احمدی نژاد: هرگز تسلیم تحریم‌ها نمی‌شویم

۱۳ آذر ۱۳۹۱ | ۱۸:۵۹ کد : ۱۹۰۹۸۷۷ سرخط اخبار

رئیس‌جمهور با بیان اینکه تحریم هایی که علیه ملت ایران اعمال شده هرگز نمی تواند مانعی در برابر حرکت رو به جلوی این ملت بزرگ به وجود آورد، تصریح کرد: ملت ایران هرگز تسلیم تحریم ها نشده و به حرکت رو به جلوی خود ادامه خواهد داد و آماده همکاری با همه دولت ها و ملت ها بوده و آن را به نفع همگان می داند. 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، محمود احمدی‌نژاد پیش از ظهر امروز (دوشنبه) در دیدار پنس پتر کمپرود سفیر جدید نروژ اظهار داشت: روابط جمهوری اسلامی ایران و نروژ همواره روابط خوبی بوده و ما علاقه مند به ادامه و گسترش روابط میان دو کشور هستیم.

رئیس‌جمهور خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران و نروژ در زمینه های گوناگون از جمله فناوری های نفتی می توانند فعالیت های مشترک و سازنده ای با یکدیگر داشته باشند.

 احمدی‌نژاد با بیان اینکه تا زمانی که در دنیا زیاده خواهی و توسعه طلبی وجود دارد مسائلی همچون تحریم نیز وجود خواهد داشت، گفت: ملت ایران در طول تاریخ هیچ گاه قصد تجاوز به سایر کشورها و ملت ها را نداشته و همواه علاقه مند گسترش روابط با همه دولت ها و ملت های جهان بوده است.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه دولت آمریکا بیش از 30 سال است که با ملت ایران مخالفت می کند، گفت: دولتمردان آمریکا در آرزوی بازگشت شرایط ایران به 33 سال پیش هستند در حالیکه تاریخ هرگز رو به عقب نبوده است.

احمدی‌نژاد خاطر نشان کرد: اگر همه دولت ها و ملت ها به یکدیگر احترام گذاشته و براساس دوستی و عدالت با یکدیگر تعامل کنند، دیگر مشکلی در جهان بوجود نخواهد آمد.

رئیس جمهور تصریح کرد: سیستم حاکم بر جهان نتوانسته مشکلات موجود را حل و فصل کند و ملت ها به سرعت نیازمند سیستم جدیدی برای مدیریت جهان هستند.

 احمدی‌نژاد تاکید کرد: سیاستمداران آمریکا باید به جای مقابله با ملت ها باید در زمینه مشارکت همه ملت ها برای ساختن دنیایی بهتر همکاری کنند.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه در سابقه روابط ایران و نروژ هیچ نقطه منفی وجود ندارد، خاطر نشان کرد: دو کشور می توانند در زمینه های گوناگون، دو جانبه و مناسبات بین المللی، همکاری های خود را گسترش دهند.

احمدی‌نژاد همچنین با تاکید بر تقویت روابط فرهنگی میان جمهوری اسلامی ایران و نروژ گفت: فرهنگ مانند نسیم در جهان گسترش می یابد و هیچ کس نمی تواند آن را تحریم کند و آنچه آینده را می سازد فرهنگ ها و منطق ها هستند.

پنس پتر کمپرود سفیر جدید نروژ نیز در این دیدار ضمن تقدیم استوارنامه خود به رئیس جمهور و ابراز خرسندی از حضور در جمهوری اسلامی ایران به سابقه صد ساله روابط ایران و نروژ اشاره کرد و گفت: پتانسیل های بسیار زیادی برای گسترش روابط دو کشور به ویژه در بخش نفت و تکنولوژی های بازیافت منابع نفتی وجود دارد و به عنوان سفیر نهایت تلاش خود را در جهت تعمیق و گسترش روابط دو کشور در همه زمینه های موجود به کار خواهم بست.

کلید واژه ها: نروژ ملت ها ایران و نروژ و نروژ و ملت ملت ایران گسترش روابط جمهوری اسلامی ایران جمهوری اسلامی و ملت ها تحریم


نظر شما :