لاوروف: ناتو همواره در پی تنش‌آفرینی بوده است

۱۴ مرداد ۱۳۹۳ | ۱۳:۲۵ کد : ۱۹۳۶۷۵۲ سرخط اخبار

وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد، حتی اگر بحران اوکراین وجود نداشت، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در خصوص مسکو تنش ایجاد می کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه به خبرگزاری ایتارتاس گفت: همان طور که می دانید، ناتو گسترش خود را متوقف نکرده است. این سازمان به دنبال مقصودی برای وجود داشتن است. افغانستان برای مدتی به آن کمک کرد.

در عین حال، لاوروف گفت: افغانستان اکنون فقط بر همبستگی ناتو سنگینی می کند زیرا مشکلات تولید و قاچاق مواد مخدر وخیم تر شده است.

این دیپلمات خاطرنشان کرد، اگر مسئله اوکراین نبود، هر جنبه دیگری از سیاست داخلی یا خارجی روسیه به عنوان علتی برای ناتو مورد استفاده قرار می گرفت تا تنش ایجاد شود.

وزیر امور خارجه روسیه گفت: زمانی غرب اعلام کرد بشار اسد را نمی توان دیگر به عنوان یک شریک در نظر گرفت و این در حالی است که ما گفتیم نظام سوریه نباید سرنگون شود و مذاکرات ضروری است.

وی افزود: امروز من به طور رسمی از سازمان امنیت و همکاری اروپا، شورای اروپا، کمیته بین المللی صلیب سرخ و سازمان ملل متحد می خواهم کمک بشردوستانه به لوهانسک، دونتسک و شهرهای مجاور ارسال کنند.

روسیه بارها در خصوص فاجعه انسانی در اوکراین هشدار داده است اما کشورهای غربی مسکو را به کمک به جدایی طلبان در مناطق شرقی اوکراین متهم کرده اند.

کلید واژه ها: اوکراین


نظر شما :