حملات موشکى به اسرائیل ادامه خواهد داشت

۱۷ مرداد ۱۳۸۹ | ۲۱:۲۹ کد : ۸۳۰۳ سرخط اخبار
حملات موشکى به اسرائیل ادامه خواهد داشت

جنبش جهاد اسلامى با رد شايعات مبنى بر توقف حملات موشکى اين جنبش تصريح کرد که حملات موشکى به سرزمين‌هاى اشغالى ادامه خواهد داشت. به گزارش فارس به نقل از فلسطين‌اليوم، شيخ "خالد البطش " يکى از رهبران جنبش جهاد اسلامى ديروز در اظهاراتى مطبوعاتى انتشار برخى شايعات در خصوص تصميم اين جنبش در زمينه توقف شليک موشک‌ به سرزمين‌هاى اشغالى را رد کرد.
وى گفت: ما در فرماندهى جنبش جهاد اسلامى به شدت اين اظهارات را که براى ايجاد بحران در جنبش گفته شده است را رد مى‌کنيم و آن را در راستاى ضرر به ملت فلسطين و ايجاد شکاف در ميان مردم فلسطين مى‌دانيم.
البطش تعهد جهاد به مقاومت در برابر اشغالگرى براى بازپس‌گيرى تمام اراضى اشغالى را مورد تاکيد قرار داده و بر حق مقاومت در استفاده از تمامى ابزارها براى پاسخ به جنايت‌هاى اشغالگران تاکيد کرد.
از سوى ديگر ابو احمد سخنگوى گردان‌هاى القدس شاخه نظامى جنبش جهاد اسلامى نيز با انتقاد شديد از هماهنگى‌هاى امنيتى تشکيلات خودگردان با تل‌آويو عليه مقاومت از فراهم شدن فرصتى براى انجام عمليات شهادت‌طلبانه در کرانه باخترى خبر داد.
وى در گفت‌وگو با روزنامه "الشرق الأوسط " احتمال اقدام رژيم صهيونيستى به جنگ جديد عليه نوار غزه را بعيد ندانست، اما گفت: مقاومت نسبت به تجاوز گذشته قدرتمندتر شده است، امکانات آن در سطح تاکتيک جنگى و ديگر امکانات توسعه يافته است و ما امروز مى‌توانيم با هر تجاوزى بهتر از گذشته مقابله کنيم.
ابواحمد توقف حملات موشکى به سرزمين‌هاى اشغالى را به شدت رد کرده و گفت که مقابله در برابر دشمن صهيونيستى همچنين ادامه خواهد داشت.


ایران در کنار ملت و دولت لبنان خواهد بود

وزیر امور خارجه لبنان با سفر به ایران، مراتب تقدیر و تشکر ملت و دولت کشورش از مواضع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از ایستادگی و مقاومت لبنان در قبال تجاوزات رژیم صهیونیستی را ابلاغ کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر ، علی الشامی امروز در تهران در دیدار با منوچهر متکی وزیر امور خارجه کشورمان، آخرین تحولات جاری در لبنان، جنایات و تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی و پاسخ کوبنده ارتش و ملت لبنان به این تجاوزات را تشریح کرد.

متکی در این دیدار ضمن محکومیت شدید جنایات و تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی، اقدام شایسته و حماسی ارتش لبنان در قبال این تجاوزات را ستود و حمایت دولت، ملت و مقاومت لبنان از این اقدام مشروع و مقابله با عناصر متجاوز را درس دیگری برای رژیم غاصب صهیونیستی توصیف کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان ضمن ابراز همدردی مجدد با ملت لبنان و بازماندگان شهدای اخیر، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با حمایت از همه نیروهای لبنان، همواره در کنار ملت و دولت لبنان خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه ما نگرانی های اساسی لبنان را در قبال تجاوزات و سیاستهای جنگ طلبانه رژیم صهیونیستی نگرانی جمهوری اسلامی ایران می دانیم، افزود: جمهوری اسلامی ایران همچون گذشته از نفوذ و جایگاه خود در منطقه و صحنه بین المللی در جهت جلوگیری از قانون شکنی ها و سیاستهای خصمانه و ضد صلح و امنیت رژیم صهیونیستی استفاده خواهد کرد.

متکی با اشاره به اینکه لبنان باید نقش برجسته خود را در منطقه ایفاء کند، اظهار داشت: این نگرش مبتنی بر همگرایی، ثبات و امنیت در منطقه و مقابله با هر گونه فتنه جویی و تجاوز به حقوق ملتهاست و در این چارچوب حفاظت و صیانت از امنیت و ثبات لبنان، حفاظت از امنیت کل منطقه است.

وی در این راستا بر حمایت از ابتکارات مبتنی بر تقویت و تحکیم وفاق ملی در داخل لبنان که متضمن ثبات این کشور بوده وسیاست متوازن را در لبنان حاکم کند ،تاکید کرد.

متکی با اشاره به تجاوزات و جنایات رژیم صهیونیستی در سه سال اخیر در لبنان، فلسطین و غزه و شکست ذلت بار این رژیم در این تجاوزات اظهار داشت: مقاومت همواره به عنوان چراغی فروزان و پرچمی افراشته دشمنان را از تجاوز و سیطره جویی مایوس کرده و خواهد کرد.

وی افزود: امروزه فرهنگ مقاومت در همه اجزاء لبنان ریشه دوانده و لذا رژیم صهیونیستی در حصول به دو هدف تعیینی خود یعنی بازسازی چهره شکست ناپذیری که به شدت مخدوش شده و نیز آزمایش زورآزمایی جدید در لبنان کاملا شکست خورده است.

متکی در ادامه با ابراز رضایت از روند رشد و گسترش مناسبات دو کشور در ابعاد سیاسی، اقتصادی و فرهنگی به ویژه همکاریها در امور زیرساختها از استمرار و افزایش رایزنیها و مشورتهای فیمابین در سطوح مختلف ابراز خشنودی کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان اجرایی شدن همکاری زیرساختی از جمله در حوزه حمل و نقل به ویژه راه آهن، احداث خطوط لوله، صنایع و تجارت را موجب متحول شدن روابط خواند.

متکی تقویت پیوندهای منطقه ای و همکاریهای چند جانبه را در کنار مناسبات دو جانبه برای استفاده از ظرفیتهای فراوان کشورها و ایجاد همگرایی سازنده توصیف کرد.

علی الشامی نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت زمانی سفر خود به ایران بلافاصله پس از تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی به لبنان، مراتب تشکر و تقدیر مسئولان بلندپایه کشورش را از مواضع مقامات عالیه جمهوری اسلامی ایران و در صدر آنها مقام معظم رهبری به خاطر حمایتها و پشتیبانی های همیشگی جمهوری اسلامی ایران از لبنان بیان داشت.

وی ضمن تشریح آخرین تحولات، اظهار داشت: حادثه اخیر تجاوز آشکار صهیونیست ها علیه حاکمیت و تمامیت ارضی لبنان در راستای سیاست همیشگی رژیم صهیونیستی در قبال لبنان برای ایجاد فتنه میان نیروهای لبنان و مشتنج نگاه داشتن اوضاع بود و پاسخ قاطع لبنان در این ارتباط نشان داد که یک نوع وحدت، یکپارچگی و آمیختگی میان همه گروه های لبنانی حاکم است.

الشامی با اشاره به افزایش روزافزون تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه لبنان، افزود: متاسفانه سیاست بین المللی در قبال لبنان مبتنی بر دوگانگی و معیار دوگانه است و هر روز سعی می کنند برای این کشور پرونده سازی جدید انجام دهند.

وی قطعنامه ظالمانه و ناعادلانه اخیر شورای امنیت در تشدید تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران را از دیگر مصادیق این معیارهای دو گانه دانست و گفت: ما کاملاً به حق مشروع جمهوری اسلامی ایران در استفاده از انرژی هسته ای صلح آمیز واقف بوده و از آن حمایت می کنیم.

وزیر امورخارجه لبنان در ادامه اظهار داشت: دیدگاه حاکم در لبنان تحکیم روابط با جمهوری اسلامی ایران است و بدون تردید ما مایلیم روابط دو کشور را که دارای ریشه های تاریخی است، توسعه دهیم.

وی گسترش همکاری ها در حوزه های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را خاطرنشان ساخت و بر اهتمام مسئولین کشورش در بخش های صنایع، بازرگانی، حمل و نقل، نیرو، اطلاع رسانی و گردشگری برای گسترش همکاری ها تأکید کرد.

وزیرخارجه لبنان همچنین بر وجود زمینه های همکاری در ابعاد چندجانبه و منطقه ای ازجمله ایران و جهان عرب تأکید کرد.

در این دیدار همچنین درباره سفرهای متقابل مقامات عالیه دو کشور ازجمله سفر آتی رئیس جمهور اسلامی ایران به لبنان تبادل نظر شد.

گفتگوی بارزانی و مالکی برای تشکیل دولت


 نخست‌وزير عراق يکشنبه ‌ـامروزـ وارد اربيل مى‌شود.
به گزارش ايلنا به نقل از خبرگزارى اصوات العراق، «نورى المالکى»، نخست‌وزير عراق و «مسعود بارزانى»، رئيس منطقه خودمختار کردستان عراق درباره حل مشکلات و چالش‌هاى سياسى فعلى بر سر تشکيل دولت جديد گفت‌وگو مى‌کنند.
بنا بر اين گزارش، سفر قبلى مالکى به شهر کردنشين اربيل 21 ماه مى انجام شده بود که طى آن درباره روند سياسى و سناريوهاى مختلف تشکيل دولت عراق گفت‌وگو شده بود.
«جلال طالبانى»، رئيس‌جمهورى عراق نيز جمعه گذشته با مالکى ديدار کرده و بنا بر برخى گزارش‌ها به وى توصيه کرده است تا ديدار با بارزانى را در دستور کار قرار دهد.
طالبانى همچنين از مالکى خواست تا در اين ديدار به برخى مسائل حل نشده ميان اربيل و بغداد از جمله بند 140 قانون اساسى، فروش نفت و گاز، شبه‌نظاميان کرد و دستيابى مجدد وى به سمت رياست‌جمهورى پرداخته شود.
اين ديدار در حالى انجام مى‌شود که «فواد حسین»، رئیس دفتر ریاست منطقه کردستان پيش از اين گفته بود که مشکل بغداد این بود که پس از انتخابات مسئله دولت و مقام‌هاى دولتی را کوچک جلوه دادند و همه مشکلات عراق را در یک چیز خلاصه کردند که آن هم کرسی نخست‌وزیری بود.
وى همچنين گفت که اکنون تمامی مسائل حول این محور می چرخد که چه کسی و چگونه پست نخست‌وزیری عراق را برعهده بگیرد؛ این در حالی است که می‌بایست نخست درباره برنامه دولت توافق صورت بگیرد.
با گذشت بيش از پنج ماه از انتخابات پارلمانى هفتم ماه مارس، احزاب و گروه‌هاى سياسى عراق هنوز براى تشکيل دولت جديد به توافق نرسيده‌اند.

احمدى نژاد به لبنان سفر مى کند

واحد مرکزی خبر- وزیر امور خارجه کشورمان از سفر دکتر محمود احمدی نژاد به لبنان خبر داد و افزود: این سفر براساس برنامه های طراحی شده بعد از ماه مبارک رمضان انجام می شود.

منوچهر متکی پس از دیدار با علی الشامی ، همتای لبنانی خود در نشست خبری افزود: در این سفر درباره روابط دو جانبه ، ارتقای سطح همکاری ها ، تبادلات اقتصادی و مسائل منطقه ای صحبت کردیم.

136 کشته و زخمی در انفجارهای بصره


پليس عراق اعلام کرد: سلسله انفجارهايى در شهر بصره منجر به کشته شدن 20 شهروند و زخمى شدن 116 فرد ديگر شد.

به گزارش ايسنا، به نقل از خبرگزارى کويت، منابع امنيتى و پزشکى عراق اعلام کردند: شمار قربانيان انفجارهاى خشونت بارى که شهر بصره در جنوب عراق را تکان داد به 20 کشته و 116 زخمى رسيد.

يک پزشک عراقى اعلام کرد: تيم‌هاى امدادرسان قربانيان را به سه بيمارستان آموزشى، الجمهوريه و الموانى منتقل کردند.

اجساد قربانيان در خيابان عبدبن‌على پراکنده است و امداد رسانان محلى و نيروهايى از ارتش تلاش مى‌کنند اجساد قربانيانى که داخل خودروهاى خود سوخته‌اند را جمع آورى کنند.

اين خودروها پس از انفجار مولد برق بزرگى در خيابان العشار پس از بازارهاى مرکزى آتش گرفتند.

در حالى که منابع امنيتى علت اين انفجارها را خودروهاى بمب گذارى شده و مولد برق مى‌دانند برخى معتقدند انفجار يک بمب در نزديکى اين مولد برق منجر به اين انفجارها شده است.

عادل دحام، رئيس پليس بصره اعلام کرد: انفجار بصره به دليل انفجار مولد برق بوده است.

در همين حال على المالکى، رئيس کميته امنيتى بصره از آغاز تحقيقات براى شناسايى علت اين انفجارها خبر داد و تاکيد کرد: هنوز مشخص نيست که اين حملات تروريستى بوده يا نه.

اين انفجارها موجب آتش گرفتن برخى خودروهاى شهروندان و برخى محله‌هاى تجارى و بازار العشار شد.

شهر بصره از صبح ديروز شاهد ناامنى‌هايى بود. دستگاه امنيتى عراق صدها تن از نيروهاى خود را در خيابان‌هاى اصلى اين شهر و دفاتر رسمى در استان بصره از بيم برگزارى راهپيمايى‌هايى در محکوميت قطع جريان برق در اين شهر مستقر کرده بود.

عدى عواد، عضو پارلمان عراق از جناح صدر اظهار داشت: نيروهاى امنيتى کمربند امنيتى را در اطراف ساختمان استاندارى شوراى شهر بصره اعمال کرده بود تا از راهپيمايى بدون مجوز که قرار بود يکشنبه در اعتراض به قطع مداوم برق در اين استان برگزار شود جلوگيرى کنند.

ترکیه 600 میلیون دلار به حساب ایران واریز کرد

شرکت بوتاش ترکیه به دلیل عدم برداشت گاز کافی ایران جریمه حدود 600 میلیون دلاری به شرکت ملی گاز ایران پرداخت کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، با گذشت حدود 15 سال از امضای قرارداد صادرات گاز ایران به ترکیه، در نهایت شرکت بوتاش ترکیه به دلیل عدم برداشت گاز کافی از ایران در سال گذشته مشمول جریمه شد.

بر اساس توافق مقامات شرکت ملی گاز ایران و بوتاش ترکیه باید روزانه 30 میلیون متر مکعب گاز طبیعی ایران به این همسایه شمال غربی تحویل داده می شد اما طرف ترکیه سال گذشته به طور متوسط موفق به برداشت روزانه 25 میلیون متر مکعب گاز از ایران شده است.

اما سال گذشته با وجود عدم برداشت گاز تعیین شده توسط برتاش، میزان صادرات گاز طبیعی ایران به کشورهای همسایه به رکورد 6 میلیارد و 800 میلیون متر مکعب افزایش یافته است.

از ابتدای سالجاری تاکنون نیز به طور متوسط روزانه 21.6 میلیون متر مکعب گاز از ایران صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 54 درصد افزایش یافته است.
در 136 روز نخست سالجاری حدود سه میلیارد متر مکعب گاز طبیعی ایران به ترکیه، ارمنستان و جمهوری نخجوان صادر شده است .

به گزارش مهر، برای اولین بار سال گذشته روند صادرات گاز طبیعی ایران به ترکیه نه تنها متوقف نشد بلکه از روند رو به رشدی برخوردار بوده اما طرف ترکیه مطابق به قرارداد 2 جانبه موفق به برداشت گاز لازم از ایران نشده است.

بر این اساس شرکت بوتاش ترکیه اخیرا جریمه ای حدود 600 میلیون دلاری را به حساب شرکت ملی گاز ایران واریز کرده است.

پیگیری های در مورد دلایل عدم برداشت گاز طبیعی توسط ترکها نشان می دهد دولت آنکارا هم تحت تاثیر بحران اقتصادی حاکم بر کشورهای اتحادیه اروپا کمتر از مقدار توافق شده گاز برداشت کرده که مطابق قرارداد هزینه آن را پرداخت کرده است.

در همین حال سید مسعود میرکاظمی وزیر نفت آبان ماه سال گذشته درباره جریمه گازی ترکیه در جمع خبرنگاران گفته بود: بر اساس توافقنامه های قبلی امضا شده گازی میان دو کشور وجود این مسائل در این قراردادها امری "طبیعی و قانونی" است.

این عضو کابینه دولت با تاکید بر اینکه در زمستان سال 1387 با وجود بحرانهای شدید کمبود گاز خط لوله گاز صادراتی ایران به ترکیه گاز نداشت و حتی برخی از استانهای شمالی کشور نیز با کمبود شدید گاز مواجه بود، اظهار کرده بود: اما ایران نتوانست در آن موقع گاز مورد نیاز ترکیه را تامین کند و این موضوع نیز از نظر قراردادی وضعیت آن کاملا روشن است.

وزیر نفت با تاکید بر اینکه اگر ما به تعهد خود عمل نکنیم باید جریمه آن را بپردازیم، بیان کرده بود: اگر طرف ترکیه ای نیز مطابق قرارداد به تعهدات خود عمل نکند باید جرایم آن را بپردازد.

به گزارش مهر، اولین قرارداد صادرات گاز طبیعی ایران حدود 15 سال گذشته بین شرکت ملی گاز ایران و بوتاش ترکیه امضا شده است. بر اساس این قرارداد 23 ساله مقامات 2 کشور برای افزایش ظرفیت انتقال گاز ایران به ترکیه تا سقف 10 میلیارد متر مکعب به توافق رسیده بودند. در حال حاضر امکان صادرات روزانه 30 میلیون متر مکعب گاز طبیعی به ترکیه وجود دارد، به طوری که تاسیسات گازی ایران از ظرفیت انتقال سالانه 10 میلیارد متر مکعب گاز طبیعی به ترکیه برخوردار است که امکان افزایش این ظرفیت از طریق خطوط لوله موجود تا سقف 40 میلیون متر مکعب در روز و معادل 15 میلیارد متر مکعب در سال وجود دارد.



مالکى: رقباى من \"مقبوليت \" ندارند

نخست وزير عراق با اشاره به اعتراض رقباى خود در تصدى نخست‌وزيرى مبنى بر کناره‌گيرى وى، اين رفتار را عين ديکتاتورى خواند.

به گزارش فارس به نقل از پايگاه خبرى الجزيره قطر، "نورى المالکى " در کنفرانسى خبرى درباره مشکل تشکيل دولت عراق و انتخاب نخست‌وزير اعلام کرد که حل اين مشکل به زمان بيشترى نياز دارد.
وى در واکنش به اين سخن که برخى اعلام کرده‌اند که اعتراض مردم به نورى مالکى زياد است و وى بايد از نامزدى براى اين پست کنار بکشد، تاکيد کرد "مى‌گويند اعتراض‌ها به مالکى زياد است ولى بايد بدانيد که اعتراض‌ها به نامزدهاى ديگر بسيار گسترده‌تر از من است ".
نورى مالکى رفتار مخالفان خود را که خواستار برکنارى او شده‌اند، ديکتاتورى خواند و با اشاره به رقباى خود براى تصدى نخست وزيرى تاکيد کرد هرچند آنان افرادى قدرتمند هستند ولى مقبوليت عام ندارند.


نظر شما :