عمران خان جنبش نافرمانی مدنی در پاکستان راه انداخت

۲۷ مرداد ۱۳۹۳ | ۱۴:۵۸ کد : ۱۹۳۷۱۸۷ سرخط اخبار

دولت پاکستان اعلام کرد، تصمیم دارد با دو تن از رهبران اوپوزیسیون این کشور که خواهان برکناری نخست وزیر هستند، مذاکره کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، چودری نیسار علی خان، وزیر کشور پاکستان در حالی از این تصمیم خبر داد که پیش تر عمران خان، رهبر تحریک انصاف پاکستان خواهان برپایی جنبش نافرمانی مدنی شد و از حامیان خود خواست، مالیات و قبوض خود را پرداخت نکنند.

با این حال، دولت پاکستان اعلام کرد، تصمیم گرفته است با عمران خان و طاهر القدری، دیگر چهره جناح مخالف این کشور وارد مذاکره شود.

وزیر کشور پاکستان اعلام کرد، دولت این کشور دو کمیته برای مذاکره با این دو فرد تشکیل خواهد داد تا در صورت امکان امروز (دوشنبه) با آن ها وارد رایزنی شود. به گفته وی، این کمیته ها متشکل از رهبران سایر جناح ها و نمایندگان دولت خواهد بود.

نیسار همچنین از برپایی جنبش نافرمانی مدنی توسط اوپوزیسیون پاکستان به شدت انتقاد کرد و گفت که چنین اقدامانی علیه کشور است.

پیش از این، عمران خان در جریان راهپیمایی اعتراضی اسلام آباد خود را نخست وزیر آتی پاکستان خواند و گفت که به تحصن اعتراضی خود ادامه خواهد داد. وی تهدید کرد که اگر نوازشریف نخست وزیر پاکستان از سمت خود کناره گیری نکند، اعتراضاتی را به سمت پارلمان و منازل نمایندگان مجلس برگزار می کند.

کلید واژه ها: پاکستان


نظر شما :