تحریم‌ها بر روند مذاکرات ایران با ۱+۵ تاثیر نمی‌گذارد

۲۸ بهمن ۱۳۹۱ | ۱۵:۴۵ کد : ۱۹۱۲۸۴۷ سرخط اخبار

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با بیان اینکه ایران هرگز میز مذاکره با ۱+۵ را ترک نکرده است، گفت: این دیدگاه که جمهوری اسلامی ایران تحت تاثیر فشار های غرب و برای کاستن از تحریم ها به مذاکره با ۱+۵ روی آورده است، اشتباه و نسنجیده است.

سید حسین نقوی حسینی در واکنش به اظهارات کاترین اشتون مبنی بر اینکه فشار تحریم ها در بازگشت ایران به میز مذاکرات موثر بود، تصریح کرد: ایران هرگز میز مذاکره را ترک نکرده است که با فشار و تحریم های غرب به مذاکره بازگردد.

نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: این ۱+۵ است که با بهانه جویی درباره زمان و مکان مذاکرات، علاقمند به حضور در میز مذاکرات با جمهوری اسلامی ایران نبود.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس، با بیان اینکه ایران اعتقاد به مذاکره و گفت وگو دارد، گفت: هیچ فشار و تحریمی قادر نخواهد بود که عزم ملت ایران را تحت تاثیر قرار دهد و بنابراین این دیدگاه که جمهوری اسلامی ایران تحت تاثیر فشار های غرب و برای کاستن از تحریم ها به مذاکره با ۱+۵ روی آورده است، اشتباه و نسنجیده است.

وی افزود: ملت ایران با وجود فشار ها و تحریم های ناعادلانه غرب، از مواضع روشن و بر حق خود کوتاه نمی آید و این عزم و اراده را در سی وچهار سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی نشان داد.

نقوی حسینی، همچنین با بیان اینکه ایران در نشست مسکو بسته پیشنهادی خود به گروه موسوم به ۱+۵ را ارائه داد ه است و منتظر اعلام نظر این گروه است، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در چارچوب این محور ها و بسته پیشنهادی آمادگی رسیدن به توافق و نتایج را دارد و اگر مذاکرات خارج از محور های پیشنهادی تهران باشد، به این معنی است که غرب به دنبال حل مساله از طریق مذاکره نیست.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران همواره بر مبنای اصول و موازین بین المللی و حقوقی عمل کرده است و ۱+۵ باید اراده و عزم خود برای به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته ای با تهران را نشان دهد و شفافیت گفته های خود را به ملت ایران ثابت کنند.

کاترین اشتون، مسؤول عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره دور جدید مذاکرات ایران و ۱+۵ در ۲۶ فوریه (۸ اسفند ۹۱) در قزاقستان، گفت: شک و تردیدی وجود ندارد که فشار تحریم ها در بازگشت ایران به میز مذاکرات موثر بود اما تحریم ها به خودی خود، راه حل مسئله هسته ای ایران نیستند.

کلید واژه ها: تحریم ۱+۵ مذاکره مذاکرات میز جمهوری اسلامی ایران جمهوری اسلامی به مذاکره مجلس


نظر شما :