پیشنهاد رزمایش‌های هسته‌ای انگلیس به ناتو

۱۷ مهر ۱۳۹۴ | ۲۱:۱۸ کد : ۱۹۵۲۷۵۸ سرخط اخبار

وزیر دفاع انگلیس در نشست وزرای خارجه ناتو پیشنهاد برگزاری رزمایش های هسته ای را ارائه کرد.

به گزارش فارس، در نشست روز پنج شنبه (دیروز) وزرای دفاع کشورهای عضو ناتو، انگلیس برگزاری رزمایش های هسته ای را پیشنهاد داد.

به نوشته دیلی میل، در صورت اقدام به انجام چنین رزمایشی، 28 کشور عضو اتحادیه اروپا به «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهرو روسیه،  این هشدار را می دهند که آمادگی مقابله با هرنوع بحرانی در سوریه و خارج از مرزهای سوریه رادارند.

روز گذشته در حاشیه نشست وزرای دفاع ناتو، «مایکل فالن» وزیر دفاع انگلیس به دیلی میل گفت «باید ببینیم چطور [تسلیحات] متعارف و هسته ای با هم کار می کنند.»

دیلی میل ادامه می دهد، از آنجایی که تهدید روسیه رو به افزایش است، انگلیس از کشورهای عضو ناتو خواست اقدام به برگزاری رزمایش های هسته ای کنند. اگر این پیشنهاد از سوی وزرا پذیرفته شود، زیر ساخت بازدارنده هسته ای تریدنت متعلق به انگلیس در کنار دیگر ملت ها برای اولین بار بعد از جنگ سرد، آرایش نظامی خواهند داشت.

در صورت برگزاری چنین رزمایشی، هزاران نیروی نظامی در میان همه کشورهای عضو ناتو، از نیروی هوایی و دریایی در آن شرکت خواهند داشت.

«مایکل فالن» وزیر دفاع انگلستان دیروز در بدو ورود به سالن نشست سران کشورهای ناتو در بروکسل در جمع خبرنگاران گفت، «روسیه شرایط خطرناک سوریه را بسیار بدتر می کند. روسیه باید استفاده از موشک های غیر هدایت شونده را متوقف کند.»

وزیر دفاع انگلیس خاطر نشان کرد، انگلیس تعداد کمی نیروی نظامی به مرزهای شرقی ناتو اعزام می کند تا هر خشونتی از سوی روسیه را دفع کند.

کلید واژه ها: ناتو


نظر شما :