لیبرمن: نتانیاهو هیچ راهبردی ندارد

۱۲ خرداد ۱۳۹۳ | ۲۲:۰۰ کد : ۱۹۳۳۷۳۸ سرخط اخبار

وزیرخارجه رژیم صهیونیستی در واکنش به آنچه عملکرد نسبتا منفعل نخست وزیر این رژیم در قبال رویدادهای فلسطین خواند، تأکید کرد که اسرائیل هیچ راهبردی ندارد.

به گزارش خبرگزاری فارس، «آویگدور لیبرمن» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد: هر وزیری در اسرائیل یک استراتژی دارد اما نخست وزیر هیچ راهبردی ندارد.

لیبرمن افزود: اسرائیل با کشورهای عرب میانه روی منطقه در موضوعاتی نظیر ایران، اخوان المسلیمن و بحران سوریه منافع مشترکی دارد.

کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی یکشنبه شب جلسه ای فوق العاده تشکیل داده بود تا اقداماتی را که قرار است پس از تشکیل دولت وحدت ملی فلسطین اتخاذ کند را بررسی کند.

پایگاه اینترنتی روزنامه «هاآرتص» نوشت نتانیاهو در این جلسه اعلام کرد «جان کری» به وی قول داده به محض تشکیل دولت وحدت ملی آنرا به رسمیت نشناسد و آمریکا قصد دارد مدتی بر کارکرد این دولت نظارت کند و بعدا تصمیم بگیرد که آنرا به رسمیت بشناسد یا نه.

اما بسیاری از وزرا و مسئولان بلندپایه شرکت کننده در این جلسه به نتانیاهو گفتند اتحادیه اروپا و آمریکا در مدت زمانی کم دولت وحدت ملی فلسطین را به رسمیت خواهند شناخت.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی نیز ضمن انتقاد از این موضع منفعل نتانیاهو گفت که وی هیچ راهبرد و استراتژی ندارد.

لیبرمن همچنین با اشاره به لزوم تلاش برای کنار آمدن و پذیرفتن توافق سازش با فلسطینیان اعلام کرد: توافق صلح با فلسطینیان برای روابط ما با اتحادیه اروپا مهم است نه با جهان عرب که اصلا اهمیتی به این قضیه نمی دهد.

با وجود تهدیدات مطرح شده اخیر توسط رژیم اسرائیل، دولت وحدت ملی فلسطین امروز در برابر محمود عباس سوگند یاد کرد.

یکی از مسئولان دفتر رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت از آنجایی که رژیم صهیونیستی مانع از ورود وزرای موجود در «نوار غزه» به «رام الله» شده است مراسم سوگند فقط با حضور وزرای کرانه باختری انجام می شود.

کلید واژه ها: رژیم صهیونیستی دولت وحدت ملی


نظر شما :