات در به کار بردن کلمات دقت کند!

سخنگوی وزارت امور خارجه با ابراز تردید در اصالت منابعی که اظهاراتی منتسب به وزیر خارجه امارات نقل کرده اند نسبت به واکنش مردم ایران به این نوع اظهارات در صورت تکرار آن به شیخ نشین امارات هشدار صریح داد.

رامین مهمانپرست در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص موضع گیری نقل شده از وزیر خارجه امارات که در آن به صورت وقیحانه و گستاخانه جمهوری اسلامی ایران با رژیم اشغالگر قدس مورد قیاس قرار گرفته است تصریح کرد: امیدواریم این مطالب صحت نداشته باشد.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد منابعی که این اظهارات را نقل کرده اند  اشتباه کرده و در نقل این سخنان دچار بی دقتی شده باشند.

مهمانپرست با اشاره به سخنان نسبت داده شده به مقام اماراتی یادآور شد: در رابطه با اظهاراتی که درباره جزایر ایرانی صورت گرفته به مقامات کشور امارات و دیگر کشورهای همسایه و دوست و برادر توصیه می کنیم در به کارگیری کلمات و واژه ها دقت کافی را داشته باشند
سخنگوی وزارت خارجه تاکید کرد: چیزی که درباره جزایر ایرانی نقل شده و مقایسه ای که بین جمهوری اسلامی ایران و رژیم اشغالگر قدس انجام شده مردم ما را به شدت حساس کرده است.

مهمانپرست باردیگر ابراز امیدواری کرد که منابعی که اظهارات را نقل کرده اند صحت نداشته باشند و یا در نقل دچار اشتباه شده باشند .

وی تاکید کرد در صورت  صحت داشتن این اظهارات ما احساس می کنیم کنترل کردن احساسات مردم نسبت به این اظهارات نسنجیده  سخت خواهد بود!

مهمانپرست با اعلام هشدار نسبت به تکرار این نوع اظهارات گفت: تکرار این حرف ها واکنش شدید مردم ایران را به دنبال دارد و اگر اظهارات از حد متعارفش خارج شود عکس العمل مناسب ایران را به دنبال خواهد داشت.

گلایه آیت الله سیستانی از دولت ایران

در دیدار یک چهره سیاسی جمهوری اسلامی ایران با آیت الله سیستانی در عراق، این مرجع تقلید شیعیان از عدم ارتباط مسئولان دولت ایران با ایشان گلایه کرده و تاکید کرده‌اند که اخبار و گزارش‌های مربوط به ایران از کانال های رسمی مسئولان دولتی دراختیار وی قرار نمی‌گیرد.

به گزارش فردا در این دیدار که درباره تحولات اخیر عراق و انتخابات در این کشور و همچنین حوادث بعد از انتخابات ایران بحث شده، آیت‌الله سیستانی فرموده‌اند که از وفاق و اتحاد ائتلاف‌ها و گروه‌های سیاسی شیعه دفاع می‌کنند اما به هیچ وجه از لیستی در برابر لیست دیگر حمایت نخواهند کرد.

ایشان با بیان اینکه وارد مسائل داخلی و درگیریهای ائتلاف‌ها و گروه‌های سیاسی عراق نمی‌شوند، تاکید کرده‌اند که آنها به حرف های من آیت الله سیستانی توجه نمی‌کنند و ما هم علاقه‌ای به دخالت در امور مربوط به آنها نداریم. با این حال از وفاق و اتحاد آنها حمایت می‌کنیم.

آیت‌الله سیستانی در باره تحولات سیاسی بعد از انتخابات در ایران هم تصریح کرده‌اند که مسئولان دولتی ایران هیچ ارتباطی با ایشان نداشته و لذا اخبار و گزارش های مربوط به ایران از طریق کانال‌های دیگری همچون رسانه‌های خارجی به دفتر ایشان می‌رسد.

معظم‌له با گلایه از این عدم ارتباط، برخی مواضع اعضای دفترشان در ایران در خصوص حوادث بعد از انتخابات را به همین مساله ارتباط داده‌اند.

سپاه جايگزين توتال و شل مى‌شود

سردار سرتيپ پاسدار يدالله جوانى ، فارغ‌‌التحصيل رشته علوم استراتژيک با گرايش علوم دفاعى از دانشگاه عالى دفاع ملى است که از اشراف بالايى نسبت به مسايل نظامى برخوردار است.
آنگونه که خود مى‌گويد ابتدا در سال 1359 به عنوان بسيجى وارد مجموعه سپاه شده و با آغاز جنگ تحميلى به‌طور رسمى به عضويت سپاه در مى‌آيد.

جوانى هم اکنون رئيس اداراه سياسى سپاه است.وى در گفت‌وگوى تفصيلى با ايلنا ضمن تشريح جزييات تاسيس سپاه،به تحولات سياسى روز از جمله حوادث بعد از انتخابات و تعطيلى دو حزب اصلاح طلب اشاره مى‌کند و معتقد است دوم خرداد آغاز يک تهديد نرم بود.

سردار جوانى در خصوص ادعاى برخى که خود را از اولين موسسين سپاه پاسداران انقلاب اسلامى مى‌دانند، با بيان اينکه مجموعه سپاه 70 روز پس از پيروزى انقلاب تاسيس شد و بايد شرايط و فرايندهاى تاسيس آن‌ را بررسى کرد، ادامه داد: اساساَ سپاه براساس نياز انقلاب و آن هم نياز آنى شکل گرفت با اين توضيح که با وقوع انقلاب و فروريختن قدرت طاغوت بايد نظم امنيت حاکم مى‌شد لذاطبيعى بود که نهادهاى جديدى بايد براى اين منظور شکل بگيرد زيرا متقابلا جريانات وابسته به رژيم سابق نيز نمى‌گذاشتند ثبات برقرار شود.

رئيس اداره سياسى سپاه افزود: بنابراين از همان ايام پيروزى انقلاب گروه‌هاى مردمى شکل مى‌گيرد که مجموعه‌هاى کميته انقلاب و پاسداران در برخى مساجد و پادگان‌ها از آن جمله بود. حال اينکه برخى ادعاهايى را مطرح مى‌کنند ممکن است در محله و يا مسجدى و در ميان 10 يا 15 نفر مسووليت داشته‌اند و آن ادعاها مى‌تواند ناظر به اين معنا باشد.

براى اولين بار سخنگوى دولت موقت تصميم تشکيل سپاه را اعلام مى‌کند

وى ادامه داد: براى اولين بار سخنگوى دولت موقت در مصاحبه‌اى تصميم هيات دولت را مبنى بر تشکيل سپاه اعلام مى‌کند يعنى شايد به شکل رسمى اولين زمانى که اين موضوع مطرح مى‌شود در مصاحبه‌اى که در 12 فروردين صورت گرفته ولى اين درحالى است که در خارج از هيات دولت گروه‌هاى مردمى در محله‌ها در حال شکل گيرى هستند.

جوانى تصريح کرد: نهايتا دوم ارديبهشت سپاه با تصويب شورا انقلاب تاسيس مى‌شود و اولين اساسنامه آن نيز با تصويب شوراى انقلاب تهيه مى‌شود.

وى با ابيان اينکه اولين فرمانده سپاه هم که با حکم شوراى انقلاب معرفى و منصوب شد و مجموعه‌هاى پراکنده را سامان داد و منسجم کرد آقاى جواد منصورى بود، افزود: با تشکيل اولين مجلس شوراى اسلامى نيز احساس شد که اساسنامه سپاه (مصوب شوراى انقلاب) نياز به بازنگرى دارد که طرحى توسط 20 نماينده مجلس مبنى بر بازنگرى در اساسنامه سپاه در شهريور 61 تهيه و در صحن مجلس به تصويب رسيده که اساسنامه کنونى سپاه بازنگرى شده اساسنامه مصوب سال 58 است.

جوانى در خصوص عزل و نصب فرمانده سپاه نيز با بيان اينکه فرماندهى عالى نيروهاى مسلح به عهده ولى فقيه است؛ گفت: معمولاً رويه اين بوده که احکام 5 ساله براى فرماندهى صادر مى‌شود و اصولا اين دوره 5 ساله قابل تمديد است.

تغيير رويکرد سپاه در مقاطع مختلف انقلاب به فرماندهان آن بستگى ندارد

وى در پاسخ به سوالى مبنى بر اينکه آيا تغيير رويکرد مجموعه سپاه در دوران فرماندهى فرماندهان مختلف اين نهاد را قبول دارد يا خير؟ گفت: تحليل مذکور مبنى بر اينکه به‌عنوان مثال سپاه در زمان فرماندهى سردار صفوى رويکرد اقتصادى داشته و با تغيير فرمانده با توجه به ويژگى‌هاى افراد رويکرد اين نهاد به سياسى تغيير يافته است، تحليلى صحيحى نيست زيرا تغيير رويکرد سپاه در مقاطع مختلف انقلاب به فرماندهان بستگى نداشته و اين موضوع را بايد در فلسفه وجودى و ماموريت سپاه جست‌وجو کرد.

رئيس اداره سياسى سپاه با اشاره به وظايف اين نهاد در اساسنامه و اصل150 قانونى اساسى گفت: سپاه بايد براى تحقق حاکميت دينى، استقلال اقتصادى و رهايى از وابستگى تلاش کند ،اين مولفه‌ها به سپاه جهت مى‌دهد تاچه رويکردى را دنبال کند؛ به عبارت ديگر سپاه بايد با تشخيص تهديدات انقلاب سريعا به دنبال دفع آن باشد.

وى ادامه داد: به‌عنوان مثال با پيروزى انقلاب و تحريک قوميت‌ها از سوى استکبار در مرزها سپاه ماموريت مى‌يابد تابه آنجا برود و يا با آغاز جنگ به جبهه مى‌رود. بنابراين پرداختن به ساختار‌سازى و امور نظامى در 8 سال جنگ صرف نظر از شخصيت فرمانده وقت بود و هرکسى که در آن دوران فرمانده بود بايد آن کار را انجام مى‌داد.

جوانى تاکيد کرد: کسانى که بعضا به برخى از فعاليت‌هاى سپاه خرده مى‌گيرند شايد اطلاع صحيحى از اساسنامه سپاه ندارند.

توتال و شل می روند، سپاه جانشین آنها می‌شود

وى با اشاره به فضا‌سازى‌ها عليه فعاليت‌هاى اقتصادى سپاه و انتقاد از اين موضوع گفت: امروز در سپاه اين افتخار راداريم که به چنان قابليت‌ها و توانمندى‌هاى دانشى دست يافته‌ايم که به راحتى مى‌توانيم جايگزين شرکت‌هاى بزرگ خارجى شويم به‌عنوان مثال با بدست گيرى پروژه‌هاى بزرگ در عسلويه جايگزين توتال و شل مى‌شويم.

رئيس اداره سياسى سپاه با تاکيد بر اينکه شرايط اقتضاى رويکرد سپاه را دارد به تهديدات نرم دشمن و اقدامات سپاه در اين خصوص اشاره کرد و گفت: ما مشخصا از سال 76 به بعد که اصلاحات در کشور شکل گرفت چنين رويکردى را در سپاه داريم که بخشى از فرماندهى سردار صفوى را هم شامل مى‌شود و همجمه‌هايى هم که نسبت به سپاه صورت گرفت از سال 77 به بعد بود.

وى ادامه داد: به عبارت ديگر از نظر سپاه تفاوتى ندارد که تهديد سياسى باشد، اقتصادى يا فرهنگى، بلکه از نظر سپاه مهم اين است که توانمندى خود را در همان زمينه تهديد بالا ببرد تا بتواند با آن مقابله کرده و از انقلاب و کشور دفاع کند.

جوانى همچنين در خصوص فعاليت ارتش سايبرى سپاه با بيان اينکه مجموعه سپاه در تاريخ حيات خود با دورانديشى به استقبال هر آنچه که مى‌تواند تهديدى براى انقلاب وکشور باشد رفته است؛ تصريح کرد: پس از اتمام جنگ تحميلى که البته به پشتيبانى استکبار از عراق اين جنگ صورت گرفت، دشمن همچنان وجود داشته و تهديد رانيز نمى‌توان انکارکرد. بنابراين با برآورد صورت‌گرفته مبنى بر اينکه ديگر هيچ کشور منطقه تهديد براى ما محسوب نمى‌شود جز اسرائيل و کشورهاى فرامنطقه‌اى؛ آمادگى در عرصه تهديدات سايبرى لازم تعريف شد.

وى ادامه داد: امروز دشمنان ما خود اعتراف مى‌کنند که سپاه پنجمين ارتش سايبرى جهان است.

رئيس اداره سياسى سپاه همچنين درخصوص اينکه آيا مجموعه سپاه در طول حيات خود ريزش‌هايى هم داشته يا خير با بيان اينکه ريزش و رويش براى حرکت‌هاى اصلاحى و انقلاب‌ها امرى طبيعى است گفت: ريزش يعنى اينکه افرادى از آرمان‌هاى اصلى و ارزش‌ها فاصله بگيرند. اما حال چرا اين اتفاق مى‌افتد و چرا عده‌اى از مسير انقلابى که آرمانهايش دينى بوده و تحقق عدالت و يک حرکت الهى مثل مسير انبيا است فاصله مى‌گيرند؟

سردار جوانى در همين رابطه ادامه داد: سپاه متشکل از نيروه‌هاى مخلص انقلاب بوده و است که پس از انقلاب و رواج ناامنى‌هاى غرب کشور وارد سپاه مى‌شوند و جالب است که کسانى که در آن زمان وارد سپاه مى‌شوند هيچ کدام سپاه را به‌عنوان يک محل درآمد يا موسسه مالى نمى‌نگرند بلکه داراى مشاغلى هم چون پزشکى، مهندسى و... هستند که به سپاه مى‌آيند، در جنگ شرکت مى‌کنند و پس از جنگ هم وقتى احساس مى‌کنند به حضور آنها ديگر نيازى نيست به کار خود بر مى‌گردند؛ بنابراين به اين ورود و خروج نمى‌توان ريزش گفت؛ بلکه ريزش به کسانى اطلاق مى‌شود که از آرمان‌ها فاصله گرفته اند.

وى در خصوص افرادى همچون ميردامادى و عطريانفر نيز گفت: اينها را نبايد اصلا ريزش سپاه تلقى کرد، زيرا افرادى در مقطعى در سپاه بودند، اما با حفظ همان موقعيت انقلابى خود از سپاه خارج شدند ولى در ادامه به دليل اينکه به عضويت احزاب، مجموعه‌هايى درآمده و در فعاليت سياسى قرار گرفتند کم کم مسير شان از مسير اصلى انقلاب جدا شد.

رئيس اداره سياسى سپاه تاکيد کرد: کسى بايد در سپاه باشد که به لحاظ اعتقادى اخلاقى و پايبندى به احکام الهى از سطح بالايى برخوردار باشد.

بنابراين اگر سپاه در همان ابتدا افرادى را کنار گذاشته و يا اخراج کرده اين افراد حق ندارند بگويند من سپاهى بودم اگرچه ممکن است چهره سياسى برجسته‌اى هم داشته باشند.

وى در پاسخ به اين سوال که آيا دوران اصلاحات تهديد محسوب مى‌شد يا خير با بيان اينکه در سال گذشته با فتنه عميقى که جنگ نرم بود مواجه شديم گفت: مرحله قبل از جنگ تهديد است که بايد ديد تهديد از کجا آغاز شده بود.

سردارجوانى با اشاره به توقيف پروانه 2 حزب مشارکت و سازمان مجاهدين انقلاب ادامه داد: بسيارى از اعضاى اين 2 حزب در حوادث سال گذشته نقش فعال داشتند و بسيارى از آنها هم محکوم شدند و همچنين مى‌دانيم که روساى ستاد انتخاباتى آقاى خاتمى حزب مشارکت را تاسيس کردند.

وى با بيان اينکه چرا بايد اين احزاب توقيف شوند به اظهارات سعيد حجاريان اشاره کرد و گفت: اين شخص که خود را تئوريسين حزب اصلاحات مى‌داند مى‌گويد که ما براى رسيدن به دمکراسى ازبستر اصلاحات به دنبال حذف نظام دينى ولايت فقيه بوديم؛ خوب اين يعنى براندازى که سپاه در اين موارد وظيفه مقابله دارد.

رئيس اداره سياسى سپاه در ادامه پاسخ به اين سوال گفت: اگرچه اينها (اصلاحات) با راى مردم به حکومت رسيدند‏ ـ زيرا مردم به افرادى راى مى‌دهند که خود را مدافع قانون اساسى و آرمانها معرفى مى‌کند ـ اما آقاى خاتمى که اين شعار را داد در عمل با گفته خود تعارض داشت.

وى در پاسخ به اين سوال که آقاى خاتمى جامعه مدنى را همان مدينه‌النبى مى‌دانست شما چگونه ايشان را به تعارض در شعار و عمل متهم مى‌کنيد گفت: جامعه مدينه‌النبى در حرف و عمل فرق دارد؛ به عنوان مثال روزنامه جامعه که نوشت فلسفه وجودى ما تلاش براى تحقق جامعه مدنى است؛ اما براى تعريف جامعه مدنى کشورهاى توسعه يافته صنعتى غربى را ارائه مى‌دهد که اين کجا و جامعه مدنى کجا؟

وى ادامه داد: همچنين حجاريان بارها گفته که ما خط امامى هستيم اما در دادگاه از ملت عذرخواهى کرد مبنى بر اينکه ما به خط امام جفا کرديم و نيروها را به مقابله با افکار امام کشيديم. آيا اينها دروغ است؟ اگر دروغ است پس آن سند تاملات راهبردى که در دفتر آنها بود چيست و يا مانيفيست جمهورى‌خواهى اکبر گنجى که منتشر شد چه توجيهى دارد؟

رئيس اداره سياسى سپاه گفت: اگر همه اينها را هم کنار بگذاريم، با بررسى مى‌توان فهميد که 2خرداد آغاز يک تهديد نرم و يک مقدمه براى جنگ نرم بود. حال چنانچه سپاه هشدار مى‌دهد و روشنگرى مى‌کند به خاطر اين است که اين مسائل را مى‌بيند، رصد مى‌کند و پيش‌بينى مى‌کند و گام برمى‌دارد. بنابراين بخش قابل توجه هجمه‌ها به سپاه، آگاهانه و از سوى کسانى که خود مى‌دانند چه کار مى‌کنند صورت مى‌گيرد.

وى ادامه داد: همچنين شاهد بوديم که وقتى نظريات‌ هاشم آقاجرى از اعضاى اصلى سازمان مجاهدين انقلاب بيان شد جامعه مدرسين حوزه علميه بيانيه‌اى صادر کردند و مشروعيت دينى و اسلامى اين سازمان را سلب کردند؛ چرا؟ زيرا آنچه آقاجرى مطرح کرد جوهره اسلام‌ستيزى، دين‌ستيزى و سکولاريزه‌ کردن اسلام بود. وى به راحتى پلوراليزم دينى را مطرح مى‌کند و يا اکبر گنجى که نيز از پيشکسوتان اصلاحات بود امروز همجنس‌بازى را مطرح کرده و در بى‌بى‌سى فارسى هم امام زمان را انکار مى‌کند.

سردار جوانى در خصوص اينکه برخى مدعى‌اند اصلاحات از درون کارگزاران سازندگى متولد شد نيز اظهار داشت: در دوران سازندگى اصلى وجود داشت تحت عنوان اينکه بايد کشور را بسازيم، همانگونه که در دوره دفاع مقدس هم اصلى وجود داشت به نام اينکه بايد از کشور دفاع کنيم؛ دفاع از کشور را در جنگ تحميلى به خوبى انجام داديم زيرا الگوى ما الگوى عاشورايى بود. اما متاسفانه در دوره سازندگى انحرافى بوجود آمد.

وى با تاکيد بر پياده کردن الگوى اسلامى در توسعه افزود:‌کسانى که براى توسعه و سازندگى آمدند به اينکه توسعه بايد اسلامى باشد خيلى اهتمام نورزيدند. اکثرا تحصيل‌کرده غرب بودند که يا نخواستند و يا نتوانستند و از الگوى اسلامى در توسعه غفلت شد و در کل در دوران سازندگى دچار انحراف شديم اما نه در ساخت بلکه در چگونگى ساخت. يعنى در دوره سازندگى در اين که بايد کشور را بسازيم اشتباه نکرديم بلکه در انتخاب مدل‌ها اشتباه کرديم به نحوى که مدل‌هايى که انتخاب شد عمدتا توسعه غربى بود.

وى با بيان اينکه مدل‌ها وقتى با جامعه‌اى که آرمان‌هاى دينى و اسلامى دارد متناسب نباشد پيامدهاى خود را به دنبال خواهد داشت، گفت: مدل توسعه غربى اصل را بر توليد مى‌گذارد وقتى اصل بر توليد گذاشته شود سرمايه‌گذارى را به دنبال دارد، سپس گفته مى‌شود طبقه‌اى که سرمايه‌گذارى مى‌کند بايد امنيت داشته باشد و تسهيلات دريافت کند بنابراين به پيشرفت و توسعه منهاى عدالت توجه مى‌شود. با رفتن عدالت از صحنه برخى ارزش‌ها هم به همراه آن مى‌رود که اين موضوع باعث شد طبقه فن‌سالار، تکنوکرات‌ها بوجود آمد.

رئيس اداره سياسى سپاه ادامه داد: در دوران سازندگى شاهد شکل‌گيرى طبقه خاصه‌خواران و رانت‌خواران شديم که به نظر مى‌رسد اين مقدمه‌اى براى شکل‌گيرى اصلاحات بود.

وى همچنين در خصوص نقش سپاه پاسداران در حوادث پس از انتخابات و اينکه آيا سپاه در مقابل مردم قرار گرفت يا کنار آنها گفت: در خصوص اين مسائل دو جبهه در برابر سپاه است. يک جبهه خارجى که سپاه را مورد هجمه قرار مى‌دهد، اظهارات کلينتون در سفرش به منطقه از اين دست است. او به صراحت مقابله با سپاه را مطرح مى‌کند و يا در پارلمان برخى کشورهاى اروپايى بحث تحريم سپاه مطرح مى‌شود و برخى از مقامات غربى از سپاه اسم مى‌برند و رسانه‌هاى آنها سعى مى‌کنند سپاه را مورد هجوم قرار دهند، خيلى از مسائل که مطرح مى‌کنند بخش اعظم آن واقعيت ندارد.

سردار جوانى با بيان اينکه جنگ روانى دشمن در اين زمينه براى آن است که پشتوانه مردمى سپاه را بگيرد و اين نهاد را از حالت مردمى بودن خارج کرده و بگويد که سپاه در مقابل مردم است؛ گفت:‌ اين اقدام دشمن بدليل آن است که سپاه را از عوامل عدم توفيق در توطئه‌هاى خود مى‌دانند.

وى درخصوص جبهه ديگرى که در مقابل سپاه قرار دارد گفت:‌اين جبهه، جريانى داخلى است که سپاه را مورد هجوم قرار مى‌دهد جريانى که بدنبال ايجاد انحراف در مسير انقلاب بوده و اگرچه بخشى از آن در درون خانواده انقلاب بود. ما امروز از آنها به عنوان ريزش‌هاى انقلاب ياد مى‌کنيم. اين جريان وقتى که سپاه را مانع رسيدن به اهداف خود که خارج از چارچوب انقلاب بوده، مى‌بيند، شروع به تخريب مى‌کند.

رئيس اداراه سياسى سپاه گفت: اصلا اين‌گونه نيست که سپاه در مقابل مردم باشد، اينها دچار توهم شده‌اند و فکر مى‌کنند مردم با آنها هستند در حالى‌که مردم با هيچ‌کس نيستند، مردم با انقلاب، اسلام، امام و رهبرى هستند، اگر فردى و حزبى فکر مى‌کند که مردم با اوست اشتباه مى‌کند.

سردار جوانى افزود: در مقطعى ممکن است فردى با اظهارات و مواضعى که اعلام مى‌کند موجب شود مردم با اين تصور که در خط امام است به او راى دهند اما سپس که زاويه او را با خط امام در کارهايش مشاهده مى‌کنند؛ از او فاصله مى‌گيرند.به‌عنوان مثال در اين انتخابات فردى به موسوى راى داده که حالا و پس از حوادث روى داده از راى خود پشيمان است؛ البته ممکن است فرد ديگرى هم که راى داده هنوز به راى خود باقى باشد.

افرادى که 25 خرداد به خيابان آمدند با کسانى‌که 30 خرداد به خيابان آمدند متفاوت بودند
وى تصريح کرد: افرادى که 25 خرداد به خيابان آمدند اساسا با کسانى‌که 30 خرداد به خيابان آمدند و آن آتش‌افروزى را انجام دادند متفاوت بودند. آنها تصورشان اين بود که واقعا تقلب شده است اما وقتى که سست بودن ادله را مى‌بينند مى‌فهمند که نوعى فريب‌کارى وجود دارد ونقشه‌هايى در کار است. که البته اين گناه مردم نيست .

رئيس اداره سياسى سپاه ادامه داد: موسوى از اعتماد مردم سوء‌استفاده کرد.

وى با بيان اينکه مردم نيز به اين موضوع پى بردند گفت: چرا موسوى و کروبى جرات نکرند روز 22 بهمن هم به خيابان بيايند و موسوى ادعا کرد که 22 بهمن يک راهپيمايى حکومتى و دولتى بود.
سردار جوانى با بيان اينکه موسوى با شعار خط امام به ميدان آمد گفت: موسوى اما با شعار ديگرى نيز براى کسانى که در نيويورک و لس‌آنجلس بودند و در 30 سال انقلاب هم در هيچ انتخاباتى شرکت نمى‌کردند آمده، نماد سبز بستند و صف کشيدند و به موسوى راى دادند. در شرايطى که افراد با اين تضاد و فاصله مى‌آيند و راى مى‌دهند آيا غير از آن است که فرد با چهره‌هاى متفاوت ظاهر شود. بنابراين اين همان جريان نفاق است که عطريان‌فر نيز از آن ياد کرد.

وى در خصوص اينکه موسوى از درون جبهه اصولگرايان نيز حاميانى همچون مسيح مهاجرى داشت با بيان اينکه ماهيت فتنه در شرايطى که عميق باشد چنين اقتضايى دارد؛ به روايتى از پيامبر(ص) اشاره کرد و گفت: فردى مى‌تواند در جامعه فتنه ايجاد کند که سابقه و پيشينه‌اى داشته؛ اما با ادعاى سابقه خود ،در عمل کار ديگرى انجام مى‌دهد که افراد نيز در تشخيص و انتخاب همين ظاهر و باطن دچار ترديد و لغزش مى‌شود.

جوانى گفت: امروز جريان‌هايى احساس مى‌کنند که منافع دنيايى‌شان به خطر افتاده و اين مسير بايد متوقف شود در نتيجه مى‌آيند نظام را متهم به تقلب مى‌کنند و يک عده نيز فکر مى‌کنند که واقعا تقلب شده است. پس کسانى که 25 خرداد مى‌آيند در واقع مى‌بينند که موسوى اين ادعا را مطرح کرده است مثل 30 هزار نفرى که بر پايه ادعاى طلهه و زبير و عايشه در برابر على(ع) جنگيدند.

وى با تاکيد بر ضرورت بصيرت به عنوان عاملى که از سقوط خواص جلوگيرى مى‌کند گفت: در اين قضايا سقوط هم داشتيم؛ کسانى که بايد با وقوع فتنه نقش‌آفرينى مى‌کردند اما به هر دليلى سکوت کردند يا تحليل نادرست ارائه کرده و بر عمق فتنه افزودند، سقوط کردند. همچنين کسى که بايد در موضعى که باشد قرار نگيرد سقوط کرده است. موسوى نيز سقوط کرد.

رئيس اداره سياسى سپاه در بخش ديگرى از اين گفت‌وگو در خصوص ات


نظر شما :