موضع گیری چین و روسیه در دفاع از کره شمالی

حمله نظامی ممنوع است آقایان

۰۵ اسفند ۱۳۹۱ | ۱۴:۴۴ کد : ۱۹۱۳۱۴۲ سرخط اخبار

 چین و روسیه اعلام کردند که مخالف هرگونه مداخله نظامی خارجی علیه کره شمالی هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، وزرای امور خارجه روسیه و چین ضمن محکوم کردن سومین آزمایش هسته ای کره شمالی اعلام کردند: هرگونه اقدام علیه پیونگ یانگ باید با موافقت سازمان ملل باشد.

"یانگ جیه چی"، وزیر امور خارجه چین در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با سرگئی لاوروف، همتای روسی خود گفت: ما شدیدا مخالف اقدام کره شمالی برای انجام هرگونه آزمایش هسته ای هستیم.

با این حال این مقام تاکید کرد: شورای امنیت سازمان ملل باید در خصوص هرگونه واکنش مناسب به این اقدام تصمیم بگیرد اما اقدام شورای امنیت باید به سمت برقراری صلح و آرامش در شبه جزیره کره تمرکز داشته باشد.

در ادامه سرگئی لاوروف نیز گفت: چین و روسیه توافق کردند که نباید اقدام کره شمالی در آزمایش هسته ای بهانه ای برای مداخله نظامی در این کشور شود و نباید به دیگر کشورها اجازه داد تا از این موقعیت استفاده کنند.

آخرین آزمایش کره شمالی با انتقادات گسترده آمریکا و سایر کشورها همراه شد و این احتمال وجود دارد تا تحریم های بیشتری علیه پیونگ یانگ اعمال شود. آخرین آزمایش اتمی کره شمالی در سال 2006 انجام شد که دومین آزمایش محسوب می شد اما اخیرا پیونگ یانگ سومین آزمایش هسته ای خود را انجام داد.

کلید واژه ها: آزمایش کره شمالی آزمایش هسته ای هرگونه آزمایش هسته


نظر شما :