سفر بوش مقدمه تهاجم تازه اسرائيل است

۲۶ دی ۱۳۸۶ | ۱۶:۱۴ کد : ۱۳۵۴ اخبار اصلی
گفت و گوى روزنامه ایران با نماینده حماس در پارلمان فلسطين
سفر بوش مقدمه تهاجم تازه اسرائيل است
جورج بوش در حالى از سرزمين هاى اشغالى خارج مى شد که دفاع او از حملات رژيم صهيونيستى به غزه و کشتار مردم فلسطين، زمينه ساز افزايش حجم حملات اسرائيل به غزه شد.
 
سير حملات رژيم صهيونيستى به غزه پس از زنگ پايان کنفرانس آناپوليس سير صعودى به خود گرفته است و با چراغ سبزى که بوش نشان داد تا چندى ديگر بايد در انتظار فاجعه سياسى و انسانى تازه اى در اين منطقه باشيم.
 
سير تحولات اخير فلسطين را در گفت وگو يى با دکتر صلاح البردويل سخنگوى فراکسيون حماس در مجلس قانونگذارى فلسطين در ميان گذارده ايم که از نظر گرامى تان مى گذرد:
 
ديدار اخير بوش از منطقه و بخصوص سرزمين هاى اشغالى چه تأثيرى در اوضاع غزه داشته است؟
پس از پايان ديدار بوش از سرزمين هاى اشغالى، اسرائيلى ها اقدام به افزايش حجم جنايات خود کرده اند. روند افزايشى اين جنايات البته بعد از کنفرانس آناپوليس و سپس اجلاس پاريس آغاز شده است. مثلاً پس از آناپوليس بلافاصله ۳۱ نفر از اعضاى گردان هاى عزالدين قسام ترور شدند.
 
هم اکنون اسرائيلى ها با افزايش حملات خود به غزه، ما را به قطع برق و سوخت تهديد مى کنند. هم اکنون در زمستان بسيار سختى واقع هستيم. در صورت قطع سوخت بحران بزرگى براى مردم غزه رخ خواهد داد.
 
هم اکنون متأسفانه رژيم صهيونيستى و گروه تابع آن به رياست سلام فياض (فتح) مسئوليت مبارزه و فشار به مردم غزه را با يکديگر تقسيم کرده و هر يک بخشى از آن را عهده دار شده اند.
 
حماس چه برآوردى از خواسته هاى رئيس جمهورى آمريکا از ابومازن دارد؟
آنها هم در اين سفر و هم در کنفرانس آناپوليس از محمود عباس خواستند تا مقاومت را به طور کلى از بين ببرد.
 
کارى را که عباس و فياض نمى توانند، در کرانه باخترى و غزه با يورش هواپيماهاى اسرائيلى انجام دهند. ما اعتقاد داريم که ابومازن بزودى سوار بر تانک هاى رژيم اشغالگر قدس وارد غزه خواهد شد و در اين زمينه نيز هماهنگى هاى لازم بين دو طرف (محمود عباس و اسرائيلى ها) صورت گرفته است.
 
به هماهنگى ميان دولت خودگردان و رژيم صهيونيستى اشاره کرديد. اين هماهنگى ها بيشتر در چه سطحى است؟
اين هماهنگى ها بيشتر در بعد امنيتى است و دولت خودگردان و اسرائيل با کمک يکديگر فعاليت گروه هاى اسلامى در رام الله را تحت نظر گرفته اند و در بسيارى از موارد مبارزان فلسطينى را بازداشت مى کنند.
 
حماس چه راهکارى براى مقابله با اين روند پيش بينى کرده است؟
ما به ملت خود اعتقاد و اعتماد داريم. براين اساس نيز معتقديم ملت فلسطين هيچ حمله اى را بى پاسخ سخت نخواهد گذاشت.
 
ما براى ايجاد وحدت و شکستن محاصره غزه ايده هاى فراوانى داريم و براين اساس مطمئن هستيم اين محاصره ان شاءالله بزودى شکسته شود.
 
در مورد اسرائيل و گروه فياض بايد عرض کنم . آنهايى که دست به جنايات عليه مردم فلسطين مى زنند بايد منتظر پاسخ سختى باشند.
 
اين پاسخ سخت چه خواهد بود؟
اسرائيلى ها بارها ما را امتحان کرده اند. در طول مقاومت تاکنون بيش از هزار نفر آنها به هلاکت رسيده و بيش از ۱۰ هزار صهيونيست هم زخمى شده اند. ما باوجود امکانات خود از اراده استشهادى برخورداريم و اين اراده نيز ضربات سختى را به رژيم اشغالگر قدس وارد خواهد کرد.
 
ظاهراً برد موشک هاى خود را نيز افزايش داده ايد...
بله! موشک هاى مقاومت هم اينک مى توانند بيشترين ضربات را به ساختارهاى رژيم صهيونيستى وارد آورند. ما همچنان تلاش مى کنيم ضمن انجام عمليات هاى استشهادى با مقابله به مثل، عمليات ربايش سربازان اسرائيلى را نيز انجام دهيم. اسرائيل اگر در غزه حماقتى انجام دهد همچون دفعات گذشته مجبور به فرار خواهد شد.
 
ابومازن پيش از سفر بوش چند ديدار متوالى با طرف اسرائيلى در پايتخت هاى مختلف انجام داد. ارزيابى شما از اين ديدارها چيست؟
به تعبير برخى ناظران منطقه محمود عباس از اسرائيلى ها هم اسرائيلى تر شده است. او اخيراً طورى از مقاومت انتقاد مى کند که در طول عمرش از اسرائيل اين گونه انتقاد نکرده بود.
 
او در اين سفرها مى کوشد حمايت سياسى لازم براى پروژه هايش را به دست آورد و اين گونه وانمود مى کند که کسى نمى تواند در برابر تصميم آمريکا و رژيم صهيونيستى مقاومت کند.
 
جدال فتح و حماس به کجا رسيد؟
ما تنها براساس معيارهاى سند وفاق ملى که پيش از اين امضا کرده ايم حاضر به گفت وگو با فتح هستيم و خارج از آن نيازى به صلح با عباس نداريم. محمود عباس با تزريق پول، رشوه و منابع مالى، فرزندان جنبش فتح را به صحنه همکارى با اسرائيل کشانده است.

نظر شما :