الابراهیمی: شورای امنیت بحران سوریه را حل کند

۱۵ بهمن ۱۳۹۱ | ۱۲:۲۷ کد : ۱۹۱۲۳۴۱ سرخط اخبار

فرستاده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب در سوریه نسبت به دستیابی به راهکاری فوری در خصوص سوریه ابراز ناامیدی کرد و از تصمیم خود برای برگزاری نشستی دو جانبه با معاون رئیس جمهوری آمریکا و وزیر خارجه روسیه خبر داد.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، اخضر الابراهیمی، فرستاده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب در سوریه طی نشست مشورتی در مونیخ آلمان اعلام کرد: قصد دارد در حاشیه نشست امنیتی مونیخ با جو بایدن، معاون باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا و سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه نشستی را در خصوص بحران سوریه داشته باشد.

 

الابراهیمی با اعلام این خبر نسبت به دستیابی به راهکاری فوری درباره حل و فصل بحران سوریه که از 23 ماه گذشته تاکنون ادامه دارد، ابراز ناامیدی کرد.

 

وی همچنین در این نشست که با حضور معاذ الخطیب، رئیس ائتلاف ملی مخالفان سوریه برگزار شد، گفت: حجم مشکلات سوریه به عنوان کشوری که هر روز تکه تکه می شود بسیار زیاد است بدون اینکه ما بتوانیم راهکاری برای حل و فصل بحران این کشور پیدا کنیم.

 

الابراهیمی همچنین عنوان داشت: بار دیگر تاکید می کنم حل و فصل بحران سوریه باید از طریق شورای امنیت صورت بگیرد.

 

وی در ادامه تشکیل دولت انتقالی با اختیارات کامل در سوریه را خواستار شد.

 

این در حالی است که همچنان ابهام درباره احتمال برگزاری نشست چهارجانبه میان لاوروف، الابراهیمی، بایدن و الخطیب وجود دارد.

 

همچنین دولت روسیه و سازمان ملل گزارش هایی که حاکی از نشست مشترک الخطیب و الابراهیمی با مسئولان آمریکا و روسیه در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ در آلمان است را کم ارزش تلقی کردند.

 

در همین راستا منابع مخالف سوری نیز اعلام کردند: معاذ الخطیب به زودی با لاوروف، بایدن و الابراهیمی دیدار خواهد کرد. با این حال مقام های سازمان ملل و دیپلمات های روسی گفته اند که هیچ طرحی برای برگزاری نشست مشترک وجود ندارد.

 

بنا به گزارش شبکه الجزیره در صورت برگزاری این نشست برای اولین بار آمریکا و روسیه که مواضع مختلفی درباره امکان مشارکت بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در دولت انتقالی سوریه دارند با مخالفان سوریه نشست مشترکی برگزار خواهند کرد.

درگیری ها در سوریه از بیش از 20 ماه گذشته آغاز شده و تاکنون شمار زیادی از شهرها و استان های این کشور ویران و بیش از صدها هزار تن کشته و میلیون ها تن دیگر آواره شده اند.

کلید واژه ها: سوریه روسیه آمریکا الابراهیمی الخطیب بحران


نظر شما :