اردوغان، روسیه را تهدید کرد

۰۴ آذر ۱۳۹۴ | ۱۵:۲۹ کد : ۱۹۵۴۱۱۲ سرخط اخبار
رئیس جمهور ترکیه به روسیه درباره حمایت از بشار اسد رئیس جمهور سوریه هشدار داد و با لحنی تهدید آمیز گفت اگر روس ها دوستی ترکیه را از دست بدهند بیشتر از این زیان خواهند کرد و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به هرگونه حمله ای پاسخ خواهد داد. 
 
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، پایگاه روزنامه اینترنتی رأی الیوم که از انگلیس به روز می شود اعلام کرد رجب طیب اردوغان به مسکو درباره نقض حریم هوایی ترکیه و از دست دادن دوستی با آنکارا هشدار داد و گفت ناتو که ترکیه عضو آن است به هرگونه حمله به خاک این کشور پاسخ خواهد داد. 
 
اردوغان در کنفرانس خبری در بلژیک گفت ناتو «در قبال نقض حریم هوایی ترکیه توسط روسیه» موضع گیری کرده است.
 
وی ابراز اطمینان کرد ناتو به موضعگیری اش ادامه خواهد داد.
 
اردوغان گفت هرگونه حمله به ترکیه به مثابه حمله به ناتو خواهد بود. 
 
خبرگزاری آناتولی ترکیه با اعلام هشدار اردوغان به مسکو درباره عواقب از دست دادن روابط با آنکارا، به نقل از رئیس جمهور ترکیه افزود:«روسیه باید بداند اگر این کشور ، دوستی مانند ترکیه را که در بسیاری از زمینه ها با آن روابط دارد از دست بدهد ، خیلی چیزهای دیگر را از دست خواهد داد.»
 
اردوغان خاطر نشان کرد کشورش میزبان بیش از دو میلیون آواره سوری و حدود سیصد هزار آواره عراقی است و بین مسلمانان و ایزدی ها و مسیحیان تفاوتی قائل نیست. 
 
اردوغان مدعی شد بشار اسد باعث کشته شدن حدود 300 هزار نفر شده است و تروریسم دولتی مرتکب می شود اما کشورهایی مانند ایران و روسیه از وی حمایت می کنند. 
 
اردوغان به برنامه آموزش و مجهز کردن نیروهای مخالف مسلح و منطقه امن اشاره کرد وگفت: « کسانی هستند که منطقه امن را منطقه حائل تفسیر می کنند و این چیزِ اشتباهی است زیرا یک منطقه خالی از تروریسم قلمداد می شود تا سوری ها در صورتی که این منطقه به وجود آید به آن منتقل شوند و در آن زندگی کنند.»

کلید واژه ها: ناتو


نظر شما :